Wystaw

Mercedes W114

Mercedes-Benz W114 to klasyczny samochód klasy średniej-wyższej, który był wytwarzany w latach 1968-1976. W114, wraz z bliźniaczym modelem W115, stanowił serię oznaczoną jako „/8” (wymawiane jako „Strich-Acht” w języku niemieckim), która zdobyła sobie uznanie na całym świecie dzięki niezawodności, elegancji i jakości wykonania.

Znaleźliśmy 8 ogłoszeń
Mercedes W114 280C 1975
Mercedes W114 280C - 1975
Poznań 138 000 KM
62 000 zł
Mercedes W114 230 1976
Mercedes W114 230 - 1976
Wolsztyn 89 418 KM
85 000 zł
Mercedes W114 250C 1969
Mercedes W114 250C - 1969
Końskie 2 724 KM
65 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Mercedes W114 - legenda

Historia modelu W114 rozpoczęła się na początku lat 60., gdy Mercedes-Benz zaczął poszukiwać następcy dla swojej popularnej linii „Fintail” (skrzydlate tylne błotniki). Nowy samochód miał być nie tylko bardziej nowoczesny pod względem stylistyki, ale także wyposażony w zaawansowane technicznie rozwiązania, które uczyniłyby go godnym konkurentem dla innych europejskich marek.

Mercedes W114 1973
Mercedes W114 - 1973
Mysłowice 151 200 KM
95 000 zł
Mercedes W114 250CE  1971
Mercedes W114 250CE - 1971
Dębnica Kaszubska 513 KM
95 500 zł
Mercedes W114 280CE 1974
Mercedes W114 280CE - 1974
Opole 86 000 KM
77 000 zł
Mercedes W114 250 C 1969
Mercedes W114 250 C - 1969
Gowarczów 2 724 KM
65 900 zł
Mercedes W114 280CE 1973
Mercedes W114 280CE - 1973
Kalisz 114 114 KM
34 999 zł

Klasyczny Mercedes W114 z dawnych lat

W 1968 roku zadebiutował zarówno W114, jak i jego tańszy odpowiednik W115, będący technicznie identycznym modelem, ale oferującym mniej zaawansowane jednostki napędowe. W114 był dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych: jako 4-drzwiowy sedan oraz 2-drzwiowe coupé, które zadebiutowało rok później, w 1969 roku.

Model W114 był wyposażany w sześciocylindrowe silniki benzynowe o pojemności od 2,5 do 2,8 litra, które zapewniały doskonałe osiągi i komfort jazdy. Wersje coupé otrzymały sportowe zawieszenie oraz dodatkowe elementy wyposażenia, takie jak drewniane wykończenia wnętrza, co podkreślało ich luksusowy charakter.

W 1973 roku Mercedes przeprowadził facelifting modelu W114, wprowadzając m.in. nowe zderzaki, lekko zmienioną atrapę chłodnicy oraz poprawiając niektóre elementy mechaniczne, takie jak hamulce czy układ kierowniczy. W tym samym roku debiutowała także wersja W114 280E, która była pierwszym modelem Mercedesa wyposażonym w system wtrysku paliwa Bosch D-Jetronic.

Podczas produkcji, która trwała do 1976 roku, model W114 zdobył liczne nagrody i wyróżnienia, m.in. za jakość wykonania, komfort jazdy oraz innowacyjne technologie. Łącznie wyprodukowano ponad 1,9 miliona egzemplarzy modeli W114 i W115, co uczyniło je jednymi z najbardziej udanych i popularnych samochodów w historii Mercedesa.

Symbol luksusu oferujący w swoich czasach wysokie bezpieczeństwo

Jednym z aspektów, które wyróżniały model W114, była jego wyjątkowa trwałość i niezawodność. W114 stał się synonimem solidności i jakości, za którą Mercedes-Benz był ceniony. Pojazdy te były również bardzo bezpieczne jak na tamte czasy, z uwagi na zastosowanie nowoczesnych rozwiązań, takich jak klatka bezpieczeństwa, zderzaki chroniące przed uderzeniami czy układ hamulcowy z tarczowymi hamulcami na wszystkich kołach.

Wraz z upływem lat model W114 stał się kultowym samochodem z epoki, będąc cenionym przez kolekcjonerów i miłośników motoryzacji na całym świecie. Jego elegancka stylistyka, charakterystyczne linie oraz właściwości jezdne sprawiają, że pozostaje symbolem luksusu i jakości z lat 60. i 70. XX wieku.