Wystaw

Porsche 911

We wrześniu 1963 Porsche zaprezentowało prototypowy model 901, który rzucił na kolana cały świat motoryzacji. Zachwyt ominął jedynie firmę Peugeot, która wcześniej zastrzegła sobie prawo do trzycyfrowych oznaczeń z zerem w środku. Gdy model trafił do sprzedaży, do jego oznaczenia użyto trzech cyfr, które do dziś wywołują ciarki na plecach fanów motoryzacji – 911.

Znaleźliśmy 46 ogłoszeń
Porsche 911 997 2005
Porsche 911 997 - 2005
Kraków 124 000 KM
209 911 zł
Porsche 911 997 2005
Porsche 911 997 - 2005
Krakow 124 000 KM
209 911 zł
Porsche 911 996 2002
Porsche 911 996 - 2002
Lubliniec 141 000 KM
199 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Porsche 911 - legenda

Pierwsze klasyczne Porsche 911 otrzymało czteromiejscowe nadwozie coupe. Wersja targa pojawiła się w 1967 roku. Zamontowany za tylną osią 2-litrowy, 6-cylindrowy chłodzony powietrzem silnik typu boxer generował 130 KM. Auto okazało się wyjątkowo trudne do opanowania. W pokonaniu mankamentów w prowadzeniu miało pomóc zwiększenie rozstawu osi o 6 centymetrów. Zabieg okazał się na tyle skuteczny, że zdecydowano się wypuścić 911S z silnikiem wzmocnionym do 160 koni.

Porsche 911 997 2007
Porsche 911 997 - 2007
Kraków 87 000 KM
262 911 zł
Porsche 911S Targa 930 1976
Porsche 911S Targa 930 - 1976
Płock 150 000 KM
219 000 zł
Porsche 911 Carrera 4 996 1999
Porsche 911 Carrera 4 996 - 1999
Koszalin 14 300 KM
229 900 zł
Porsche 911 SC Cabrio 1983
Porsche 911 SC Cabrio - 1983
Warszawa 99 999 KM
168 000 zł
Porsche 911 Carrera 964 1990
Porsche 911 Carrera 964 - 1990
Poznań 1 000 KM
250 000 €
Porsche 911 Targa SC 1984
Porsche 911 Targa SC - 1984
Szczecin 145 000 KM
193 000 zł
Porsche 911 Carrera 4 996 1999
Porsche 911 Carrera 4 996 - 1999
Bałtów 141 161 KM
117 000 zł
Porsche 911 SC TARGA 1978
Porsche 911 SC TARGA - 1978
Warszawa 101 000 KM
175 000 zł
Porsche 911 Carerra Targa 993 1996
Porsche 911 Carerra Targa 993 - 1996
Swarzędz 85 000 KM
330 000 zł
Porsche 911 Carrera Cabrio 996 2000
Porsche 911 Carrera Cabrio 996 - 2000
Pruszków 198 500 KM
129 900 zł
Porsche 911T 1969
Porsche 911T - 1969
Dąbrowa Górnicza 1 000 KM
260 000 zł
Porsche 911 Turbo 1976
Porsche 911 Turbo - 1976
Warszawa 117 000 KM
650 000 zł
Porsche 911 Carrera 4 GT2 996 2000
Porsche 911 Carrera 4 GT2 996 - 2000
Rzeszów 180 795 KM
136 900 zł
Porsche 911 996 1999
Porsche 911 996 - 1999
Pniewy 60 000 KM
178 000 zł
Porsche 911 3.2 Turbolook 1986
Porsche 911 3.2 Turbolook - 1986
Pszczyna 142 000 KM
229 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Porsche 911 Targa 2.7 G 1976
Porsche 911 Targa 2.7 G - 1976
Łódz 30 000 KM
170 000 zł
Porsche 911 Carerra 993 1999
Porsche 911 Carerra 993 - 1999
Małkinia Górna 135 000 KM
69 900 zł
Porsche 911 Carrera 4 Millennium 996 2000
Porsche 911 Carrera 4 Millennium 996 - 2000
Gdańsk 140 000 KM
190 000 zł
Porsche 911T 901 1968
Porsche 911T 901 - 1968
Langeskov 29 850 KM
465 000 zł
Porsche 911 GT3 RS 997 2010
Porsche 911 GT3 RS 997 - 2010
Poznań 38 000 KM
169 800 €
Porsche 911 996 2000
Porsche 911 996 - 2000
Jerzmanowice 90 400 KM
167 000 zł

