Wystaw

Mercedes SL

Mercedes-Benz SL to seria luksusowych samochodów sportowych, produkowanych przez niemiecką firmę Mercedes-Benz od 1954 roku. Nazwa SL pochodzi od „Sport Leicht” (niem. Sportowy Lekki), co odzwierciedla sportowy charakter tych modeli. SL przeszedł przez wiele generacji, a każda z nich wniosła nowe innowacje i zmiany stylistyczne.

Znaleźliśmy 129 ogłoszeń
Mercedes SL 320 Carlsson 1995
Mercedes SL 320 Carlsson - 1995
Kosakowo 103 000 KM
93 000 zł
Mercedes SL 280 PAGODE AUTOMATIC 2 TOPS CABRIOLET 1968
Mercedes SL 280 PAGODE AUTOMATIC 2 TOPS CABRIOLET - 1968
Asten 1 KM
57 950 €
Mercedes SL SL500 1986
Mercedes SL SL500 - 1986
Warszawa 189 000 KM
165 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Mercedes SL - legenda

Pierwsza generacja modelu SL była oferowana do 1963 roku. Auto występowało w dwóch wersjach: 300 SL W198 w nadwoziu coupé i 190 SL W121 w nadwoziu roadster. Historia modelu Mercedes-Benz SL zaczęła się od wprowadzenia na rynek modelu 300 SL w 1954 roku. Ten ikoniczny model, znany jako „Gullwing” (skrzydło mewy) ze względu na swoje unikalne drzwi otwierane do góry, stał się symbolem innowacji i elegancji. W 1955 roku wprowadzono model 190 SL, będący mniejszym i tańszym odpowiednikiem 300 SL.

Mercedes SL 320 R129 1996
Mercedes SL 320 R129 - 1996
Warszawa 194 000 KM
87 000 zł
Mercedes SL R129 500SL 1990
Mercedes SL R129 500SL - 1990
Błonie 207 000 KM
85 000 zł
Mercedes SL 320 R129 1997
Mercedes SL 320 R129 - 1997
Gdańsk 156 000 KM
Oferta archiwalna
Mercedes SL 380 1983
Mercedes SL 380 - 1983
Białystok 2 494 483 KM
54 000 zł
Mercedes SL 500 2000
Mercedes SL 500 - 2000
Białystok 2 655 417 KM
68 000 zł
Mercedes SL R129 500SL 1997
Mercedes SL R129 500SL - 1997
Stalowa Wola 150 000 KM
69 900 zł
Mercedes SL SL450 1977
Mercedes SL SL450 - 1977
Trzebinia 140 000 KM
66 666 zł
Mercedes  SL450 1977
Mercedes SL450 - 1977
Trzebinia 200 000 KM
55 555 zł
Mercedes SL SL500 Designo Black Diamond 2000
Mercedes SL SL500 Designo Black Diamond - 2000
Katowice 123 000 KM
110 000 zł
Mercedes SL 560 1988
Mercedes SL 560 - 1988
Sierpc 162 500 KM
90 000 zł
Mercedes SL 600 1993
Mercedes SL 600 - 1993
ul.Zakopiańska 167 Kraków 127 670 KM
125 000 zł
Mercedes SL 500 1993
Mercedes SL 500 - 1993
Kraków 119 427 KM
84 900 zł
Mercedes SL 500 R 129 BRABUS 2000
Mercedes SL 500 R 129 BRABUS - 2000
Warszawa 112 000 KM
167 000 zł
Mercedes SL 500 R129 2001
Mercedes SL 500 R129 - 2001
Zabrze 95 704 KM
Oferta archiwalna
Mercedes SL 500  R107 1984
Mercedes SL 500 R107 - 1984
Sobótka 162 000 KM
72 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Mercedes SL 560 1986
Mercedes SL 560 - 1986
Kraków 192 000 KM
79 000 zł
Mercedes SL 250 W113 1967
Mercedes SL 250 W113 - 1967
Żelechlinek 30 000 KM
550 000 zł
Mercedes SL 320 R129 Mille Miglia 1995
Mercedes SL 320 R129 Mille Miglia - 1995
Poznań 221 000 KM
105 000 zł
Mercedes SL 380 R107 1984
Mercedes SL 380 R107 - 1984
Tarnów Opolski 171 000 KM
59 000 zł
Mercedes SL 450 R107 Cabrio 1974
Mercedes SL 450 R107 Cabrio - 1974
Lębork 138 200 KM
119 500 zł
Mercedes SL 450 R107 1972
Mercedes SL 450 R107 - 1972
Wołomin 160 000 KM
58 000 zł

