Toyota MR2 to sportowe coupe, produkowane w latach 1984–2007. Przez ten czas producent zaprezentował trzy generacje modelu, różniące się między sobą zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Wszystkie warianty charakteryzowały się jednostką napędową umieszczoną centralnie i napędem na tylne koła.
Już w założeniach Toyota MR2 miała być małym, zwinnym samochodem sportowym, charakteryzującym się ponadprzeciętnymi osiągami i ekonomią jazdy. W połączeniu z ciekawym, niebanalnym projektem, model ten bardzo często był określany mianem Ferrari dla osób z mniej zasobnym portfelem. Toyota MR2 bazuje na koncepcji z 1976 roku, zakładającej opracowanie pojazdu zapewniającego maksimum przyjemności z jazdy przy możliwie najniższym spalaniu. Za testy pierwszej generacji Toyoty MR2 odpowiadał były kierowca F1 – Dan Gurney.
Toyota w 1984 roku postanowiła zaskoczyć i zaprezentowała niecodzienny projekt samochodu z centralnie umieszczoną jednostką napędową. Założeniem konstruktorów Toyoty było stworzenie małego sportowego samochodu z możliwie idealnym rozkładem masy, które gwarantowałoby ponadprzeciętne prowadzenie i właściwości jezdne.
Silnikami, jakie napędzały tę konstrukcję, były rzędowe czterocylindrowe jednostki o pojemności 1.6 l. W zależności od regionu świata, w którym były oferowane, spotkać można było się z różnymi wersjami. Do wyboru mieliśmy moce zaczynające się od 83, a kończące na 145 KM. Dzięki niskiej masie własnej wynoszącej zaledwie 998 kg (w wersji amerykańskiej 1066 kg) i zastosowanej konstrukcji, MR2 mogło pochwalić się znakomitymi właściwościami jezdnymi i prowadzeniem, które pozostało charakterystycznym punktem tego modelu do końca produkcji.
Druga generacja tego legendarnego małego japońskiego samochodu sportowego zadebiutowała w 1989 roku. W porównaniu ze swoim poprzednikiem druga generacja – SW20 wyróżniała się całkowicie zmienioną stylistyką nadwozia. Karoseria zyskała obłe i bardziej aerodynamiczne kształty, co znacząco wpłynęło na pozytywny odbiór tego samochodu. Toyota, projektując następcę modelu Toyota MR2 AW11, wciąż pozostała wierna koncepcji małego sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylną oś.
„Pod maską” znaleźć można było czterocylindrowe jednostki o pojemnościach od 2 do 2.2 l. Moce w zależności od rynku zbytu mogły się znacząco od siebie różnić. W Europie dostępne były silniki o mocach od 138 do 180 KM. W Stanach Zjednoczonych oferowane były wersje 130- i 200-konne, a w Japonii kupić można było najmocniejsze warianty, dysponujące mocami od 221 do nawet 245 KM!. W 2000 roku zadebiutowała trzecia generacja tego modelu – Toyota MR2 ZZW30.