Wystaw

Ford Fiesta

Ford Fiesta, będąc jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych samochodów kompaktowych na świecie, zdobył sympatię kierowców dzięki swojej funkcjonalności, oszczędności oraz niezawodności. Klasyczne samochody Ford Fiesta z dawnych lat to doskonałe świadectwo innowacyjności i dążenia do tworzenia samochodów, które spełniają oczekiwania kierowców w różnych krajach.

Znaleźliśmy 2 ogłoszeń
Ford Fiesta 1980
Ford Fiesta - 1980
Nowe Brzesko 75 300 KM
19 800 zł
Ford Fiesta MK1 1977
Ford Fiesta MK1 - 1977
Nowy Sącz 85 000 KM
16 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Ford Fiesta - legenda

Pierwsza generacja Forda Fiesty, oznaczona jako Mk1, została wprowadzona na rynek w 1976 roku, będąc odpowiedzią amerykańskiego producenta na rosnące zapotrzebowanie na małe, oszczędne samochody w Europie. Fiesta Mk1 była pierwszym samochodem segmentu B w historii Forda, a jej głównym celem było zaoferowanie praktycznego i ekonomicznego pojazdu dla szerokiej grupy odbiorców.

Klasyczny Ford Fiesta – kompaktowy model samochodu z dawnych lat

Fiesta Mk1 wyróżniała się prostym, ale funkcjonalnym designem z przeszklonymi reflektorami oraz oszczędnym wnętrzem. Napędem dla pierwszej generacji były niewielkie, czterocylindrowe silniki benzynowe o pojemnościach od 1,0 do 1,6 litra. W zależności od wersji, Fiesty Mk1 mogły być wyposażone w czterobiegową manualną skrzynię biegów lub trzybiegową automatyczną. Sportowa odmiana Fiesta XR2 wykorzystywała silnik o mocy 83 KM i pojemności 1,6 litra.

W 1983 roku Ford wprowadził drugą generację Fiesty, oznaczoną jako Mk2. Fiesta Mk2 była ewolucją pierwszej generacji, wprowadzając kilka istotnych zmian stylistycznych oraz technicznych. Dostępnymi wersjami nadwozia w dalszym ciągu były trzy- i pięciodrzwiowy hatchback, a oferta silników została rozszerzona o nowe jednostki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Wprowadzono również pięciobiegową manualną skrzynię biegów, dostępną w niektórych wersjach.

W 1984 roku Ford zdecydował się na wprowadzenie sportowej wersji Fiesty XR2 również w drugiej generacji samochodu. XR2 była napędzana 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 96 KM, co w połączeniu z niską masą własną pozwalało na dynamiczną jazdę. Fiesta XR2 wyróżniała się sportowym zawieszeniem, usportowionym wyglądem oraz dodatkowym wyposażeniem, takim jak sportowe fotele czy dodatkowe zegary.

W kolejnych latach Ford kontynuował produkcję klasycznych Fiest, wprowadzając kolejne generacje oraz wersje tego popularnego modelu. Klasyczne Fordy Fiesta z dawnych lat są dzisiaj postrzegane jako symbol niezawodności oraz prostoty, które przyciągały kierowców na całym świecie. Pojazdy te stały się jednymi z najbardziej popularnych samochodów w swoim segmencie, a ich sukces jest widoczny w długowieczności modelu oraz w jego rozpoznawalności na rynku.

Ford Fiesta to jeden z najważniejszych modeli w historii marki

Fiesta zyskała szczególne uznanie w Europie, gdzie stała się jednym z najważniejszych modeli w ofercie Forda, konkurując z takimi samochodami jak Volkswagen Polo czy Renault Clio. Klasyczne Fiesty z dawnych lat przyczyniły się również do popularyzacji sportowych wersji kompaktowych samochodów, takich jak wspomniana wcześniej Fiesta XR2, która zdobyła uznanie zarówno wśród miłośników sportowej jazdy, jak i osób poszukujących praktycznego samochodu na co dzień.

Dzisiaj klasyczne samochody Ford Fiesta z dawnych lat są poszukiwane przez kolekcjonerów oraz miłośników zabytkowej motoryzacji, którzy doceniają ich prostotę, funkcjonalność oraz nostalgiczny urok. Wartości, które reprezentowały te pojazdy, przekładają się na dalszą ewolucję marki Ford oraz na dążenie do tworzenia nowoczesnych, jeszcze lepszych samochodów, które spełniają oczekiwania kierowców na całym świecie.