Porsche 912 to model, który pojawił się na rynku motoryzacyjnym w 1965 roku jako ekonomiczniejsza alternatywa dla flagowego modelu Porsche 911. Porsche 912 było odpowiedzią marki na konieczność oferowania bardziej przystępnego cenowo modelu, który zachowałby ducha sportowego stylu charakterystycznego dla tej słynnej niemieckiej marki.
Wprowadzenie 912 było strategicznym posunięciem marki Porsche. 912 wyposażono w czterocylindrowy silnik boxer pochodzący z modelu 356, który był mniej potężny od sześciocylindrowego silnika w 911, ale zapewniał lepszą równowagę i ekonomię jazdy.
Samochód miał identyczne nadwozie jak 911, co oznaczało, że klienci otrzymywali samochód o takim samym wyglądzie, ale za znacznie mniejszą cenę. Ta kombinacja przystępnej ceny i znakomitej jakości sprawiła, że 912 stał się hitem sprzedaży. W rzeczywistości, w pierwszych latach produkcji, 912 sprzedał się lepiej niż 911.
912 produkowano do 1969 roku, kiedy to zastąpiono go modelem 914. Jednak to nie był koniec historii 912. W 1976 roku, w odpowiedzi na kryzys naftowy i rosnące ceny paliwa, Porsche wznowiło produkcję 912 pod nazwą 912E, tym razem wyłącznie na rynek amerykański. Model 912E miał silnik 2.0L, znany z modelu 914, i był produkowany tylko przez jeden rok, zanim zastąpiło go nowe Porsche 924.
Dzisiaj Porsche 912 jest cenione przez kolekcjonerów i entuzjastów za swoją prostotę, niezawodność i balans. Pomimo że 912 nie jest tak potężne, jak 911, oferuje charakterystyczną dla Porsche dynamikę jazdy i styl, co sprawia, że jest to model wciąż atrakcyjny dla miłośników tej marki.