Toyota Supra MK4, 1994’, Twin Turbo Manual
RHD (kierownica po prawej stronie), 2JZ-GTE, skrzynia 5 biegowa manualna (w58)
Jeden właściciel w Polsce, drugi w Europie (zarejestrowana niecały rok w UK).
Sprowadzona z Japonii.
Auto sprowadzone jako fabryczne 2JZ-GE (wersja bez turbo) z ogranicznikiem 180km/h (standard w Japonii), 5 biegowy manual, kolor nadwozia srebrny, materiałowe fotele z przodu, oraz 160000km przebiegu. Jedyne zmiany dotyczyły zmienionego wydechu, stożka dolotu, regulowanych wahaczy oraz innych felg.
Zaraz po sprowadzeniu została przeprowadzona kompletna odbudowa w Supra Workshop:
(detale poniżej)
Zewnątrz:
- rozebranie auta co do śrubki z zewnątrz i wewnątrz
- konserwacja podwozia i nadwozia wraz z usunięciem wszelkich skaz (były uszkodzone lewe drzwi oraz tylny lewy i prawy błotnik)
- zaspawanie otworów po wycieraczce i spryskiwaczach
- kompleksowe lakierowanie nadwozia, komory silnika i bagażnika w czerwony solidowy lakier w Lakiernia Ukleja
- pakiet dokładek (dyfuzor, air diverters, canards, splitter) od Time attack customs
- Spoiler TRD style Carbon
- przedni zderzak Ridox
- wymieniona przednia szyba (fabryczna miała pęknięcie), przy okazji nowe uszczelki szyb ASO
- progi Ridox
- przerobienie reflektorów na EU, Bi-LED-, (lakierowanie środka na czarną satynę+lakierowanie samych plastikowych "przeźroczy")
- lampy tył zmienione na nowe po-liftowe ASO
- oryginalne felgi Work emotion XD9 9/10J wraz z nowymi oponami Achilles 255 i 275 (w tym momencie mają dwa lata)
- sprowadzone oryginalne nakrętki Project Kicks Leggdura rl53
- przyciemnione szyby (tylna i ‘ćwiartki’)
- zaślepienie dziur po rejestracji w zderzakach
Wnętrze
- Wymiana większości plastików wnętrza na nowe (ASO) lub odświeżenie tych które były w dobrym stanie
- dodane radio Sony XAV-AX100 (obsuga Apple CarPlay oraz Android Auto, Bluetooth etc) wraz z kamerą cofania w rejestracji z tyłu
- nowe głośniki JBL (wraz z tweeterami)
- wygłuszenie wnętrza matami bitumicznymi (dach, drzwi, podłoga, bagażnik, ściana grodziowa)
- obszycie foteli skórą dopasowaną do tylnej kanapy wraz z dziarganym materiałem Bride
- ręcznie szyte dywaniki Bride (na zamówienie z Japonii)
- obszycie dźwigni ręcznego oraz mieszka zmiany biegów
- customowa gałka zmiany biegów, polakierowana w kolor Candy Apple Red
- oryginalna kierownica Nardi Torino Classic (obszyta na nowo)
- drift button Final Konexxion
- lakierowanie elementów wnętrza na czarny półmat
- wymiana podświetleń deski na biały LED
- wszystko poskładane na nowych spinkach, śrubach, zaślepkach etc.
Zawieszenie i układ hamulcowy:
- komplet Rigid Collars od Spoon (przód I tył)-zestaw tulei przywracających fabryczną sztywność nadwozia
- swap hamulców przód na LS400 + tarcze i klocki EBC + przewody w oplocie HEL
- gwint BC racing
- regulowane wszystkie wahacze przód/tył
Silnik:
- swap motoru na wersje TT – 2JZ-GTE postawionym na EMU Classic (wykonanie KTune)
- wspawany układ wydechowy 3” wraz ze sprowadzonym końcowym tłumikiem tytanowym
HKS Hi-Power Ti (oryginalny)
- FMIC, chłodnica oleju, orurowanie etc od FMIC.pl
- customowa osłona silnika od spodu z ABS
- Dekle zaworów polakierowane na zamówienie
- sprzęgło obite kevlarem
Doładowanie 1.2bar, moc ~400KM/500NM
Auto przeszło kompleksowy serwis po sezonie – wymiana płynów, odświeżenie lakieru, położenie wosku, spasowanie elementów etc. Dodatkowo wymienione zostały uszczelki skrzyni i wału, bo nieco się pociły.
Wymiany eksploatacyjne takie jak sworznie, łączniki stabilizatorów itd.
O samochód dbałem jak tylko się dało, auto regularnie wizytowało detailerów etc.
Obraca głowy gdzie tylko się pojawi.
Jedyne wady, o których wiem:
- nie składa się lewe elektroniczne lusterko (silniczek do wymiany)
- lakier ma minimalne skazy czy ryski od eksploatacji
Wszystkie elementy dodatkowe tj. ospoilerowania zamontowane są bez ingerencji w konstrukcje auta, bez naruszenia nadwozia. Każdy element może zostać zdemontowany, przywracając auto do stanu fabrycznego.
Dzięki zawieszeniu gwintowanemu z regulacją twardości, auto można podnieść i zmiękczyć według wymagań