Wystaw

Moskwicz - klasyczne samochody

Moskwicz to marka samochodowa pochodząca z Związku Radzieckiego, której historia sięga roku 1930. W ciągu swojego istnienia producent ten wyprodukował wiele kultowych modeli, które do dzisiaj są chętnie kupowane i kolekcjonowane przez miłośników motoryzacji. Choć Moskwicz już nie istnieje, to pozostawia po sobie wiele wspomnień i śladów w historii samochodowej.

Reklama
Znajdź idealną oponę

Historia marki Moskwicz

Marka Moskwicz jest znanym producentem samochodów, które przez lata były jednymi z najpopularniejszych w Związku Radzieckim. Przez swoją trwałość i łatwość w naprawie, stały się one popularne wśród przeciętnych obywateli.

Moskwicz powstał w 1930 roku w Moskwie jako państwowe przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów osobowych. W ciągu następnych kilku lat marka skupiała się głównie na produkcji samochodów dostawczych oraz wojskowych. W latach 50-tych marka Moskwicz rozpoczęła produkcję pierwszych samochodów osobowych, zyskując popularność wśród rosyjskich kierowców.

Najpopularniejsze modele Moskwicza – przegląd klasyków marki

W latach 1958-1964 marka rozpoczęła produkcję modelu Moskwicz 407. Był to model samochodu z silnikiem umieszczonym z tyłu, co było charakterystyczną cechą dla wczesnych modeli Moskwicza. Samochód ten był zaprojektowany z myślą o rywalizacji z modelem Škoda Octavia i produkowany był w kilku wersjach, m.in. jako sedan, kombi i pickup.

Najpopularniejszym modelem Moskwicza był Moskwicz 408, który produkowany był w latach 60-tych. Samochód ten miał bardzo proste i praktyczne rozwiązania, co sprawiało, że był on bardzo trwały i wytrzymały na trudne warunki na drodze. Kolejnym popularnym modelem Moskwicza był Moskwicz 412, który wytwarzany był w latach 70-tych. Wersja kombi tego modelu była jednym z najbardziej popularnych samochodów dostawczych w Związku Radzieckim.

Moskwicz 2140 i 2141 – modele z lat 70.

W latach 1976-1988 produkowano model Moskwicz 2140, który był ulepszoną wersją modelu 412. Zmieniono w nim m.in. stylizację nadwozia, zastosowano nowocześniejsze rozwiązania techniczne, a także poprawiono wykończenie wnętrza. Model ten był dostępny w kilku wersjach, m.in. jako sedan, kombi i pickup.

W latach 80-tych Moskwicz wprowadził na rynek model Moskwicz 2141, który był sprzedawany pod nazwą "Aleko". Był to pierwszy samochód Moskwicza wyposażony w silnik z wtryskiem paliwa. W latach 90-tych Moskwicz wprowadził na rynek model 2141-01, który był modernizacją modelu "Aleko".

Najbardziej znanym modelem Moskwicza na Zachodzie był Moskwicz 412, który został sprzedany pod nazwą "Scout". Samochód ten był importowany do krajów Europy Zachodniej, w tym do Wielkiej Brytanii. Moskwicz Scout był wyposażony w silnik 1.5 litra i miał maksymalną prędkość wynoszącą 136 km/h.

W 2001 roku produkcja samochodów Moskwicz została zakończona z powodu problemów finansowych firmy. Mimo tego, modele Moskwicza wciąż cieszą się popularnością wśród kolekcjonerów i entuzjastów samochodów z całego świata.