Porsche 928 stanowiło prawdziwą rewolucję w ofercie legendarnej niemieckiej marki. Z silnikiem umieszczonym z przodu i skrzynią biegów przy tylnej osi gwarantowało idealny rozkład mas, rzecz w klasycznych 356 i 911 nie do pomyślenia. Rasowe V8 pod maską, niebanalna stylistyka i świetne drogowe maniery z miejsca podbiły serca dziennikarzy, co przyczyniło się do nadania mu tytułu samochodu roku 1978. To jedyny w historii raz, kiedy tytuł ten trafił do tak elitarnego, sportowego samochodu. Porsche 928S ukazało się w roku 1980, w trzy lata po debiucie pierwszej wersji modelu. Litera „S” oznaczała tu powiększenie pojemności z 4,5 do 4,7 l i podniesienie mocy początkowo z 240 KM do 300 KM, a w kolejnych latach do 310 KM. To wóz, który może podbić serca na wiele sposobów. Wysoki komfort, piękne brzmienie, oryginalny wygląd i zawsze satysfakcjonujące osiągi. To samochód wręcz stworzony do połykania kilometrów, więc nie ma się co dziwić, że w początkowych latach ten egzemplarz robił po 50 tysięcy kilometrów rocznie. Samochód w ostatnim czasie przeszedł szereg prac renowacyjnych, by mógł cieszyć jak za dawnych lat. Jest w cenionej, europejskiej specyfikacji, w klasycznym zestawieniu srebrnego lakieru z czarnym, skórzanym wnętrzem.
Porsche 928S
Rocznik: 1987
Przebieg: 316000 km
Pojemność: 4662 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 310 KM
Wyposażenie:
– elektryczne szyby,
– elektryczne siedzenia,
– elektryczne lusterka boczne,
– klimatyzacja,
– skórzana tapicerka,
– radio z CD
Wersja europejska, 928S czyli mocniejsza, 310 koni mechanicznych, z dodatkowymi spojlerami i lotką pod przednim zderzakiem. Książka serwisowa prowadzona do przebiegu 291500 km. Przebieg autostradowy – po 50 tys. km rocznie w latach 90-tych.
Ostatnie lata stał i dlatego potrzebna była renowacja karoserii – lakier oczyszczony do metalu, podkłady, epoksyd, lakier – na systemie NOVOL do starych, klasycznych aut. W aucie została zrobiona konserwacja podwozia i profili zamkniętych.
Wnętrze oryginalne. Samochód ma nowy zestaw głośników. Przejrzana została cała elektryka, naprawiona klimatyzacja (regeneracja kompresora) – klima jest na nowy czynnik. Ustawiona została geometria zawieszenia. Felgi po renowacji. Sprawdzona została kompresja silnika. Auto wyposażono w nowe opony, tarcze, klocki hamulcowe. Wymieniono niektóre elementy zawieszenia.
Renowacja była przeprowadzona w firmie, która zajmuje się renowacją Porsche i BMW.
Samochód opłacony, wykonane pierwsze badanie techniczne.
Dokumenty niemieckie.