Sprzedam Porsche 928 z silnikiem o pojemności 4957 cm3 288 KM wyposażonego w MANUALNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW.
Bardzo ładnie zachowany egzemplarz w ciekawym zestawieniu kolorystycznym.
Samochód jest po dużym serwisie na którym zostały wymienione wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry, świece zapłonowe.
928 zarejestrowane jest jako pojazd zabytkowy .
Wyposażenie:
-skórzana tapicerka
-klimatyzacja
-ABS
-elektrycznie sterowane szyby i lusterka
-szyberdach
-centralny zamek na pilota
-aluminiowe felgi
Zapraszam na oględziny auta i jazdę próbną
Jeszcze kilka słów o tym modelu Porsche.
Na początku lat 70-tych Prezes Porsche AG Dr Ernst Fuhrmann podjął decyzję o powiększeniu gamy produkowanych modeli samochodów.
Do tej pory produkowany był tylko jeden model 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem, który był dosyć przestarzałą konstrukcją.
Ważną sprawą były coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące hałasu, bezpieczeństwa oraz norm spalin. W założeniach model 928 miał zastąpić leciwego 911.
Do oferty producenta w latach 70-tych wprowadzono dwa nowe modele samochodów z silnikiem z przodu . Czterocylindrowe 924 oraz ośmiocylindrowe 928. A na początku lat 80-tych czterocylindrowy model 944. Dzięki czemu Porsche w swojej ofercie posiadało auto 4, 6 i 8 cylindrowe
W 1977 roku Porsche 928 zaprezentowano na salonie samochodowym w Genewie, a następnie rozpoczęto sprzedaż. W 1978 roku został wybrany samochodem roku.
Eksponowany egzemplarz jest dosyć rzadką i nietypową wersją modelu Porsche 928 S z silnikiem o dużej pojemności 4957 cm3 o mocy 288 KM i manualną skrzynią biegów dostępną jako opcja wyposażenia za sporą dopłatą.
Konstrukcja jak na owe czasy była bardzo nowoczesna. Silnik ośmiocylindrowy, chłodzony cieczą umieszczono z przodu równolegle do osi wzdłużnej pojazdu a skrzynię biegów dla lepszego rozkładu mas umieszczono na osi tylnej (układ transaxle), nawet akumulator przesunięto za tylną oś do przestrzeni bagażowej. Z przyspieszeniem od 0-100 km/h na poziomie 5,7 sek. jak na samochód z 1986 roku do tej pory robi duże wrażenie.
Bardzo charakterystycznym elementem wyróżniającym go wśród samochodów klasy GT tamtych lat były reflektory elektrycznie wysuwane z przednich błotników tzw. „żabie oczy”.