Klasyczne Porsche 911 Carrera – ponadczasowy design i znakomite osiągi

Porsche 911 szybko zdobyło uznanie w Europie oraz USA, dzięki czemu postanowiono rozwijać projekt. W 1970 roku silnik urósł do 2.2 litra a po dwóch latach miał już 2.4 litra i rozwijał 190 KM. W 1972 roku pojawiła się wersja Carrera. Rok później, marka zdecydowała się wypuścić Porsche Carrera RS 2.7. Tę wersję charakteryzował spoiler w kształcie kaczego kupra. Dzięki prędkości maksymalnej 245 km/h osiąganej przy mocy 210 KM model ten był wówczas najszybszym niemieckim samochodem.

W 1974 postanowiono przyspieszyć go jeszcze bardziej, i stworzono wersję Carrera RS 3.0. Moc wzrosła do 230 KM, a silnik poza zwiększeniem pojemności otrzymał wtrysk Bosch K-Jetronic zamiast gaźników. W roku 1974 przedstawiono także Porsche 911 Turbo, które pokazało, że dodanie turbosprężarki jest lepszym sposobem na podniesienie mocy silnika niż zwiększanie jego pojemności.

Innowacyjne rozwiązania wprowadzane w Porsche 911 z dawnych lat

Kolejna generacja 911 została przedstawiona w 1989 roku i otrzymała symbol 964. Utrzymała się dużo krócej od poprzedniczki, bo zastąpiono ją już w 1993 roku. Zdążyła w tym czasie wprowadzić w modelu 911 wiele innowacyjnych rozwiązań jak m.in. automatyczna skrzynia Tiptronic, napęd na cztery koła czy wysuwany spoiler. W ofercie znalazły się silniki o pojemnościach od 3,3 do 3,8l. Chłodzone powietrzem Boxery rozwijały od 250 do 380 KM. Klasyczne Porsche 911 964 to także kolejne wersje turbo. Ich moc wynosiła na początku 320 KM, a na późniejszym etapie produkcji zwiększono ją do 360. Wypuszczano również Turbo S, której moc wynosiła na początku 355, a później 385 KM.

Serię oznaczoną symbolem 993 produkowano w latach 1993-1997. Była zdecydowanie bardziej opływowa od poprzedniczki. Dostępna była z silnikami o pojemnościach od 3,6 do 3,8 litra oferującym od 272 do 450 KM. Była to pierwsza klasyczna 911 z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem, co przysłużyło się do poprawy właściwości jezdnych. W tej serii po raz pierwszy zaoferowano wersję Turbo z napędem na 4 koła.

Kolejna odsłona Porsche 911 oznaczona kodem 996 była serią bardzo przełomową. Silnik otrzymał „nowoczesny” układ chłodniczy. Po raz pierwszy także zapożyczono podzespoły z tańszego modelu (Boxter). Wśród gamy silników pojawiły się mniejsze jednostki niż u poprzednika, pojemności zaczynały się od 3,4 litra. Fabryczna moc pojazdów w wersjach przeznaczonych na drogi publiczne zaczynała się od 300 KM przy pojemności 3,4. Silniki 3,6 miały o 20 koni więcej. Kolejne generacje Porsche 911 korzystały i dalej korzystają z dziedzictwa klasycznych wersji. Zaprzestano eksperymentów jak m.in. kształt reflektorów w 911 996, co pokazuje, że ponadczasowy design Porsche 911 z dawnych lat jest tym, co powinno pozostać niezmienione.