Wystaw

Fiat 600

Klasyczny Fiat 600 to mały samochód produkowany przez włoską firmę Fiat w latach 1955-1969. Jego projektant – uznany inżynier Dante Giacosa sprawił, że Fiat 600 był rewolucyjnym pojazdem w Europie, który zrewolucjonizował segment miejskich samochodów i stał się jednym z najpopularniejszych modeli Fiata.

Znaleźliśmy 2 ogłoszeń
Fiat 600 1967
Fiat 600 - 1967
Dzierżoniów 2 KM
14 500 zł
Fiat 600 1957
Fiat 600 - 1957
Warszawa 38 830 KM
80 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Fiat 600 - legenda

Premiera Fiata 600 miała miejsce w marcu 1955 roku, gdy zastąpił on model Fiat 500 „Topolino”. Innowacyjny projekt Giacosy polegał na stworzeniu kompaktowego, niedrogiego i efektywnego samochodu, który mógłby zaspokoić potrzeby rosnącej klasy średniej we Włoszech oraz innych krajach Europy. Fiat 600 charakteryzował się prostą konstrukcją, niewielką masą oraz oszczędnym silnikiem umieszczonym za tylną osią.

Fiat 600 – włoski klasyk z kilkoma unikalnymi wersjami

W Fiacie 600 zastosowano początkowo czterocylindrową rzędową jednostkę o pojemności 633 cm³ i mocy 22 koni mechanicznych. Fiat 600 mógł pomieścić do czterech osób i osiągać prędkość maksymalną około 95 km/h. W przeciwieństwie do swojego poprzednika model 600 miał chłodzenie cieczą i napęd na tylne koła. Wyposażony był w czterobiegową manualną skrzynię biegów.

W kolejnych latach produkcji Fiat modernizował model 600. W 1956 roku wprowadzono wersję o oznaczeniu 600D wyposażoną w większy silnik o pojemności 767 cm³, który zwiększył moc do 29 koni mechanicznych. Dzięki temu samochód mógł osiągać 110 km/h. W 1957 roku wprowadzono model Fiat 600 Multipla – sześcioosobowego minivana.

Sukces Fiata 600 przyczynił się do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego we Włoszech oraz ekspansji na inne rynki. Samochód był eksportowany do licznych krajów, a także produkowany na licencji za granicą. W 1958 roku kilkanaście egzemplarzy Fiata 600 trafiło do pracowni stylistycznej Ghia. Auta przebudowano na kabriolety, wykorzystujące m.in. wiklinowe fotele oraz dach z materiału.

Kultowa „Sześćsetka” z dawnych lat

Klasyczny Fiat 600 został zastąpiony przez model 850 w 1969 roku. „Sześćsetka” pozostała w pamięci jako kultowy samochód, który przyczynił się do popularyzacji włoskiego wzornictwa i inżynierii na całym świecie. W dzisiejszych czasach klasyczne egzemplarze Fiata 600 są cenione przez kolekcjonerów i entuzjastów motoryzacji jako symbole włoskiej elegancji, funkcjonalności i innowacji.

Ten mały włoski model zyskał sobie sympatię miłośników motoryzacji dzięki prostocie i wyjątkowemu stylowi. Stał się jednym z symboli powojennego odrodzenia gospodarki i przyczynił się do promowania unikalnego włoskiego designu. Fiat 600 odgrywa istotną rolę w historii motoryzacji, będąc jednym z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych klasycznych samochodów.