Wystaw

Porsche 924

Porsche 924 to sportowy samochód klasy kompaktowej, produkowany od 1975 do 1988 rok w Neckarsulm. Początkowo model ten został zaprojektowany na zlecenie firmy Volkswagen, jednak kryzys paliwowy z końcówki lat 70. ubiegłego wieku sprawił, że koncern wycofał się z produkcji pojazdu sportowego.

Znaleźliśmy 2 ogłoszeń
Porsche Porsche 924 Cabriolet Bieber 1976
Porsche Porsche 924 Cabriolet Bieber - 1976
Langeskov 103 460 KM
61 000 zł
Porsche 924 S  1987
Porsche 924 S - 1987
Piekary Śląskie 79 000 KM
69 800 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Porsche 924 - legenda

Po wycofaniu się przez Volkswagena z pomysłu produkcji małego auta sportowego, marka Porsche postanowiła wykorzystać opracowany przez siebie projekt. W 1975 roku zaprezentowano model 924 z silnikiem chłodzonym cieczą. Chociaż wśród miłośników klasycznej motoryzacji najpopularniejszy jest model 911, to Porsche 924 znalazło wielu nabywców w latach swojej świetności, a do dziś cieszy się dużym uznaniem wśród części entuzjastów tej marki.

Porsche 924 – klasyczne sportowe auto dla każdego

Od początku swojego istnienia Porsche 924 miało być bardziej przystępnym modelem dla większego grona nabywców. Właśnie dlatego inżynierowie zaangażowani w tworzenie tego samochodu zrezygnowali z klasycznego dla Porsche układu napędowego umieszczonego z tyłu (silnik boxer zlokalizowany za tylną osią) na rzecz systemu transaxle (silnik z przodu, a skrzynia biegów i napęd z tyłu). Dzięki temu auto znakomicie się prowadziło i dawało świetne odczucia podczas jazdy.

Zastosowane w tym samochodzie silniki również nie były typowe dla producenta. Porsche zdecydowało się umieścić w tym modelu jednostki rzędowe czterocylindrowe, chłodzone cieczą o pojemności 2 i 2.5 l. Jednostki te produkowały od 125 KM w podstawowej wersji do nawet 376 KM w limitowanym modelu Carrera GTR. Jeżeli chodzi o przeniesienie napędu, to w Porsche 924 klienci mogli wybierać spośród dwóch rodzajów skrzyń biegów – 4 lub 5-biegowa manualna przekładnia i 3-biegowy automat.

Porsche 924 – hit sprzedażowy z Neckarsulm

Wykorzystanie zamówionego przez VW projektu i wprowadzenie do sprzedaży modelu 924 okazało się „strzałem w dziesiątkę”! W całej swojej 10-letniej historii model ten sprzedał się w ilości około 120 tys. egzemplarzy. Porównując te wyniki do innych produktów oferowanych przez Porsche, są one iście fenomenalne. Dla przykładu – kultowe 911 w wersji Turbo znalazło jedynie 15 tys. nabywców od początku produkcji do roku 2001.

Na sukces tego modelu przełożyły się nie tylko „budżetowe” jednostki napędowe, lecz także całkiem przyzwoite wyposażenie tego samochodu. Z elementów wartych wymienienia, które znalazły się w tym aucie to klimatyzacja, elektryczne szyby, spryskiwacze reflektorów, czy opcjonalny zdejmowany dach w wersji Targa.