Wystaw

Toyota Supra

Toyota Supra to klasyczny model wprowadzony na rynek w 1978 roku. Kolejne generacje pozwoliły Suprze osiągnąć status legendy. Model stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli japońskiej motoryzacji i pomimo upływu lat jest wciąż doceniany przez pasjonatów aut klasycznych, a także fanów tuningu samochodów. W rezultacie to wyjątkowe dwudrzwiowe coupe stało się synonimem osiągów zarezerwowanych dla supersamochodów.

Znaleźliśmy 9 ogłoszeń
Toyota Supra MK IV 1994
Toyota Supra MK IV - 1994
Kruszyna 105 719 KM
298 000 zł
Toyota  Supra MK4 1994
Toyota Supra MK4 - 1994
Poznań 165 000 KM
144 900 zł
Toyota Supra MKIV 2002
Toyota Supra MKIV - 2002
Poznań 167 000 KM
135 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Toyota Supra - legenda

Pierwsza klasyczna Toyota Supra w znacznym stopniu opierała się na modelu Celica. W Japonii model otrzymał nazwę Celica XX i był następcą Toyoty 2000GT. Początkowo pod maskę trafiały rzędowe jednostki sześciocylindrowe o pojemności dwóch litrów – na rynku japońskim oraz 2,6 litra – na rynku USA. Silnik mógł współpracować z 5-biegowym manualem lub 4-biegowym automatem. Każda ze skrzyń oferowała nadbieg.

Toyota Supra 3.0 Turbo Targa 1989
Toyota Supra 3.0 Turbo Targa - 1989
Zasań 223 547 KM
55 000 zł
Toyota Supra 1995
Toyota Supra - 1995
Pławniowice 115 000 KM
249 000 zł
Toyota Supra 1993
Toyota Supra - 1993
Łódź 188 000 KM
94 000 zł
Toyota Supra TURBO  1991
Toyota Supra TURBO - 1991
Piaseczno 47 000 KM
69 000 zł
Toyota Supra 1988
Toyota Supra - 1988
Rędziny 121 000 KM
36 900 zł
Toyota Supra Twin Turbo 1994
Toyota Supra Twin Turbo - 1994
Poznań 165 000 KM
144 900 zł

Toyota Supra – kultowa ikona motoryzacji

Na początku lat 80. pod maskę pierwszej klasycznej Toyoty Supry zaczęły trafiać silniki turbodoładowane. Był to zarazem pierwszy model marki Toyota, który otrzymał jednostkę z doładowaniem. Starsze silniki oferowały 112 KM, a nowa jednostka turbo zapewniała aż 147 KM. Ta wersja pojawiła się tylko w Japonii, w USA pojawił się natomiast silnik 2,8-litra 118 KM. Chociaż zmiany z 1980 objęły również szczegóły nadwozia, to już rok później przedstawiono drugą generację Supry.

Druga generacja Supry była na rynku USA dostępna w dwóch wersjach: bardziej sportowej odmianie P-Type oraz luksusowej L-Type. Modele odróżniały się wyposażeniem, przełożeniem dyferencjału oraz rozmiarami kół i ogumienia. Model otrzymał ostrzejsze linie nadwozia. Zamiast umieszczać światła na przednim pasie, jak zrobiono to w poprzedniku, przednie reflektory ukryto pod unoszącymi się klapkami. 

Toyota Supra MK2, podobnie jak pierwsza generacja, mogła wykorzystywać czterobiegową skrzynię automatyczną lub pięciobiegową przekładnię manualną. Otrzymała jednak mocniejsze silniki, które pojawiały się w ofercie z czasem. Najsłabszą jednostką dostępną na rynku japońskim było wolnossące, dwulitrowe R6 o mocy 127 KM. Najmocniejsze silniki oferowane w rodzimym kraju to również R6, ale o pojemności 2,8 litra i o mocy 162 KM. Jednostki dostępne w USA oferowały od 147 KM do 163 KM. Druga generacja Supry pojawiła się również w Europie, oferując moc do 180 KM.

Młodsze pokolenia klasycznej Toyoty Supry

Trzecia generacja modelu pojawiła się w 1986 roku i tym razem również na rynku Japońskim nazwano ją Suprą, rezygnując z oznaczenia Celica XX. Model otrzymał bardziej zwartą i dynamiczną linię z m.in. mniejszymi szybami bocznymi z tyłu, ale zachował charakterystyczne unoszone reflektory. Samochód otrzymał nowe silniki o mocy od 162 do nawet 280 KM w dostępnych na japońskim rynku wersjach twin turbo.

Chociaż osiągi Supry MK3 były całkiem imponujące to Toyota Supra czwartej generacji z 1992 roku pokazała, na co stać japońskich inżynierów. Pod maskę trafił legendarny silnik 2JZ – 3-litrowe R6, które w Japonii oferowało fabrycznie 280 KM, natomiast wersje do Europy i USA rozwijały 324 KM. Podatność tego silnika na tuning sprawiła jednak, że podkręcano go do nawet ponad 1000 KM. W efekcie wszystkie generacje Supry z dawnych lat zasługują na poczesne miejsce w panteonie największych japońskich klasyków.