Wystaw

Ford Taunus

Ford Taunus to rodzinny samochód klasy premium, oferowany w latach 1957-1971 na rynku europejskim. Model ten miał być połączeniem ekskluzywności i zadziornego projektu z przestrzenią pożądaną przez rodziny z dziećmi. Samochód doczekał się aż siedmiu generacji i kilkunastu wersji wyposażeniowych.

Znaleźliśmy 7 ogłoszeń
Ford Taunus 1981
Ford Taunus - 1981
Brańsk 9 000 KM
15 900 zł
Ford Taunus M15 RS 1969
Ford Taunus M15 RS - 1969
Pszczółki 62 000 KM
16 500 zł
Ford Taunus 1934
Ford Taunus - 1934
Bydgoszcz 120 000 KM
12 000 €
Reklama
Znajdź idealną oponę
Ford Taunus - legenda

Już podczas premiery drugiej generacji Taunusa, niemiecki oddział Forda zdecydował się zaprezentować drugą wersję tego pojazdu, dedykowaną odbiorcom chcącym nabyć pojazd w korzystniejszej cenie. Wariant budżetowy miał być odpowiedzią marki na powszechne w Niemczech Ople. Ruch ten, chociaż dobry pod względem ekonomicznym, wywołał niemałe zamieszanie w nazewnictwie Taunusa. Przykładowo, popularna wśród fanów klasycznych aut czwarta generacja była produkowana w wersji 12M i 17/20M, z czego obydwie były de facto innymi samochodami.

Ford Taunus 15m RS  1969
Ford Taunus 15m RS - 1969
Kamień Pomorski 62 000 KM
17 500 zł
Ford Taunus 1964
Ford Taunus - 1964
Nadarzyn 96 252 KM
65 999 zł
Ford Taunus MK1 1974
Ford Taunus MK1 - 1974
Goleniów 57 138 KM
22 900 zł
Ford Taunus P5 1964
Ford Taunus P5 - 1964
Kwidzyn 50 000 KM
55 000 zł

Ford Taunus 12M – wszechstronne auto klasy średniej

Fordy Taunusy z lat 60. są jednymi z najbardziej popularnych generacji wśród miłośników tych pojazdów. Ten średniej klasy model zaprezentowany został w 1962 roku i konstrukcyjnie bazował na płycie podłogowej Forda Cardinala. Samochód ten zyskał nowe nadwozie, które stało się smuklejsze i bardziej wyraziste. Boki pojazdu charakteryzowały się wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami, a tył auta zyskał nowe oświetlenie w owalnym kształcie z drobnymi dodatkami w postaci chromowanych zdobników. W ofercie dostępne były 5 wersji nadwoziowych – dwu- i czterodrzwiowy sedan, coupe, kombi i co ciekawe dostawczy sedan. Pod maską tego modelu można było znaleźć dwa silniki – 1.2 (40 KM) i 1.5 l (50, 55 lub 65 KM).

Ford Taunus 17M – samochód klasy wyższej

Bardziej luksusową i wyżej klasyfikowanym modelem Forda Taunusa z tamtych lat jest 17M. Odświeżona wersja tego auta również otrzymała przeprojektowane nadwozie z charakterystycznymi dodatkami, które wyróżniały ten pojazd od innych. Mowa tu o umieszczonych w błotnikach pomarańczowych kierunkowskazach i podobnie umiejscowionych lampach, tyle że z tyłu. Z przodu samochodu pojawiła się większa atrapa chłodnicy, która zyskała chromowane wykończenie i rozstawione szerzej reflektory.

Ford Taunus 17M otrzymał również zmiany pod maską. Auto zyskało silniki czterocylindrowe w układzie V. Jest to bardzo nietypowe rozwiązanie jak na taką ilość cylindrów. Jednostki te legitymowały się pojemnościami 1.5 i 1.7 l. Moc wynosiła odpowiednio 60 KM w mniejszym silniku i 65 lub 70 w większym.