Porsche 914 to sportowy samochód, który zadebiutował na rynku w 1969 roku jako wynik współpracy Porsche i Volkswagena. Zaprojektowany jako dwumiejscowy roadster z silnikiem umieszczonym centralnie model 914 wyróżniał się nowatorskim wzornictwem i przystępną ceną, co uczyniło go atrakcyjnym dla szerokiej grupy kierowców.
Pierwotny model 914 był dostępny z czterocylindrowym silnikiem boxer o pojemności 1.7 litra, pochodzącym od Volkswagena. Pomimo skromnej mocy, lekka konstrukcja pozwoliła 914 zdobyć uznanie jako prawdziwy sportowy samochód.
Najbardziej pożądaną wersją modelu 914 był 914/6, wprowadzony w tym samym roku co model podstawowy. Wyposażony w sześciocylindrowy silnik boxer o pojemności dwóch litrów, pochodzący z Porsche 911T, model 914/6 zapewniał znacznie lepsze osiągi. Jednak wyższa cena sprawiła, że wersja ta nie zdobyła takiej popularności jak wersje z silnikiem czterocylindrowym.
W 1973 roku, w odpowiedzi na rosnące ceny paliwa i zmieniający się rynek, Porsche wprowadziło model 914 z silnikiem 2.0, który oferował lepszą wydajność przy zachowaniu przystępnej ceny. Ten model stał się najpopularniejszą wersją 914.
Produkcję Porsche 914 zakończono w 1975 roku, po siedmiu latach i prawie 120 000 wyprodukowanych egzemplarzy. W czasie swojej krótkiej, ale intensywnej kariery, 914 zdobyło uznanie za swoje możliwości dostępne za przystępną cenę.
Dziś Porsche 914 jest cenione przez miłośników klasycznych samochodów za swoją unikalną konstrukcję i miejsce w gamie modeli Porsche. Mimo że nie jest tak znane, jak inne modele marki – 911 czy 928, 914 jest powszechnie uważane za ważny kamień milowy w historii Porsche, stanowiąc istotny krok w kierunku produkcji bardziej przystępnych samochodów sportowych.