Wystaw

Jaguar XJS

Klasyczny Jaguar XJS to luksusowy model auta sportowego, który był produkowany w latach 1975-1996. Model został oparty na limuzynie XJ i występował w nadwoziu coupe oraz cabrio. Auto było kilkakrotnie modernizowane. W ofercie pojawiały się coraz większe i mocniejsze silniki. Powstało również kilka wersji specjalnych, które cechowały się jeszcze większą ekskluzywnością.

Znaleźliśmy 20 ogłoszeń
Jaguar XJS 4,0 celebration 1996
Jaguar XJS 4,0 celebration - 1996
Lanckorona 110 500 KM
72 000 zł
Jaguar XJS AJ16 1994
Jaguar XJS AJ16 - 1994
Białystok 197 000 KM
82 000 zł
Jaguar XJS 1988
Jaguar XJS - 1988
Żabno 120 000 KM
42 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Jaguar XJS - legenda

Początkowo pod maską Jaguara XJS umieszczano silnik V12 o pojemności 5,3 litra i mocy 289 KM. Premiera modelu zbiegła się jednak z kryzysem paliwowym i wkrótce gama jednostek została zmodyfikowana o bardziej wydajne silniki dwunastocylindrowe oraz mniejsze jednostki sześciocylindrowe o konstrukcji rzędowej.

Jaguar XJS Convertible V12 1989
Jaguar XJS Convertible V12 - 1989
Długołęka 55 400 KM
199 900 zł
Jaguar XJS 4.0 1994
Jaguar XJS 4.0 - 1994
Białystok 115 000 KM
69 000 zł
Jaguar XJS 4.0 Cabrio 1994
Jaguar XJS 4.0 Cabrio - 1994
Bolesławiec 149 000 KM
65 000 zł
Jaguar XJS 1989
Jaguar XJS - 1989
Będzin 194 000 KM
78 000 zł
Jaguar XJS Rouge Edition 1989
Jaguar XJS Rouge Edition - 1989
Dawidy 180 000 KM
47 900 zł
Jaguar  XJS V12 1989
Jaguar XJS V12 - 1989
Bielsko-Biała 97 600 KM
43 911 zł
Jaguar XJS V12 1989
Jaguar XJS V12 - 1989
Straconki 72 - 43-300 Bielsko-Biała 97 600 KM
39 901 zł
Jaguar XJS 1991
Jaguar XJS - 1991
KATOWICE 64 000 KM
79 000 zł
Jaguar XJS  1992
Jaguar XJS - 1992
Niewodnica Kościelna 27 546 KM
99 000 zł
Jaguar XJS Cabrio 1996
Jaguar XJS Cabrio - 1996
Warszawa 167 600 KM
129 900 zł
Jaguar XJS 4.0 1995
Jaguar XJS 4.0 - 1995
Maków 79 000 KM
120 000 zł
Jaguar XJS 4.0 1991
Jaguar XJS 4.0 - 1991
Bolesławiec 204 000 KM
65 000 zł
Jaguar XJS 4.0 1993
Jaguar XJS 4.0 - 1993
Góra Kalwaria 185 000 KM
99 000 zł
Jaguar XJS Cabrio 1995
Jaguar XJS Cabrio - 1995
Warszawa 71 000 KM
110 000 zł
Jaguar XJS 1986
Jaguar XJS - 1986
Sterdyń 118 000 KM
44 900 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Jaguar XJS V12 CABRIO 1990
Jaguar XJS V12 CABRIO - 1990
Stare Bielice 27 580 KM
64 900 zł
Jaguar XJS 1985
Jaguar XJS - 1985
Kobylarnia 123 000 KM
47 000 zł

Klasyczny Jaguar XJS – dostojny i potężny

Nowa V12 o pojemności 5,3-litra pojawiła się w 1980 roku. Silnik był bardziej ekonomiczny oraz oferował nieco większą moc 295 KM. Auto przeszło wówczas również zmiany wizualne. W ofercie pojawiły się nowe, pięcioramienne obręcze, w górnej części zderzaka umieszczono chromowane wstawki. Na desce rozdzielczej wprowadzono elementy z drewna. Od 1983 roku do oferty dołączyła jednostka R6 o pojemności 3,6-litra i mocy 228 KM.

Jaguar XJS został znacząco przeprojektowany w 1991 roku. W gamie silników pojawiły się 4-litrowe silniki R6. Rok później również wersja cabrio mogła wykorzystywać mniejsze silniki. Wśród jednostek V12 dostępny był silnik 5,3-litra o mocy 284 KM, a także 6-litrowy motor o mocy 318 KM. Zmieniły się również elementy nadwozia, ale nie wprowadzono rewolucji w wyglądzie. Przykładowo, zastosowano większe szyby boczne z tyłu, ale wielkość okna pozostała taka sama. Projektant Geoff Lawson zwrócił uwagę, że są one częścią charakteru modelu XJS.

Produkcję Jaguara XJS zakończono w 1996 roku. Chociaż model pozostawał w ofercie przez ponad 20 lat, to jego klasyczna stylistyka została utrzymana przez cały okres produkcji, pomimo wprowadzanych zmian. Dzięki temu każdy egzemplarz tego samochodu pozostaje ponadczasową ikoną motoryzacji i wciąż budzi zachwyt kolejnych pokoleń miłośników i kolekcjonerów aut z dawnych lat.

Specjalne wersje modelu XJS

W 1986 roku w niektórych salonach oferowano Jaguara XJS cabrio w wersji zmodyfikowanej w firmie karoseryjnej Hess&Eisenhardt. Dokładna liczba wyprodukowanych egzemplarzy nie jest znana, gdyż pożar w fabryce Hess&Eisenhardt zabrał ze sobą dokumentację Jaguara XJS H&E. Szacuje się, że powstało nieco poniżej 900 sztuk tej wersji.

Jeszcze bardziej sportowa wersja specjalna – Jaguar XJR-S została wprowadzona w 1988 roku. Model przygotowała firma JaguarSport należąca do Jaguara oraz firmy TWR. W aucie zastosowano charakterystyczny body kit, a także zawieszenie podnoszące sterowność. Wśród dodatków wizualnych pojawiły się także specjalne wzory felg. W dwóch pierwszych latach – 1988 i 1989, XJR-S wykorzystywał silnik 5,3 litra. We wrześniu 1989 zastąpił go specjalny, 6-litrowy silnik z systemem zarządzania mocą. Znacznie różnił się od 6-litrowego silnika stosowanego w późniejszych latach w standardowych wersjach XJS. XJR-S był produkowany do 1993 roku i oferował moc od 314 do 329 KM.