Wystaw

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf to jeden z najbardziej popularnych i uznanych samochodów na świecie. Model doczekał się ośmiu generacji, a jego pierwsze wersje są cenionymi autami klasycznymi. Volkswagen Golf I został zaprezentowany w 1974 roku. Na różnych rynkach samochód mógł wykorzystywać odmienne nazwy, przykładowo w Ameryce model nazywał się Rabbit – ang. Królik.

Znaleźliśmy 36 ogłoszeń
Volkswagen Golf II 1990
Volkswagen Golf II - 1990
Gliwice 240 000 KM
13 000 zł
Volkswagen Golf IV Cabrio 1999
Volkswagen Golf IV Cabrio - 1999
Koziegłowy 282 620 KM
28 000 zł
Volkswagen Golf MK1 1981
Volkswagen Golf MK1 - 1981
BYTOM 59 644 KM
40 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Volkswagen Golf - legenda

Amerykańska wersja pojawiła się w 1975 roku. Auto odróżniało się od europejskiego Golfa m.in. prostokątnymi reflektorami. Również w 1975 roku VW Golf pierwszej generacji zdobył II miejsce w plebiscycie na Europejski samochód roku. Rok później po raz pierwszy zaprezentowano najbardziej pożądaną odmianę klasycznego Golfa – GTI. Wówczas do oferty dołączył również pierwszy silnik wysokoprężny 1,5-litra.

Volkswagen Golf 1 kabriolet 1986
Volkswagen Golf 1 kabriolet - 1986
Nowa Sól 19 500 KM
32 000 zł
Volkswagen Golf 3 cabrio 1993
Volkswagen Golf 3 cabrio - 1993
Sowczyce 143 000 KM
15 000 zł
Volkswagen Golf GT  automat 1993
Volkswagen Golf GT automat - 1993
Tomaszów Mazowiecki 185 000 KM
9 300 zł
Volkswagen Golf MK3 1996
Volkswagen Golf MK3 - 1996
Chełm 89 000 KM
8 900 zł
Volkswagen Golf MK1 1978
Volkswagen Golf MK1 - 1978
Zawiercie 76 500 KM
25 900 zł
Volkswagen Golf MK1 1987
Volkswagen Golf MK1 - 1987
Siedlce 173 000 KM
17 000 zł
Volkswagen Golf MK1 Cabrio 1991
Volkswagen Golf MK1 Cabrio - 1991
Gniezno 171 000 KM
44 000 zł
Volkswagen Golf MK1 1980
Volkswagen Golf MK1 - 1980
Wrocław 180 000 KM
35 000 zł
Volkswagen Golf MK2 1991
Volkswagen Golf MK2 - 1991
Nidzica 306 000 KM
30 000 zł
Volkswagen Golf MK3 VR6 1995
Volkswagen Golf MK3 VR6 - 1995
Pielgrzymowice 250 000 KM
37 900 zł
Volkswagen Golf MK1 1978
Volkswagen Golf MK1 - 1978
Koszalin 240 KM
22 500 zł
Volkswagen Golf MK1 Turbo 1983
Volkswagen Golf MK1 Turbo - 1983
Zielona Góra 99 000 KM
45 900 zł
Volkswagen Golf MK1 1981
Volkswagen Golf MK1 - 1981
Myślenice 132 134 KM
59 900 zł
Volkswagen Golf MK1 Cabrio 1992
Volkswagen Golf MK1 Cabrio - 1992
Borówiec 218 000 KM
27 500 zł
Volkswagen Golf MK1 R28 1990
Volkswagen Golf MK1 R28 - 1990
Wrocław 2 500 KM
65 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Volkswagen Golf MK1 Cabrio 1991
Volkswagen Golf MK1 Cabrio - 1991
Poznań 143 000 KM
29 900 zł
Volkswagen Golf MK1 Karmann Cabrio 1991
Volkswagen Golf MK1 Karmann Cabrio - 1991
Przezmark 250 000 KM
24 999 zł
Volkswagen Golf MK1 Cabrio 1986
Volkswagen Golf MK1 Cabrio - 1986
Olsztyn 129 873 KM
25 999 zł
Volkswagen Golf MK1 Cabrio Karmann 1984
Volkswagen Golf MK1 Cabrio Karmann - 1984
Ostrów Wielkopolski 193 256 KM
23 900 zł
Volkswagen Golf MK1 1978
Volkswagen Golf MK1 - 1978
Słupsk 30 000 KM
36 999 zł
Volkswagen Golf MK3 GTI 1993
Volkswagen Golf MK3 GTI - 1993
Nowy Sącz 75 500 KM
25 900 zł

