BMW seria 8 to produkowane od 1990 roku luksusowe coupe, wprowadzone na rynek pod kodem fabrycznym E31. Model ten zaprojektował Klaus Kapitz, odpowiedzialny za opracowanie wielu kultowych samochodów marki BMW. Seria 8 charakteryzowała się zadziornym designem, napędem na tylne koła i mocnymi silnikami V8 oraz V12.
Seria 8 wprowadziła powiew świeżości w monotonne stylistycznie pojazdy marki. Niskie nadwozie, zadziorny przód z wysuwanymi reflektorami i nieco podniesiony tył sprawiały, że seria 8 mogła się podobać. Wiele osób uważa, że model ten wyprzedził swoją epokę, jeśli chodzi o design. Przez 9 lat produkcji pierwszej generacji sprzedano łącznie niespełna 31 tys. egzemplarzy. W 2018 roku marka BMW postanowiła wskrzesić tę legendę motoryzacji. Druga generacja serii 8 nosi nazwę kodową G15.
Z założenia auto to miało pokazać możliwości marki BMW i konkurować z takimi samochodami jak Ferrari. Poziomem zaawansowania, wykorzystaną technologią, a także ceną, Seria 8 zdecydowanie przewyższała swoją konkurencję z tamtych lat. Samochód miał ku temu wszelkie predyspozycje, biorąc pod uwagę możliwości, jakie dawały zastosowane silniki.
W pierwszych latach produkcji pod maską generacji BMW E31 znaleźć można było jednostkę V12 o pojemności 5.0 l i mocy 300 KM. W późniejszych latach do gamy dołączyły silniki V8 4.0 l (286 KM) i 4.4 l o takiej samej mocy. Z kolei najsłabszą jednostką, jaką można było kupić podczas całego okresu produkcji to 3.0 V8, która legitymowała się mocą na poziomie 218 KM.
Opisując model BMW Seria 8, nie można nie wspomnieć o topowych odmianach tego samochodu, jakimi zdecydowanie była wersja CSI, a także propozycja z Buchloe, w której to siedzibę miała marka Alpina. Pierwsza z nich posiadała pod maską silnik V12 o pojemności 5.6 l i mocy wynoszącej 380 KM. Zaprezentowana w 1992 roku wersja CSI mogła rozpędzić się do niemal 300 km/h, podczas gdy słabsza odmiana 5.0 jedynie do 250 km/h.
Klienci szukający jeszcze bardziej sportowych wrażeń mogli zdecydować się na pojazdy marki Alpina. Model B12 bazujący na standardowym E31 mógł mieć pod maską dwa zmodyfikowane silniki V12 o pojemnościach 5.0 l i 5.7 l. Pierwszy z nich charakteryzował się mocą na poziomie 350 KM, a drugi aż 416 KM.