Wystaw

Mercedes Klasa S

Pierwsza klasyczna linia Mercedesa klasy S została zaprezentowana w 1972 roku. Samochód otrzymał kod fabryczny W116 i zastąpił w ofercie model W108. Klasa S od początku była samochodem niezwykle zaawansowanym, wygodnym oraz prestiżowym. W najwyższej wersji wyposażenia oferowała pneumatyczne zawieszenie, co w połączeniu z potężnym silnikiem V8 o pojemności 6,9 litra zapewniało niezwykłe doznania z jazdy. Dlatego najlepiej zachowane zabytkowe Mercedesy klasy S są wyjątkowym rarytasem na rynku klasyków.

Znaleźliśmy 63 ogłoszeń
Mercedes Klasa S w126 350 SD 1991
Mercedes Klasa S w126 350 SD - 1991
Gdańsk 307 200 KM
69 000 zł
Mercedes Klasa S W140 1992
Mercedes Klasa S W140 - 1992
Szczecin 218 500 KM
40 000 zł
Mercedes Klasa S 420 1997
Mercedes Klasa S 420 - 1997
Radom 176 500 KM
79 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Mercedes Klasa S - legenda

Mercedes klasy S W116 występował również z dwoma mniejszymi silnikami V8 – 4,5 oraz 3,5 litra. Dostępny był też z 2,8-litrowymi silnikami V6, a w USA i Kanadzie także jako 3-litrowy diesel. Klasa S W116 zdobyła tytuł Europejski Samochód Roku 1994. Model występował w wersji SEL z rozstawem osi wydłużonym o 100 mm. Produkcję pierwszej generacji zakończono w 1980 roku, zastąpił ją model o kodzie fabrycznym W126.

Mercedes Klasa S 300SD 1981
Mercedes Klasa S 300SD - 1981
Zakopane 202 000 KM
85 000 zł
Mercedes Klasa S 280SE 1982
Mercedes Klasa S 280SE - 1982
Tomaszów Mazowiecki 350 000 KM
9 900 zł
Mercedes Klasa S W126 1989
Mercedes Klasa S W126 - 1989
Warszawa 250 000 KM
25 500 zł
Mercedes Klasa S 450 V8 1976
Mercedes Klasa S 450 V8 - 1976
sanok 223 000 KM
Oferta archiwalna
Mercedes Klasa S W116 1979
Mercedes Klasa S W116 - 1979
Warszawa 202 000 KM
55 000 zł
Mercedes Klasa S W126 380 SEL 1982
Mercedes Klasa S W126 380 SEL - 1982
Hołowienki 255 000 KM
60 000 zł
Mercedes Klasa S W126 1986
Mercedes Klasa S W126 - 1986
Gliwice 253 000 KM
Oferta archiwalna
Mercedes Klasa S W126 420 SE 1987
Mercedes Klasa S W126 420 SE - 1987
BOGUCHWAŁA 291 242 KM
69 500 zł
Mercedes Klasa S W140 500 SE 1992
Mercedes Klasa S W140 500 SE - 1992
BOGUCHWAŁA 191 232 KM
89 900 zł
Mercedes Klasa S W126 1988
Mercedes Klasa S W126 - 1988
Poznań 421 800 KM
18 900 zł
Mercedes Klasa S W140 S600L 1992
Mercedes Klasa S W140 S600L - 1992
GOCZAŁKOWICE 216 000 KM
34 900 zł
Mercedes Klasa S W124 300 SDL Turbo 1986
Mercedes Klasa S W124 300 SDL Turbo - 1986
Zelów 380 000 KM
19 000 zł
Mercedes Klasa S W140 300 SE 1991
Mercedes Klasa S W140 300 SE - 1991
Toruń 93 708 KM
14 500 €
Mercedes Klasa S W140 300 SE 1991
Mercedes Klasa S W140 300 SE - 1991
Toruń 93 708 KM
14 500 €
Mercedes Klasa S W116 300SD 1979
Mercedes Klasa S W116 300SD - 1979
Tomaszów Lubelski 420 500 KM
48 500 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Mercedes Klasa S W220 S55 AMG  1999
Mercedes Klasa S W220 S55 AMG - 1999
Katowice 29 900 KM
89 000 zł
Mercedes Klasa S W140 1992
Mercedes Klasa S W140 - 1992
Myszków 199 000 KM
30 000 zł
Mercedes Klasa S W116 450SEL  1973
Mercedes Klasa S W116 450SEL - 1973
Grodzisk Wielkopolski 220 000 KM
47 000 zł
Mercedes Klasa S W126 300SE  1988
Mercedes Klasa S W126 300SE - 1988
Katowice 47 000 KM
78 000 zł
Mercedes Klasa S W220 S500  1999
Mercedes Klasa S W220 S500 - 1999
Łódź 71 000 KM
58 900 zł
Mercedes Klasa S W116 1979
Mercedes Klasa S W116 - 1979
Warszawa 209 794 KM
17 900 zł

Zabytkowy Mercedes klasy S – kwintesencja limuzyny z dawnych lat

Klasyczny Mercedes S W126 był oferowany już nie tylko jako czterodrzwiowa limuzyna, ale także w dwudrzwiowym nadwoziu coupe. Karoserię samochodu projektowano aż 8 lat. Dzięki temu udało się dopasować jej linie na tyle, że obniżono współczynnik oporu powietrza Cx do 0,37. Pozwoliły na to zabiegi takie jak m.in. ukrycie wycieraczek przedniej szyby pod maską. Samochód występował w wielu wariantach specjalnych – m.in. AMG, Brabus czy Lorinster. W 1991 roku klasycznego Mercedesa S W126 zastąpił nowy model oznaczony jako W140.

Mercedes klasy S trzeciej generacji to samochód, który oferował niezwykle innowacyjne rozwiązania i najlepiej zachowane egzemplarze wciąż szczycą się znakomitym komfortem jazdy i doskonale wyciszonym wnętrzem. W klasycznym modelu S W140 zastosowano przełomowe systemy takie jak samoczynnie domykające się drzwi i klapa bagażnika, czy automatycznie zmieniająca się w zależności od prędkości i warunków drogowych charakterystyka prowadzenia.

Generacja klasy S oznaczona kodem W140 przyniosła ze sobą jeszcze potężniejsze silniki – w tym jednostki V12 o mocy dochodzącej do 400 KM. Wśród najmocniejszych wersji niefabrycznych stworzonych m.in. przez Brabusa moc maksymalna wynosiła nawet ponad 580 KM. Auto było nie tylko mocne i wygodne, ale również bezpieczne i komfortowe w użytkowaniu. Korzystało m.in. z ESP, podwójnych szyb wyciszających, czy podgrzewanych wycieraczek.

Klasa S – pół wieku historii klasycznej limuzyny

Model W220 wprowadził klasę S w XXI wiek. Produkowany od 1998 roku samochód pozostał w ofercie do roku 2005. Już sztandarowa wersja S600 była symbolem wysokiego statusu społecznego. Natomiast wersję S65 AMG wyceniano w salonach na ponad milion złotych. Ta generacja poszerzyła również ofertę jednostek wysokoprężnych – wśród diesli po raz pierwszy pojawił się silnik V8.

Każda kolejna generacja S klasy wznosi ten samochód na wyżyny luksusu i zaawansowania. Jednak klasyczne wersje W116, W126 i W140 stanowią zapewnienie, że ten samochód od samego początku był bezkompromisowy.