Klasyczny Volkswagen Golf pierwszej generacji – miał być powszechny a stał się kultowy

Projektem klasycznego VW Golfa pierwszej generacji zajęło się uznane włoskie studio Giorgetto Giugiaro. Prace nad nim rozpoczęły się w 1967 roku, produkcja auta w fabryce w Wolfsburgu ruszyła w 1974 roku. Początkowo samochód był 3- lub 5-drzwiowym hatchbackiem, ale w 1979 roku wprowadzono opracowane wraz z Karmannem cabrio. Klasyczny Golf mk1 cabrio był produkowany aż do 1993 roku.

Golf pierwszej generacji został poddany modernizacji w 1980 roku. Zmieniono wówczas nieco wygląd przedniej i tylnej części nadwozia. W 1982 roku w ofercie pojawił się 70-konny diesel z turbo oznaczony symbolem GTD. Największe uznanie wśród wielbicieli aut klasycznych zyskała wersja GTI.

Golf 1 GTI – sportowa wersja klasycznego Volkswagena

Wprowadzony w 1976 roku Golf 1 GTI dysponował silnikiem 1,6-litra o mocy 110 KM. W tamtych czasach taki wynik w aucie tego segmentu był naprawdę imponujący. Jednak w 1982 roku pojawiła się odświeżona wersja – Golf GTI Pirelli. Zastosowano w nim silnik 1,8-litra, który rozwijał 112 km. Maksymalny moment obrotowy przekraczał w nim 150 Nm.

Oprócz tego GTI w wersji Pirelli wykorzystywało dodatki wizualne jak spojlery, emblematy z napisem GTI. Ogromnym rarytasem wśród kolekcjonerów są felgi z Golfa I GTI Pirelli – na ich powierzchni wycięto charakterystyczny wzór złożony z liter „P” ułożonych w okrąg.

VW Golf mk2 – godny następca kultowego klasyka

Druga generacja Golfa została zaprezentowana po raz pierwszy w 1983 roku. Auto urosło – zwiększyła się długość karoserii oraz rozstaw osi. Auto wyraźnie nawiązywało do sylwetki stworzonej przez Giorgetto Giugiaro, ale odpowiadał za nie niemiecki projektant Herbert Schäfer.

Wersja GTI klasycznego Golfa numer dwa pojawiła się w 1986 roku. Zastosowano w niej szesnastozaworowy motor 1.8 o mocy 139 KM. Golf mk2 występował również w wersji z napędem na cztery koła. Układ Synchro opracowano we współpracy z Steyr-Daimler-Puch.

Ten napęd przyczynił się do powstania w 1990 roku uterenowionej wersji Country, ze zwiększonym prześwitem i zestawem osłon. Klasyczny Golf dwójka również odnosił sukcesy w plebiscycie na Europejski Samochód Roku – w 1984 zajął trzecie miejsce.

Volkswagen Golf mk3 – kontrowersyjny klasyk

W 1991 roku trzecia generacja Golfa zastąpiła na rynku poprzednią generację. W 1993 roku pojawił się również nowy kabriolet, który zajął miejsce produkowanej do tego czasu wersji mk1. Trzecia generacja odbiegała od designu klasycznego Golfa dużo wyraźniej niż druga. Samochód zwyciężył jednak w plebiscycie na Światowy Samochód Roku 1992, przebijając miejsca poprzedników. W trzeciej generacji Golfa pojawiła się również uznana wersja VR6, która wzniosła osiągi modelu na całkowicie nowy poziom.