Kolejne odsłony klasycznego Mercedesa SL

Druga generacja klasycznego Mercedesa SL była wytwarzana w latach 1963-1971. Auto otrzymało kod fabryczny W113. Przylgnął do niego również pseudonim „Pagoda” ze względu na charakterystyczny kształt dachu, przypominający pagodę. Wersje silnikowe obejmowały modele 230 SL, 250 SL i 280 SL. W113 oferował bardziej komfortowe zawieszenie i poprawione właściwości jezdne w porównaniu do poprzednich modeli, a także wprowadził nowe technologie, takie jak napinacze pasów bezpieczeństwa.

Kolejny Mercedes SL oznaczono symbolem R107. Zastąpił on model W113 w 1971 roku, a jego produkcja trwała aż do 1989 roku. R107 był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, od sześciocylindrowych silników rzędowych po silniki V8. R107 wprowadził nowe standardy bezpieczeństwa, takie jak zderzaki absorbujące energię uderzeń czy poduszki powietrzne.

Mercedes SL R129 zadebiutował w 1989 roku, wprowadzając nowoczesny design i zaawansowane technologie. Ten model był dostępny z wieloma wariantami silnikowymi, począwszy od 2,8-litrowych sześciocylindrowych jednostek aż po potężne 6,0-litrowe silniki V12. Najmocniejsza odmiana SL73 AMG wykorzystywała jednostkę V12 o pojemności 7,3 litra, generującą zawrotne na tamte czasy 524 KM. Szacuje się, że powstało około 50-85 sztuk wersji SL73 AMG. R129 wprowadził również innowacje, takie jak automatyczny system rolowania dachu, kontrola trakcji oraz adaptacyjne zawieszenie. Po raz pierwszy w modelu SL R129 zastosowano również system windshaft osłaniający pasażerów kabrioletu przed wiatrem.

 

Mercedes SL w XXI wieku

SL oznaczony symbolem R230 pojawił się w 2001 roku, prezentując jeszcze bardziej nowoczesny design oraz zaawansowane technologie, które wprowadziły ten model w XXI wiek. Zastosowano w nim dach typu „Vario Roof”, który pozwalał na szybkie przejście z coupé do kabrioletu. R230 był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi, od 3,7-litrowych silników V6 po 6-litrowe jednostki V12 w wersjach AMG.

Wprowadzony w 2011 roku Mercedes SL R231, kontynuował ewolucję serii, oferując jeszcze bardziej zaawansowane technologie, takie jak inteligentne reflektory LED, adaptacyjne zawieszenie, a także systemy wspomagające kierowcę. R231 był dostępny z różnymi silnikami, począwszy od 3,0-litrowych jednostek V6 aż po 5,5-litrowe silniki V8 i 5-litrowe V12 w wersach AMG.

Najnowsza generacja serii SL, R232, została zaprezentowana w 2020 roku. Ten model przyniósł kolejne zmiany stylistyczne i technologiczne, w tym jeszcze większy nacisk na aerodynamikę, lekkość konstrukcji oraz rozbudowane systemy wspomagania kierowcy. R232 oferuje różne jednostki napędowe, zarówno sześciocylindrowe, jak i potężne V8 w wersjach AMG.

Podsumowując, seria Mercedes-Benz SL to linia luksusowych samochodów sportowych, która ewoluowała na przestrzeni dekad. Kolejne generacje modelu wprowadzały innowacjami technologiczne i stylistyczne oraz rozwiązania przekładające się na wyższe bezpieczeństwo. Seria SL stała się ikoną marki Mercedes-Benz, a jej poszczególne modele są uważane za klasyczne i bardzo pożądane przez kolekcjonerów i miłośników motoryzacji.