Wystaw

Porsche 928

Porsche 928 to klasyka motoryzacji, produkowana od 1977 do 1995 roku. To sportowe coupe z segmentu C charakteryzowało się „zadziorną” sylwetką, połączoną z przestronnym jak na tego rodzaju pojazd wnętrzem. W Porsche 928 komfortowo podróżować mogły 2 osoby, a tylna kanapa była wprost stworzona dla dwójki małych dzieci.

Znaleźliśmy 5 ogłoszeń
Porsche 928 1978
Porsche 928 - 1978
Zgierz 210 098 KM
75 900 zł
Porsche 928 S 1982
Porsche 928 S - 1982
Kraków 87 000 KM
120 000 zł
Porsche 928 1987
Porsche 928 - 1987
Warszawa 316 000 KM
89 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Porsche 928 - legenda

Porsche 928 łączyło w sobie cechy auta sportowego z pożądanym przez konsumentów luksusem. Model charakteryzował się obłymi kształtami, opadającym dachem i niewielkim słupkiem C. 928 wyposażono w chowane wewnątrz nadkoli reflektory przednie. Inżynierowie ze Stuttgartu zadbali o to, aby także tylna część pojazdu wprawiała fanów motoryzacji w szybsze bicie serca – model 928 to zgrabny pas tylny, z nowoczesnymi, dzielonymi lampami i wieloma oszkleniami. Porsche 928 w 1978 roku zajęło pierwsze miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku.

Porsche 928 1986
Porsche 928 - 1986
Warszawa 221 000 KM
88 000 zł
Porsche 928 1987
Porsche 928 - 1987
Sosnowiec 140 480 KM
18 900 €

Porsche 928 – techniczne niuanse tego niemieckiego GT

Już od początku swojej produkcji Porsche 928 miało być pozycjonowane jako luksusowe GT. Właśnie dlatego pod maską tego samochodu nie gościł dobrze znany i ceniony silnik w układzie boxer, a jednostki V8. Podstawowa wersja zaprezentowana w 1977 roku posiadała motor o mocy 240 KM i pojemności 4.5 l. Kolejne odmiany, które pojawiały się w ciągu kolejnych lat produkcji tego modelu, znacząco poprawiały jego osiągi.

Wersja z dopiskiem S z 1980 roku, 928 otrzymała rozwiercony do 4.7 l motor o mocy około 300 KM. W roku 1986 do gamy Porsche dołączyła wersja S4 z pięciolitrowym silnikiem (315 KM), a także odmiana GT z tą samą jednostką, tym razem charakteryzującą się mocą na poziomie 326 KM.

Porsche 928 – grand tourer o znakomitych osiągach

Najmocniejszą wersją tego samochodu było GTS z silnikiem 5.4 l (350 KM). Została ona wprowadzona do sprzedaży w 1992 roku i mogła poszczycić się bardzo dobrymi osiągami. „Sprint do setki” trwał zaledwie 5,4 s, przy masie wynoszącej nieco ponad 1600kg, a prędkość maksymalna przekraczała 270 km/h! Samochód był napędzany 5-biegową skrzynią manualną, bądź 3 lub 4-stopniowym automatem. Co ciekawe, skrzynie te były umieszczone z tyłu pojazdu (układ transaxle). Na takie rozwiązanie zdecydowano się po to, aby uzyskać lepsze wyważenie i rozłożenie masy.

W 1984 roku na rynek wprowadzono edycję specjalną, przygotowaną z okazji 75. urodzin Ferdinanda Porsche. Wariant ten charakteryzował się wydłużonym dachem w tylnej części pojazdu, nowymi zderzakami i reflektorami, dłuższym o 25 cm rozstawem osi oraz silnikiem o mocy 310 KM.