Choć projektowanie marki Lexus rozpoczęło się w 1983 roku, to mimo tego brand ten zdążył na dobre zakorzenić się w świadomości wielu ludzi dzięki swoim starszym modelom, które wyznaczały nowe standardy w segmencie luksusowych pojazdów. Lexus, należący do japońskiego koncernu Toyota Motor Corporation, został oficjalnie wprowadzony na rynek w 1989 roku. Już od początku istnienia założeniem kierownictwa była rywalizacja z topowymi modelami aut innych producentów pojazdów marek premium
Marka Lexus zadebiutowała na rynku w latach 80. Wtedy też koncern Toyota postanowił dołączyć do rywalizacji w segmencie aut luksusowych. Projekt, który zapoczątkował markę, nosił kodową nazwę 'F1' i skupiał się na stworzeniu modelu LS 400. Głównym celem przedsięwzięcia było wprowadzenie na rynek nowej gamy modelowej, która skutecznie mogłaby stawić czoła topowym markom z zachodniej Europy. „Na celowniku” Lexusa była również Acura – wprowadzona na rynek amerykański luksusowa submarka Hondy.
Samochody Lexusa od początku miały cechować się najwyższą jakością wykonania i, z czasem, ewoluowały w kierunku śmielszych i bardziej oryginalnych sylwetek. Właśnie dlatego do stworzenia pierwszych modeli tej marki zostało zaangażowanych bardzo dużo specjalistów – projektantów, inżynierów, techników i innych pracowników. Zabieg ten szybko przyniósł pożądane skutki, dzięki czemu Lexus stał się znaczącym graczem na rynku aut premium.
Pierwszym modelem Lexusa, który ujrzał światło dzienne w 1989 roku, był LS400. Samochód ten uznawany jest dzisiaj za ikonę z segmentu limuzyn. Od samego początku swojej dostępności na rynku zdobył uznanie wśród wielu użytkowników. Doceniany był za wysoką jakość wykonania, luksusowe wykończenie, cichą pracę i doskonałe właściwości jezdne, dzięki znakomitej jednostce V8.
Wraz z upływem kolejnych lat, Lexus kontynuował swój rozwój, wprowadzając na rynek nowe modele, w tym mniejsze sedany, samochody sportowe oraz SUV-y. W tym czasie marka stała się także jednym z liderów segmentu pojazdów luksusowych w Stanach Zjednoczonych, osiągając tym samym jeden ze swoich celów, postawionych w czasie powstawania marki.