Wystaw

Triumph Spitfire

Triumph Spitfire to mały dwuosobowy samochód sportowy produkowany przez brytyjską firmę Triumph Motor Company od 1962 do 1980 roku. Jego nazwa pochodzi od słynnego brytyjskiego myśliwca Supermarine Spitfire, który służył w czasie II wojny światowej. Model ten, zaprojektowany przez Giovanniego Michelottiego, był powszechnie ceniony za swoje atrakcyjne linie i wyjątkowy styl.

Znaleźliśmy 3 ogłoszeń
Triumph Spitfire 1500 1979
Triumph Spitfire 1500 - 1979
Wrocław 55 000 KM
59 000 zł
Triumph Spitire 1962
Triumph Spitire - 1962
Warszawa 0 KM
90 000 zł
Triumph Spitfire MK3 1969
Triumph Spitfire MK3 - 1969
Gliwicka - 44-200 Rybnik 59 000 KM
18 950 €
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Triumph Spitfire - legenda

Pierwsza generacja, nazywana Spitfire 4 MK1, była napędzana przez 1,1-litrowy silnik R4, który miał moc 64 koni mechanicznych. Mimo skromnej mocy, lekka konstrukcja Spitfire pozwalała na przyjemne osiągi. W 1964 roku wprowadzono model Spitfire 4 MK2, który oferował nieco więcej mocy dzięki modernizacji wałka rozrządu oraz zmianie kolektorów – dolotowego oraz wydechowego.

Triumph Spitfire – mały i niezwykle zwrotny kabriolet z dawnych lat

W 1965 roku Triumph wprowadził Spitfire MK3, który oferował większą moc - 75 KM - dzięki powiększeniu pojemności silnika do 1,3 litra. Zmiany obejmowały również przeprojektowany przód z nowymi reflektorami i zderzakami, co zaowocowało wzrostem osiągów oraz bardziej nowoczesnym designem.

Następna, czwarta generacja, znana jako Spitfire MK4, zadebiutowała w 1970 roku. Nowy model przyniósł znaczące zmiany w stylistyce, które poprawiły aerodynamikę. Silnik zachowano z poprzedniej generacji, jednak dopasowanie do norm emisji obniżyło moc silnika i parametry samochodu.

Ostatnia generacja, Spitfire 1500, została wprowadzona na rynek w 1974 roku. Pod maską znajdował się teraz 1,5-litrowy silnik o mocy 71 KM, który pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej około 160 km/h oraz najlepszego przyspieszenia do 100 km/h spośród wszystkich generacji. Zmiany stylistyczne były minimalne, ale wersja 1500 była bardziej komfortowa i lepiej wyposażona niż wersja MK4.

Triumph Spitfire, mimo skromnej mocy, zyskał reputację samochodu, który dostarczał dużo radości z jazdy. Jego lekka konstrukcja, niska pozycja za kierownicą i bezpośrednie prowadzenie sprawiały, że był to prawdziwy rarytas dla entuzjastów satysfakcji z prowadzenia.

Niezwykła zwrotność klasycznego modelu Triumph Spitfire

Produkcja Spitfire zakończyła się w 1980 roku, a przez 18 lat powstało ponad 300 000 egzemplarzy. Dziś jest to jeden z najbardziej cenionych klasycznych, małych i lekkich modeli sportowych z dawnych lat. Spitfire nadal przyciąga swoim charakterystycznym wyglądem i osobowością, która niewątpliwie sprawia, że jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów swojej ery.

Jako samochód, który dostarczał prawdziwe emocje z jazdy, Spitfire był powszechnie ceniony za swoją zwrotność, zwłaszcza na krętych drogach. Mimo że nie był to najszybszy samochód swojego czasu, prowadzenie Spitfire'a było prawdziwą przyjemnością, a jego wyjątkowe cechy sprawiały, że jazda nim była niezapomnianym doświadczeniem. Triumph Spitfire jest dzisiaj uważany za ikonę brytyjskiej motoryzacji. Jego prostota, i sportowy charakter są doceniane przez kolejne pokolenia miłośników motoryzacji.