Porsche 928 to klasyka motoryzacji, produkowana od 1977 do 1995 roku. To sportowe coupe z segmentu C charakteryzowało się „zadziorną” sylwetką, połączoną z przestronnym jak na tego rodzaju pojazd wnętrzem. W Porsche 928 komfortowo podróżować mogły 2 osoby, a tylna kanapa była wprost stworzona dla dwójki małych dzieci.
Porsche 928 łączyło w sobie cechy auta sportowego z pożądanym przez konsumentów luksusem. Model charakteryzował się obłymi kształtami, opadającym dachem i niewielkim słupkiem C. 928 wyposażono w chowane wewnątrz nadkoli reflektory przednie. Inżynierowie ze Stuttgartu zadbali o to, aby także tylna część pojazdu wprawiała fanów motoryzacji w szybsze bicie serca – model 928 to zgrabny pas tylny, z nowoczesnymi, dzielonymi lampami i wieloma oszkleniami. Porsche 928 w 1978 roku zajęło pierwsze miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.
Już od początku swojej produkcji Porsche 928 miało być pozycjonowane jako luksusowe GT. Właśnie dlatego pod maską tego samochodu nie gościł dobrze znany i ceniony silnik w układzie boxer, a jednostki V8. Podstawowa wersja zaprezentowana w 1977 roku posiadała motor o mocy 240 KM i pojemności 4.5 l. Kolejne odmiany, które pojawiały się w ciągu kolejnych lat produkcji tego modelu, znacząco poprawiały jego osiągi.
Wersja z dopiskiem S z 1980 roku, 928 otrzymała rozwiercony do 4.7 l motor o mocy około 300 KM. W roku 1986 do gamy Porsche dołączyła wersja S4 z pięciolitrowym silnikiem (315 KM), a także odmiana GT z tą samą jednostką, tym razem charakteryzującą się mocą na poziomie 326 KM.
Najmocniejszą wersją tego samochodu było GTS z silnikiem 5.4 l (350 KM). Została ona wprowadzona do sprzedaży w 1992 roku i mogła poszczycić się bardzo dobrymi osiągami. „Sprint do setki” trwał zaledwie 5,4 s, przy masie wynoszącej nieco ponad 1600kg, a prędkość maksymalna przekraczała 270 km/h! Samochód był napędzany 5-biegową skrzynią manualną, bądź 3 lub 4-stopniowym automatem. Co ciekawe, skrzynie te były umieszczone z tyłu pojazdu (układ transaxle). Na takie rozwiązanie zdecydowano się po to, aby uzyskać lepsze wyważenie i rozłożenie masy.
W 1984 roku na rynek wprowadzono edycję specjalną, przygotowaną z okazji 75. urodzin Ferdinanda Porsche. Wariant ten charakteryzował się wydłużonym dachem w tylnej części pojazdu, nowymi zderzakami i reflektorami, dłuższym o 25 cm rozstawem osi oraz silnikiem o mocy 310 KM.