To moja pierwsza 911, którą kupiłem na 37. urodziny w grudniu 2020 z okazji zbliżającego się kryzysu wieku średniego. Słyszałem, że to akurat ten czas, bo średnia wieku użytkowników to 40+.
To jest jeden z tych samochodów, za którym warto się obejrzeć. Łapie spojrzenia i obiektywy przechodniów, a dziewczyny obracają głowy jak tylko usłyszą pomruk z wydechu, aby zobaczyć kto jedzie i czy sam :)
Tuż przed przekręceniem kluczyka, tradycyjnie z lewej strony, serce zaczyna mi zawsze mocniej bić. Moim zdaniem to jeden z lepszych modeli. Nie jest jeszcze zbyt nowoczesny. Hydrauliczne sterowanie sprawia, że czujesz, że jedziesz samochodem sportowym dla prawdziwego mężczyzny. Nawet nie włączam radia. Ryk silnika wpadający przez uchylony szyberdach jest dla mnie wystarczającą muzyką, a uśmiech szybko pojawia się na twarzy.
Porsche 911 Carrera 4S, to wolnossące 3.8 litra, które generuje 355KM. Jest to wystarczający poziom mocy, przy którym jeszcze nie czuję, że mnie próbuje zabić na każdym zakręcie. Ale nie oszukujmy się. To piekielnie szybka maszyna. Prawo jazdy można stracić w 4.7 sekundy.
STAN POJAZDU
Samochód został sprowadzony z Niemiec na samym początku, w 2008 roku. Jest zachowany w świetnym stanie. Niektórzy mogliby zaryzykować stwierdzenie, że wręcz w kolekcjonerskim. Garażowany w parkingu podziemnym, pod pokrowcem. W 11/2021 przeszedł kompleksową renowację silnika w serwisie AUTO-DUSZA z gwarancją do 11/2022.
Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości: https://drive.google.com/drive/folders/1IhkVXmR65oXH7BPdUIPmC0gIGY64Sodj
W środku samochód jest utrzymany w bardzo dobrej kondycji. Wszystko obszyte skórą. Po wejściu czuć wpaniały zapach, który od pierwszej przejażdżki będzie bardzo dobrze Ci się kojarzył. Ostatnio zrobiłem detailing wnętrza.
Samochód jest na bieżąco używany, choć bardziej weekendowo. Przebieg 87 000 km.
OPONY I KOŁA
Samochód ma 19" felgi. W czerwcu 2022 kupiłem letnie opony Pirelli P ZERO. Posiadam też opony zimowe Michelin (zużycie poniżej 15%). Niedawno były wymieniane tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe i czujniki z przodu.
LAKIER
Samochód został obklejony przez poprzedniego właściciela matową folią w kolorze brązowo-czarnym, która mieni się na złoto. Do tego felgi zostały polakierowane na kolor złoty. Całość tworzy bardzo unikalną kompozycję. Na pewno drugiego takiego Porsche nigdzie nie spotkasz.
Pod folią oryginalny lakier w kolorze czarnym (posiadam zdjęcia).
BEZWYPADKOWOŚĆ
Samochód jest bezwypadkowy. Żaden element metalowy nie był uszkodzony, ani ponownie lakierowany. W raporcie VIN jest widoczna jedna szkoda parkingowa z 2015 roku. Posiadam raport DEKRA wykonany przed zakupem samochodu. Robiłem też raporty autoDNA oraz CarVertical, które potwierdzają oryginalny przebieg pojazdu.
NAPRAWY
Dokonane naprawy i wymiany w samochodzie:
• Renowacja silnika, AUTO-DUSZA (42 194 zł)
• Wymiana pompy olejowej i filtru oleju (2645 zł)
• Wymiana oleju Shell Racing 10W60 (480 zł)
• Wymiana tarcz, klocków hamulcowych i czujników z przodu (2415 zł)
• Regeneracja przednich lamp – regeneracja odbłyśników, polerowanie, AUTOGAMMA (1530 zł)
• Wymiana zbiornika na płyn do spryskiwaczy (500 zł)
• Nowe opony letnie Pirelli P ZERO kupione 06/2022 (3966 zł)
• Nowy akumulator BANNER (480 zł)
Na wszystkie naprawy oraz wymiany posiadam faktury. Samochód na bieżąco serwisowany.
RENOWACJA SILNIKA
Najczęściej jestem o to pytany, więc napiszę dlaczego zdecydowałem się na renowację silnika i dlaczego to dobra wiadomość. W tym i kilku innych modelach zdarza się problem o nazwie BORE SCORING, czyli pojawiające się rysy na cylindrach. Nie ma jednej konkretnej przyczyny. To raczej suma różnych czynników.
Jak unikać?
• porządnie rozgrzać przed mocniejszym wciśnięciem gazu
• po uruchomieniu od razu odjechać zamiast stać na uruchomionym silniku
• kontrolować poziom oleju i dolewać małe ilości, gdy wskaźnik pokazuje poniżej połowy
• jeździć, nie trzymać na parkingu za długo
U mnie wada uwidoczniła się, gdy w najbardziej depresyjnym czasie pandemii uciekłem na 3 miesiące w cieplejsze miejsce. Po powrocie silnik zaczął dziwnie brzmieć. Po endoskopowym badaniu okazało się, że dwa cylindry mają rysy i kwalifikuje się do naprawy.
Remont zrobiłem w renomowanym serwisie AUTO-DUSZA specjalizującym się w marce Porsche. Tam też samochód był serwisowany przeze mnie i poprzedniego właściciela.
Cylindry są gładziutkie. Samochód ma nowe tłoki i blok tulejowany pod nie. Przy okazji została wymieniona pompa olejowa. Silnik pięknie chodzi i brzmi. Posiadam gwarancję do 11/2022. Nowy właściciel może być spokojny, że nie wyskoczy nic kosztownego.
MANKAMENTY
Jedyne rzeczy do których móglbym się przyczepić to lekko odchodząca folia przy klapie silnika oraz pęknięcie na tylnej lampie. Żarówka w rej. tył do wymiany, nie zauważyłem przed foto.
W przyszłości oddałbym felgi do lakierowania, bo mają obtarcia na rantach ok 2000 zł.
SMACZKI
Samochód ma tryb sport oraz aktywne regulowane zawieszenie. Po włączeniu i przejechaniu przez centrum miasta sąsiadom szklanki z szafek wypadają. :)
Porsche 911 to jeden z tych samochodów sportowych, do których można się spakować na wyjazd dwuosobowy bez walizki między nogami. Po złożeniu tylnych siedzeń mieszczą się walizki, a bagażnik z przodu jest zaskakująco pojemny.
CENA
Zdecydowałem się na sprzedaż samochodu, który naprawdę lubię. Nie potrzebuję na tym zarobić i nie liczę na zwrot remontu, więc ustaliłem bardzo atrakcyjną cenę za ten stan. Jest to mój prywatny samochód i nie wystawiam faktury VAT.
Polecam każdemu, sam bym kupił :) Atutem jest tutaj moja inwestycja w ten samochód, która wyeliminowała potecjalne problemy z silnikiem, dzięki czemu można cieszyć się jazdą, a w nocy spać spokojnie.
Spotkałem się z opinią, że ten model idealnie nada się jako inwestycja, ponieważ cena będzie rosnąć z czasem.
DLACZEGO SPRZEDAJĘ?
Jak to mówią, gdy raz zostaniesz klientem Porsche to już zostajesz na całe życie. I tak właśnie kupiłem kolejną 911, nowszy model.