BMW M6 to model samochodu sportowego produkowany przez bawarską markę. Początki tego modelu sięgają lat 80. XX wieku, a jego historia obejmuje wiele generacji, które przyczyniły się do ukształtowania dzisiejszego wizerunku tego kultowego samochodu.
Pierwsza generacja BMW M6, znana również jako E24 M635CSi, zadebiutowała w 1983 roku i wprowadziła na rynek sportowe coupe, które zasługiwało na miano samochodu z rodziny „M”. Bazując na modelu Serii 6, M6 E24 wyróżniało się licznymi modyfikacjami, które uczyniły go wyjątkowym i pożądanym samochodem.
Pod maską pierwszego M6 pracował silnik M88/3 o pojemności 3,5 litra i mocy 286 koni mechanicznych. W tamtych czasach był to imponujący wynik, który pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 255 km/h. Samochód był wyposażony w 5-biegową manualną skrzynię biegów, a napęd przekazywany był na tylną oś. Zawieszenie zostało również zmodyfikowane w celu poprawy prowadzenia i osiągów.
Stylistyka M6 E24 była klasyczna i elegancka, z charakterystycznym długim przodem i krótkim tyłem. Podwójne reflektory oraz szeroka nerkowata atrapa chłodnicy nadawały mu wyrazistego wyglądu. Wnętrze było luksusowe i komfortowe, z obszernymi fotelami, wykończeniem ze skóry oraz drewna, a także zaawansowanymi jak na tamte czasy systemami audio i klimatyzacji.
Produkcja pierwszej generacji M6 trwała do 1989 roku. Mimo że nie była to najpopularniejsza generacja tego modelu, to E24 M635CSi zyskało sobie status ikony, będąc jednym z pierwszych samochodów BMW Motorsport, który oferował nie tylko osiągi, ale również luksus i elegancję.
Druga generacja BMW M6, oznaczona jako E63/E64, została wprowadzona na rynek w 2005 roku. Tym razem, M6 było dostępne zarówno w wersji coupe, jak i kabriolet. Nowoczesne podejście do designu oraz zastosowanie nowych technologii uczyniło z tego modelu jeszcze bardziej zaawansowane auto. Samochód był napędzany przez silnik V10 o pojemności 5 litrów, generujący moc 507 koni mechanicznych. Współpracował on z 7-biegową przekładnią SMG, która była odpowiedzialna za przenoszenie mocy na tylną oś. Przez kolejne lata, M6 było sukcesywnie udoskonalane, a produkcję drugiej generacji zakończono w 2010 roku.
Kolejne generacje M6 kontynuowały rozwój tego modelu. Trzecia odsłona modelu, która zadebiutowała w 2012 roku, przyniosła jeszcze większą różnorodność, wprowadzając wersję Gran Coupe oraz ulepszony silnik V8 o mocy 560 koni mechanicznych. Czwarta generacja, wprowadzona w 2018 roku, została opracowana z jeszcze większym naciskiem na osiągi oraz zaawansowane technologie. W kolejnych latach, BMW kontynuowało unowocześnianie M6, czyniąc go jednym z najbardziej pożądanych sportowych samochodów na rynku.