Mercedes W110 to klasyczny samochód produkowany przez niemieckiego producenta Mercedes-Benz w latach 1961-1968. Model ten był częścią serii Heckflosse, która cechowała się charakterystycznymi płetwami na tylnej części nadwozia, mającymi na celu poprawienie stabilności pojazdu przy wyższych prędkościach.
W110 był niższym modelem serii Fintail, będąc mniej luksusowym niż jego wyższe odpowiedniki, jak W111 i W112. Niemniej jednak W110 pozostawał reprezentatywny dla jakości i prestiżu, jakie kojarzone są z marką Mercedes-Benz. W110 był dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych: 4-drzwiowym sedanie oraz 5-drzwiowym kombi (wersja Universal).
Debiutując w 1961 roku, pierwsza seria W110 (1961-1965) była dostępna z dwoma różnymi jednostkami napędowymi: dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym (190Dc) i benzynową jednostką o pojemności 1,9 litra (190c). W 1965 roku Mercedes wprowadził drugą serię W110 (1965-1968), która oferowała większe silniki, zarówno benzynowe, jak i diesla. Modele te nosiły oznaczenia 200 i 230 (benzyna) i 200D (diesel).
Dzięki zastosowaniu pięciu łożysk w podparciu wału nowszej jednostki wysokoprężnej udało się zmniejszyć drgania i znacząco poprawić kulturę pracy. Benzynowe silniki oznaczone symbolem 230 generowały moc przekraczającą 100 KM, dzięki czemu znacząco podniosły poziom osiągów klasycznego Mercedesa W110. Mercedes W110 był także pierwszym modelem marki, który został poddany obszernym testom zderzeniowym.
Produkcja W110 zakończyła się w 1968 roku, a model został zastąpiony przez W114. Pomimo tego, W110 pozostaje cenionym i często poszukiwanym modelem w gamie klasycznych samochodów Mercedes-Benz.