We wrześniu 1963 Porsche zaprezentowało prototypowy model 901, który rzucił na kolana cały świat motoryzacji. Zachwyt ominął jedynie firmę Peugeot, która wcześniej zastrzegła sobie prawo do trzycyfrowych oznaczeń z zerem w środku. Gdy model trafił do sprzedaży, do jego oznaczenia użyto trzech cyfr, które do dziś wywołują ciarki na plecach fanów motoryzacji – 911.
Pierwsze klasyczne Porsche 911 otrzymało czteromiejscowe nadwozie coupe. Wersja targa pojawiła się w 1967 roku. Zamontowany za tylną osią 2-litrowy, 6-cylindrowy chłodzony powietrzem silnik typu boxer generował 130 KM. Auto okazało się wyjątkowo trudne do opanowania. W pokonaniu mankamentów w prowadzeniu miało pomóc zwiększenie rozstawu osi o 6 centymetrów. Zabieg okazał się na tyle skuteczny, że zdecydowano się wypuścić 911S z silnikiem wzmocnionym do 160 koni.
Porsche 911 szybko zdobyło uznanie w Europie oraz USA, dzięki czemu postanowiono rozwijać projekt. W 1970 roku silnik urósł do 2.2 litra a po dwóch latach miał już 2.4 litra i rozwijał 190 KM. W 1972 roku pojawiła się wersja Carrera. Rok później, marka zdecydowała się wypuścić Porsche Carrera RS 2.7. Tę wersję charakteryzował spoiler w kształcie kaczego kupra. Dzięki prędkości maksymalnej 245 km/h osiąganej przy mocy 210 KM model ten był wówczas najszybszym niemieckim samochodem.
W 1974 postanowiono przyspieszyć go jeszcze bardziej, i stworzono wersję Carrera RS 3.0. Moc wzrosła do 230 KM, a silnik poza zwiększeniem pojemności otrzymał wtrysk Bosch K-Jetronic zamiast gaźników. W roku 1974 przedstawiono także Porsche 911 Turbo, które pokazało, że dodanie turbosprężarki jest lepszym sposobem na podniesienie mocy silnika niż zwiększanie jego pojemności.
Kolejna generacja 911 została przedstawiona w 1989 roku i otrzymała symbol 964. Utrzymała się dużo krócej od poprzedniczki, bo zastąpiono ją już w 1993 roku. Zdążyła w tym czasie wprowadzić w modelu 911 wiele innowacyjnych rozwiązań jak m.in. automatyczna skrzynia Tiptronic, napęd na cztery koła czy wysuwany spoiler. W ofercie znalazły się silniki o pojemnościach od 3,3 do 3,8l. Chłodzone powietrzem Boxery rozwijały od 250 do 380 KM. Klasyczne Porsche 911 964 to także kolejne wersje turbo. Ich moc wynosiła na początku 320 KM, a na późniejszym etapie produkcji zwiększono ją do 360. Wypuszczano również Turbo S, której moc wynosiła na początku 355, a później 385 KM.
Serię oznaczoną symbolem 993 produkowano w latach 1993-1997. Była zdecydowanie bardziej opływowa od poprzedniczki. Dostępna była z silnikami o pojemnościach od 3,6 do 3,8 litra oferującym od 272 do 450 KM. Była to pierwsza klasyczna 911 z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem, co przysłużyło się do poprawy właściwości jezdnych. W tej serii po raz pierwszy zaoferowano wersję Turbo z napędem na 4 koła.
Kolejna odsłona Porsche 911 oznaczona kodem 996 była serią bardzo przełomową. Silnik otrzymał „nowoczesny” układ chłodniczy. Po raz pierwszy także zapożyczono podzespoły z tańszego modelu (Boxter). Wśród gamy silników pojawiły się mniejsze jednostki niż u poprzednika, pojemności zaczynały się od 3,4 litra. Fabryczna moc pojazdów w wersjach przeznaczonych na drogi publiczne zaczynała się od 300 KM przy pojemności 3,4. Silniki 3,6 miały o 20 koni więcej. Kolejne generacje Porsche 911 korzystały i dalej korzystają z dziedzictwa klasycznych wersji. Zaprzestano eksperymentów jak m.in. kształt reflektorów w 911 996, co pokazuje, że ponadczasowy design Porsche 911 z dawnych lat jest tym, co powinno pozostać niezmienione.