Wystaw

Mercedes Klasa E

Mercedes klasy E to kultowy samochód klasy wyższej średniej, produkowany przez firmę ze Stuttgartu od 1993 roku. Przez ten czas na rynku zadebiutowało aż 6 generacji tego modelu. Pojazd ten jest kultowy wśród wielu osób i taksówkarzy – pierwsze generacje klasy E nadal zobaczymy na drogach całego świata z charakterystycznym kogutem TAXI.

Znaleźliśmy 19 ogłoszeń
Mercedes Klasa E E230 1995
Mercedes Klasa E E230 - 1995
Kutno 108 000 KM
26 900 zł
Mercedes Klasa E E 55 AMG RennTECH 2006
Mercedes Klasa E E 55 AMG RennTECH - 2006
Gorzów Wielkopolski 168 000 KM
Oferta archiwalna
Mercedes Klasa E 320 1995
Mercedes Klasa E 320 - 1995
Białystok 4 023 360 KM
72 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Mercedes Klasa E - legenda

Mercedes klasy E pierwszej generacji opracowany został przez słynnego projektanta Bruno Sacco – to właśnie on odpowiedzialny był za design mercedesów z lat 1975–1999, który doceniany jest do dziś. Klasa E to najpopularniejsza limuzyna klasy wyższej średniej. Tylko do 2017 roku Mercedes sprzedał ponad 16 milionów egzemplarzy tego modelu. Pojazd bez względu na generacje napędzany jest na tylną oś z dołączanymi przednimi kołami (4MATIC).

Mercedes Klasa E W124 1995
Mercedes Klasa E W124 - 1995
Piastów 342 000 KM
32 900 zł
Mercedes Klasa E W210 E55 AMG 2001
Mercedes Klasa E W210 E55 AMG - 2001
Zakroczym 140 000 KM
125 000 zł
Mercedes Klasa E W124 E250 1994
Mercedes Klasa E W124 E250 - 1994
Ząbki 461 KM
26 900 zł
Mercedes Klasa E W210 1996
Mercedes Klasa E W210 - 1996
Szczawnica 120 000 KM
27 500 zł
Mercedes Klasa E W124 1995
Mercedes Klasa E W124 - 1995
Tomaszow Mazowiecki 286 000 KM
17 000 zł
Mercedes Klasa E 320CE A124 1993
Mercedes Klasa E 320CE A124 - 1993
Poznań 130 700 KM
129 800 zł
Mercedes Klasa E W124 E320 1995
Mercedes Klasa E W124 E320 - 1995
Krzywaczka 65 080 KM
58 900 zł
Mercedes Klasa E W124 E420  1994
Mercedes Klasa E W124 E420 - 1994
Turawa 225 000 KM
42 900 zł
Mercedes Klasa E W124 Cabrio E320 1995
Mercedes Klasa E W124 Cabrio E320 - 1995
Poznań 123 900 KM
78 800 zł
Mercedes Klasa E 300CE A124 Cabrio 1993
Mercedes Klasa E 300CE A124 Cabrio - 1993
Oleśnica 179 000 KM
25 000 €
Mercedes Klasa E W124 E320 Cabrio 1995
Mercedes Klasa E W124 E320 Cabrio - 1995
Celestynów 164 000 KM
Oferta archiwalna
Mercedes Klasa E W124 320 1993
Mercedes Klasa E W124 320 - 1993
Wieliszew 380 000 KM
73 800 zł
Mercedes Klasa E E320 W124 3.2 sportline 1996
Mercedes Klasa E E320 W124 3.2 sportline - 1996
Stoczek łukowski 374 545 KM
20 800 zł
Mercedes Klasa E W210 E55 AMG 1998
Mercedes Klasa E W210 E55 AMG - 1998
Michałowice 93 079 KM
49 900 zł
Mercedes Klasa E W124 Cabrio 1994
Mercedes Klasa E W124 Cabrio - 1994
Oleśnica 198 000 KM
38 900 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Mercedes Klasa E W124 E280 1994
Mercedes Klasa E W124 E280 - 1994
Warszawa 186 000 KM
Oferta archiwalna

Mercedes Klasa E – legendarna niemiecka limuzyna

Na legendarność całej późniejszej klasy E znamienny wpływ miał model o oznaczeniu W124, czyli pierwsza generacja. Przez wiele osób uznawany jest za ostatniego „pancernego” Mercedesa. Oddani fani marki Mercedes nadal cenią i użytkują ten pojazd. Dobrym przykładem mogą tutaj być taksówkarze, którzy po dziś dzień wykorzystują pierwszą generację E klasy podczas swojej codziennej pracy.

Nie ma się czemu dziwić, biorąc pod uwagę solidność konstrukcji W124 i mnogości, a także długowieczności stosowanych w tym aucie silników. Na przestrzeni lat w ofercie można było znaleźć ponad 30 jednostek napędowych! W gamie producenta nie brakowało rzędowych czwórek, szóstek, a nawet pięciocylindrowych silników. Pod maską tego samochodu gościły także V8 i V12! Największą popularnością cieszyły się znakomite silniki diesla, które bez problemu mogły robić milionowe przebiegi bez większych remontów. Klasa E wykorzystywała zarówno przekładnie manualne, jak i automaty. Pojazd był dostępny w wersji sedan, kombi, kabrio, a nawet przez pewien okres coupe. Ta ostatnia charakteryzowała się sportową sylwetką i bezramkowymi drzwiami.

Sportowa dusza Mercedesa Klasy E zamknięta w eleganckim nadwoziu

Klasa E to nie tylko dystyngowane limuzyny – to także wiele topowych wersji. Obecnie są one niezwykle cenionymi klasykami, a niektóre z nich to niemal „białe kruki”, o które biją się kolekcjonerzy z całego świata. Taką wersją z pewnością jest Mercedes 500E (później E500), który powstał we współpracy z Porsche. Samochód charakteryzował się obniżonym i usztywnionym zawieszeniem, poszerzonym nadwoziem, a pod maską znajdował się silnik V8 5.0 l o mocy dochodzącej do 326 KM.

Warto także wspomnieć o „nadwornym tunerze” Mercedesa, czyli firmie AMG. Zakład z Affalterbach oferował najmocniejszą seryjnie produkowaną 124-kę (E60 AMG), która dysponowała silnikiem o pojemności 6.0 l w układzie V8. Dzięki niemu samochód legitymował się mocą 381 KM.