Wystaw

Mercedes SEC

Klasyczny Mercedes SEC powstał jako wariant klasy S o nadwoziu coupe. W odróżnieniu od limuzyny samochód otrzymał kod fabryczny rozpoczynający się od litery „C” zamiast „W” – C126. SEC pojawił się w 1981 roku, czyli dwa lata po wprowadzeniu limuzyny. Długa linia coupe nadała mu niezwykle dynamiczne rysy, które skrzyżowane z dostojną sylwetką klasy S sprawiły, że Mercedes SEC był niezwykle prestiżowy.

Znaleźliśmy 24 ogłoszeń
Mercedes SEC 380 1983
Mercedes SEC 380 - 1983
Stalowa Wola 160 000 KM
58 000 zł
Mercedes  SEC 420 1987
Mercedes SEC 420 - 1987
Rzeszów 241 000 KM
109 000 zł
Mercedes SEC 560  1987
Mercedes SEC 560 - 1987
Warszawa 250 000 KM
88 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Mercedes SEC - legenda

Nadwozie Mercedesa SEC osiągało dzięki swoim liniom mniejszy współczynnik oporu powietrza – 0,34, a wewnątrz skrywało luksus nie mniejszy niż limuzyna. Wnętrze, w tym deska rozdzielcza, było pokryte skórą. Barwione szyby w oknach ograniczały nagrzewanie kokpitu. Wewnątrz kierowca miał dostęp do sterowania elektryką obejmującą m.in. blokowanie drzwi, pokrywy bagażnika, klapki paliwa, ogrzewanie tylnej szyby, a także obsługę ustawień foteli z pamięcią konfiguracji.

Mercedes SEC 560 COUPE 1986
Mercedes SEC 560 COUPE - 1986
ul.Zakopiańska 167 202 349 KM
107 000 zł
Mercedes SEC 500 1982
Mercedes SEC 500 - 1982
Łódź 180 000 KM
95 000 zł
Mercedes SEC 500 C126  1988
Mercedes SEC 500 C126 - 1988
Myslenice 235 000 KM
65 000 zł
Mercedes SEC 500 W126 1984
Mercedes SEC 500 W126 - 1984
Olsztyn 214 000 KM
49 950 zł
Mercedes SEC 560 1986
Mercedes SEC 560 - 1986
Poznań 250 272 KM
125 800 zł
Mercedes SEC 500 W126 1984
Mercedes SEC 500 W126 - 1984
Mińsk Mazowiecki 225 000 KM
54 900 zł
Mercedes SEC 560 AMG 1987
Mercedes SEC 560 AMG - 1987
Tarnobrzeg 168 645 KM
124 560 zł
Mercedes SEC 500 W126 1988
Mercedes SEC 500 W126 - 1988
Zielona Góra 84 700 KM
49 500 zł
Mercedes SEC 500 W126 1983
Mercedes SEC 500 W126 - 1983
Puławy 234 000 KM
130 000 zł
Mercedes SEC 500 W126 1982
Mercedes SEC 500 W126 - 1982
Bolesławiec 170 000 KM
37 000 zł
Mercedes SEC 500 1982
Mercedes SEC 500 - 1982
Biała Podlaska 245 000 KM
49 000 zł
Mercedes SEC 500 W126 1983
Mercedes SEC 500 W126 - 1983
Piaseczno 174 000 KM
98 400 zł
Mercedes SEC 500 1988
Mercedes SEC 500 - 1988
adomsko 170 000 KM
52 900 zł
Mercedes SEC 380 C126 V8 1983
Mercedes SEC 380 C126 V8 - 1983
Warszawa 200 520 KM
62 500 zł
Mercedes SEC 560 W126 1988
Mercedes SEC 560 W126 - 1988
Paprotnia 120 000 KM
55 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Mercedes SEC 500 AMG W126 1985
Mercedes SEC 500 AMG W126 - 1985
Warszawa 218 000 KM
109 900 zł
Mercedes SEC 500 W126  1991
Mercedes SEC 500 W126 - 1991
Myślenice 286 200 KM
65 000 zł
Mercedes SEC 560 1990
Mercedes SEC 560 - 1990
Kobylnica 186 709 KM
72 900 zł
Mercedes SEC 500 1982
Mercedes SEC 500 - 1982
Biała Podlaska 245 000 KM
45 900 zł
Mercedes SEC 560 1991
Mercedes SEC 560 - 1991
Białystok 112 000 KM
49 900 zł
Mercedes SEC 500 W126 1983
Mercedes SEC 500 W126 - 1983
Lesko 212 000 KM
44 900 zł

Klasyczny Mercedes SEC – „eSka” z dawnych lat w nadwoziu coupe

Dwudrzwiowy model SEC był wariantem wygodnej i luksusowej limuzyny, który był wyraźnie nastawiony na bardziej sportową jazdę. W wersji AMG wykorzystywał przygotowany specjalnie dla niego zestaw karoserii widebody, a w układzie przeniesienia napędu stosowano mechanizm różnicowy TorSen.

Mercedes SEC występował początkowo jako 380 SEC z silnikiem o mocy 204 KM oraz 500 SEC oferującym 231 KM. Silniki były kilkakrotnie modernizowane. Moc jednostek dostępnych w ofercie rosła zatem z czasem. Wprowadzono również odmiany z katalizatorami. W 1985 roku zastąpiono silnik V8 3,8 litra i zamiast niego pojawiła się jednostka o pojemności 4,2 litra. Mercedes 420 SEC oferował 224 KM, w wersji z katalizatorem moc była niższa – 204 KM.

Mercedes 500 SEC również stawał się coraz mocniejszy. Na początku rozwijał 231 KM, a w latach 1985-1987 pojawiły się odmiany o mocy 252-265 KM. Oprócz tego w 1985 roku do oferty dołączył Mercedes 560 SEC. Standardowo rozwijał 279 KM, a w wersji z katalizatorem było to 242 KM. W najmocniejszych wersjach odmiany 560 SEC moc sięgała 300 KM.

Jedyny w swoim rodzaju Mercedes SEC

Klasa S w wersji coupe nie przytrafiła się zbyt często w historii. Mercedes SEC jest jednym z dwóch przypadków. Ponownie S klasa coupe pojawiła się dopiero w 2014. Dlatego SEC to jedyny w swoim rodzaju klasyk, który z luksusowej limuzyny z dawnych lat uczynił rasowy model klasy GT, nastawiony na przyjemność z pokonywania kilometrów za kierownicą, a nie podróżowanie na tylnej kanapie. Nie sposób odmówić mu również stylu i ponadczasowej linii nadwozia, które sprawią, że zawsze pozostanie jednym z najbardziej ikonicznych modeli z gwiazdą na masce.