Wystaw

BMW M5

BMW M5 to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych modeli sportowych limuzyn na rynku. Pochodzące z serii M Motorsport BMW M5 zyskało swoją renomę dzięki doskonałym osiągom, eleganckiemu wyglądowi oraz wysokiej jakości wykonania. Przez lata samochód doczekał się wielu generacji, a jego historia sięga wstecz do lat 80. XX wieku.

Znaleźliśmy 3 ogłoszeń
BMW M5 touring 1998
BMW M5 touring - 1998
Poznań 147 500 KM
125 000 zł
BMW M5 E39 2000
BMW M5 E39 - 2000
Warszawa 177 000 KM
88 888 zł
BMW M5 E39 2000
BMW M5 E39 - 2000
Mława 180 000 KM
109 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
BMW M5 - legenda

Pierwsza generacja BMW M5 (E28) została wprowadzona na rynek w 1984 roku jako sportowa wersja popularnej serii 5. M5 E28 wyróżniało się wysoką jakością i luksusem, będąc jednocześnie jednym z najszybszych seryjnych sedanów na świecie. Zasilany przez sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,5 litra (M88) o mocy 286 KM, M5 E28 oferował przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 245 km/h.

Klasyczne BMW M5 – luksusowe i sportowe sedany z dawnych lat

Druga generacja M5 (E34) zadebiutowała w 1988 roku i była produkowana aż do 1995 roku. E34 utrzymało styl swojego poprzednika, wprowadzając jednocześnie ulepszenia techniczne i pewne detale wizualne. Nowy model był napędzany przez sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,6 litra (S38) o mocy 315 KM, a później przez jednostkę o pojemności 3,8 litra i mocy 340 KM. M5 E34 również oferowało wyższy poziom komfortu i zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak elektronicznie sterowane zawieszenie (EDC) czy system kontroli trakcji (ASC+T).

Trzecia generacja BMW M5 (E39) zadebiutowała w 1998 roku i była produkowana do 2003 roku. E39 wprowadzało kolejny etap ewolucji M5, oferując bardziej dynamiczną sylwetkę i nowoczesne wzornictwo. Serce E39 stanowił nowy, potężny silnik V8 o pojemności 4,9 litra (S62) o mocy 400 KM. Pojazd był wyposażony w szereg nowoczesnych technologii, takich jak system kontroli trakcji Dynamic Stability Control (DSC), system monitorowania ciśnienia w oponach oraz opcjonalne hamulce ceramiczne.

BMW M5 na początku XXI wieku – wciąż szybkie i luksusowe, ale coraz bardziej nowoczesne

Czwarta generacja M5 (E60) debiutowała w 2005 roku i była produkowana do 2010 roku. E60 przyniosło radykalne zmiany w wyglądzie, z agresywniejszym i bardziej wyrazistym wzornictwem. M5 E60 było napędzane przez potężny silnik V10 o pojemności 5 litrów (S85) i mocy 507 KM, co uczyniło go jednym z najszybszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie sedanów na rynku. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało zaledwie 4,7 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosiła 250 km/h. Niektóre egzemplarze z opcją M Driver's Package osiągały prędkość maksymalną nawet 305 km/h.

W M5 E60 zastosowano wiele zaawansowanych technologii, takich jak szybko działająca siedmiobiegowa przekładnia SMG III z możliwością zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy, elektronicznie sterowane zawieszenie (EDC), czy też system kontroli trakcji M Dynamic Mode (MDM). Wprowadzono również innowacyjne rozwiązania, takie jak Head-Up Display czy iDrive, które umożliwiały kontrolowanie wielu funkcji pojazdu za pomocą jednego pokrętła.

W trakcie swojej długiej i bogatej historii BMW M5 zdobyło uznanie na całym świecie jako jeden z najbardziej wszechstronnych, luksusowych i wydajnych sportowych sedanów. Starsze generacje M5, takie jak E28, E34, E39 czy E60, pozostają po dziś dzień cenionymi modelami, często uważanymi za klasyczne samochody sportowe. Wraz z ewolucją technologii i zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, M5 nadal stanowi ważny element w ofercie BMW, kontynuując swoją długą i sukcesywną tradycję.