Toyota Supra to klasyczny model wprowadzony na rynek w 1978 roku. Kolejne generacje pozwoliły Suprze osiągnąć status legendy. Model stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli japońskiej motoryzacji i pomimo upływu lat jest wciąż doceniany przez pasjonatów aut klasycznych, a także fanów tuningu samochodów. W rezultacie to wyjątkowe dwudrzwiowe coupe stało się synonimem osiągów zarezerwowanych dla supersamochodów.
Pierwsza klasyczna Toyota Supra w znacznym stopniu opierała się na modelu Celica. W Japonii model otrzymał nazwę Celica XX i był następcą Toyoty 2000GT. Początkowo pod maskę trafiały rzędowe jednostki sześciocylindrowe o pojemności dwóch litrów – na rynku japońskim oraz 2,6 litra – na rynku USA. Silnik mógł współpracować z 5-biegowym manualem lub 4-biegowym automatem. Każda ze skrzyń oferowała nadbieg.
Na początku lat 80. pod maskę pierwszej klasycznej Toyoty Supry zaczęły trafiać silniki turbodoładowane. Był to zarazem pierwszy model marki Toyota, który otrzymał jednostkę z doładowaniem. Starsze silniki oferowały 112 KM, a nowa jednostka turbo zapewniała aż 147 KM. Ta wersja pojawiła się tylko w Japonii, w USA pojawił się natomiast silnik 2,8-litra 118 KM. Chociaż zmiany z 1980 objęły również szczegóły nadwozia, to już rok później przedstawiono drugą generację Supry.
Druga generacja Supry była na rynku USA dostępna w dwóch wersjach: bardziej sportowej odmianie P-Type oraz luksusowej L-Type. Modele odróżniały się wyposażeniem, przełożeniem dyferencjału oraz rozmiarami kół i ogumienia. Model otrzymał ostrzejsze linie nadwozia. Zamiast umieszczać światła na przednim pasie, jak zrobiono to w poprzedniku, przednie reflektory ukryto pod unoszącymi się klapkami.
Toyota Supra MK2, podobnie jak pierwsza generacja, mogła wykorzystywać czterobiegową skrzynię automatyczną lub pięciobiegową przekładnię manualną. Otrzymała jednak mocniejsze silniki, które pojawiały się w ofercie z czasem. Najsłabszą jednostką dostępną na rynku japońskim było wolnossące, dwulitrowe R6 o mocy 127 KM. Najmocniejsze silniki oferowane w rodzimym kraju to również R6, ale o pojemności 2,8 litra i o mocy 162 KM. Jednostki dostępne w USA oferowały od 147 KM do 163 KM. Druga generacja Supry pojawiła się również w Europie, oferując moc do 180 KM.
Trzecia generacja modelu pojawiła się w 1986 roku i tym razem również na rynku Japońskim nazwano ją Suprą, rezygnując z oznaczenia Celica XX. Model otrzymał bardziej zwartą i dynamiczną linię z m.in. mniejszymi szybami bocznymi z tyłu, ale zachował charakterystyczne unoszone reflektory. Samochód otrzymał nowe silniki o mocy od 162 do nawet 280 KM w dostępnych na japońskim rynku wersjach twin turbo.
Chociaż osiągi Supry MK3 były całkiem imponujące to Toyota Supra czwartej generacji z 1992 roku pokazała, na co stać japońskich inżynierów. Pod maskę trafił legendarny silnik 2JZ – 3-litrowe R6, które w Japonii oferowało fabrycznie 280 KM, natomiast wersje do Europy i USA rozwijały 324 KM. Podatność tego silnika na tuning sprawiła jednak, że podkręcano go do nawet ponad 1000 KM. W efekcie wszystkie generacje Supry z dawnych lat zasługują na poczesne miejsce w panteonie największych japońskich klasyków.