Wystaw

Triumph - klasyczne samochody

Triumph to brytyjska firma motoryzacyjna, której korzenie sięgają wczesnych lat XX wieku. Mimo że marka ta jest często kojarzona z produkcją motocykli, Triumph ma również bogatą i fascynującą historię dotyczącą produkcji samochodów, w tym wielu starszych modeli, które są świadectwem innowacyjnego podejścia do projektowania aut osobowych w charakterystycznym, brytyjskim stylu.

Reklama
Znajdź idealną oponę

Triumph – powstanie marki i jej dynamiczny rozwój

Firma Triumph Motor Company została założona w 1885 roku przez Siegfrieda Bettmanna. Początkowo był to importer i producent rowerów. Następnie przedsiębiorstwo skupiło się na produkcję motocykli, a później również samochodów. Pierwszym pojazdem, który opuścił zakład Triumph, jest zabytkowy model 10/20. Auto zostało wyprodukowane w 1923 roku i zaprojektowane przez inną znaną brytyjską markę – Lea Francis.

W latach 30. XX wieku Triumph zdobył uznanie dzięki produkcji stylowych i niezawodnych samochodów, takich jak Triumph Gloria i słynny roadster Triumph Dolomite. W okresie powojennym marka wciąż radziła sobie bardzo dobrze za sprawą takich modeli jak Triumph Roadster, sportowe TR2 i TR3 oraz elegancki sedan Renown. Wiele z tych pojazdów zyskało status „klasyka”, będąc uosobieniem brytyjskiego stylu i klasy.

Od TR4 do Stag – jak starsze modele Triumph stały się klasykami

Lata 60. i wczesne 70. to okres, kiedy Triumph Motor Company odnosił największe sukcesy na rynku samochodów osobowych. Starsze modele, takie jak TR4, TR5, TR6, a także Stag czy Spitfire były synonimami brytyjskiego stylu i racjonalnego podejścia do projektowania pojazdów. Mimo wielu sukcesów Triumph w późniejszych latach zmagał się z problemami finansowymi i jakościowymi produkowanych przez siebie samochodów. Wchodząc w skład British Leyland, firma próbowała dostosować się do zmieniających się warunków rynkowych, wypuszczając modele takie jak Dolomite Sprint czy TR7. Jednakże przedsiębiorstwo wciąż borykało się z trudnościami ze sprzedażą swoich aut i panującą konkurencją na rynku motoryzacyjnym. Ostatecznie produkcja samochodów osobowych Triumph została zakończona w 1984 roku.