Wystaw

Toyota Celica

Toyota Celica to popularne japońskie coupe, które zadebiutowało na rynku w 1970 roku. Przez siedem generacji modelu, Celica stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i lubianych sportowych samochodów Toyoty.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
Toyota Celica 2,0 GTI 1993
Toyota Celica 2,0 GTI - 1993
Wrocław 300 000 KM
35 000 zł
Toyota Celica 1977
Toyota Celica - 1977
Paniowki 77 777 KM
57 777 zł
Toyota Celica  1986
Toyota Celica - 1986
Poznań 265 000 KM
29 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Toyota Celica - legenda

Pierwsza generacja klasycznego modelu Celica została wprowadzona jako sportowa alternatywa dla bardziej praktycznych modeli Toyoty, takich jak Corolla. Jednocześnie Celica nie miała zapewniać tak wysokich sportowych osiągów, jak Toyota 2000GT. Był to więc model do codziennej jazdy o nieco bardziej sportowej charakterystyce niż typowe modele osobowe.

Toyota Celica 2200GT 1977
Toyota Celica 2200GT - 1977
Warszawa 22 911 KM
99 000 zł
Toyota Celica 4g 1988
Toyota Celica 4g - 1988
Otwock 121 000 KM
45 000 zł
Toyota Celica GT4 ST205 1998
Toyota Celica GT4 ST205 - 1998
Wrocław 124 000 KM
41 999 zł

Kolejne odsłony klasycznej Toyoty Celica

W drugiej generacji Toyoty Celica wprowadzono istotne zmiany wyglądu – nadwozie wydłużyło się i nabrało bardziej ostrych linii. Wprowadzono również nowe, większe jednostki napędowe o wyższej mocy. Druga generacja Celicy była dostępna jako coupe, liftback oraz kabriolet. Trzecia generacja Celica to kolejny etap ewolucji modelu. Auto po raz pierwszy otrzymało podnoszone światła. Było również ostatnią wersją wykorzystującą napęd na tylną oś. Auto zyskało bardziej kanciaste linie oraz bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Można wśród nich wymienić m.in. aktywne zawieszenie czy układ czterech kół skrętnych.

W czwartej generacji modelu Celica zdecydowano się zastosować napęd na przednią oś. Wprowadzono jednocześnie najwyższą odmianę GT-Four, która wykorzystywała napęd na cztery koła. Model z sukcesami uczestniczył w rajdowych mistrzostwach świata. Piąta generacja samochodu zyskała bardziej nowoczesny design z większą ilością krągłych linii. Szósta generacja Celica przyniosła kolejne zmiany stylistyczne, z jeszcze bardziej zaokrąglonym nadwoziem i nowymi silnikami. Celica GT-Four nadal odnosiła sukcesy w rajdach, a cała gama modeli była ceniona za swoje osiągi i atrakcyjny design.

Siódma generacja Toyoty Celica była ostatnim wcieleniem tego modelu. Celica została niemal całkowicie przeprojektowana. Zyskała niezwykle nowoczesny wygląd, który pomimo ponad 20 lat od premiery pozostaje intrygujący. Toyota zdecydowała się na wycofanie wersji GT-Four, skupiając się na modelach o przednim napędzie.

Toyota Celica z dawnych lat wciąż budzi emocje

Mimo że produkcja modelu zakończyła się w 2006 roku, samochód nadal pozostaje jednym z najbardziej cenionych sportowych aut w historii Toyoty. Klasyczne Celice, zwłaszcza z pierwszych generacji oraz wersje GT-Four, są szczególnie pożądane przez kolekcjonerów i miłośników marki. Ich możliwości i wyjątkowy design sprawiają, że zyskują coraz większe uznanie na rynku samochodów zabytkowych.

Historia klasycznych Toyota Celica to opowieść o ewolucji sportowych samochodów japońskiej marki, które podbiły serca miłośników motoryzacji na całym świecie. Celica była symbolem innowacji, technologii i niezawodności, a jej legenda pozostaje żywa w sercach entuzjastów sportowych samochodów. Współcześnie, egzemplarze klasycznego modelu Celica są doceniane za swoją unikalną kombinację wydajności, niezawodności i atrakcyjnego designu.