Mitsubishi to japońska firma, której początki sięgają drugiej połowy XIX w. Przedsiębiorstwo prowadziło szeroko zakrojoną działalność w kilku branżach, do których w drugiej dekadzie XX w. dołączyła motoryzacja. Początkowo, produkcja samochodów Mitsubishi była małoseryjna, co sprawia, że każdy dobrze zachowany stary egzemplarz z dawnych lat z miejsca posiada dziś status klasyka. Dobrze starzeją się także modele aut z diamentami w logo z czasów bliższych współczesności.
Kiedy w 1917 r. Mitsubishi zaprezentowało swój pierwszy samochód – Model A, władze firmy nie były jeszcze przekonane, czy motoryzacja na pewno jest kierunkiem, w który warto inwestować. Model A bazował na konstrukcji włoskiego Fiata Zero. Był jednak dość drogi i nie odniósł sukcesu. W kolejnych latach przedsiębiorstwo zaniechało produkcji aut, skupiając się na konkretnych podzespołach. W 1931 r. zaprezentowano własny silnik diesla. Okazał się on przełomową konstrukcją w dziejach marki, podobnie jak opracowany 5 lat później napęd na cztery koła.
Mitsubishi zdecydowało się powrócić do produkcji aut osobowych, jednak plany pokrzyżowała wojna. Po jej zakończeniu z wprowadzeniem do sprzedaży samochodu czekano aż do roku 1960. Wtedy pojawił się model 500. Był to mały samochód z 20-konnym silnikiem. W tym samym roku zaprezentowano także model Colt 600, a wkrótce także Colt 800. Te wyjątkowe dziś klasyki otworzyły ważną dla historii marki dynastię modelu Colt. Jeszcze w latach 60., światło dzienne ujrzała pierwsza generacja popularnego sedana Mitsubishi – model Galant.
Lokalny sukces nowych modeli ośmielił Mitsubishi do spróbowania swoich sił w Europie. W 1973 r. powstał model Lancer. Posiadał kilka innowacyjnych rozwiązań i okazał się świetną bazą do przeprowadzania sportowych modyfikacji. Przyniósł marce międzynarodowy rozgłos. Pod koniec lat 70. zaprezentowano pierwszą generację kultowego pickupa – L200.
Mitsubishi wykorzystało rosnącą koniunkturę na auta terenowe, wypuszczając na rynek model Pajero w 1982 r. Bazował on na konstrukcji Jeepa, przez pewien czas produkowanego przez japońską fabrykę firmy. Mitsubishi chętnie produkowało także konstrukcje sportowe. Zaprezentowane w 1989 r. coupe Eclipse i specjalna wersja Lancera – Evolution z 1992 r. - zmieniły globalne postrzeganie marki. Dziś dobrze zachowane sportowe Mitsubishi z pierwszych lat produkcji to unikatowe klasyki.