Wystaw

Opel Kadett

Opel Kadett od początku swojego istnienia był pozycjonowany w gamie producenta jako samochód rodzinny. Początki tego modelu sięgają jeszcze czasów przedwojennych, a mianowicie roku 1936, w którym to został zaprezentowany pierwszy samochód z tej serii. Kadett z przerwą wynoszącą 22 lata, produkowany był do końca lat 90 XX w.

Znaleźliśmy 4 ogłoszeń
Opel KADETT 1.6D 1985
Opel KADETT 1.6D - 1985
Kraków 247 200 KM
11 111 zł
Opel Kadett D 1983
Opel Kadett D - 1983
Poznań 138 000 KM
17 000 zł
Opel Kadett D 1982
Opel Kadett D - 1982
Bielsko-Biała 41 000 KM
15 200 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Opel Kadett - legenda

Opel Kadett był najchętniej kupowanym modelem niemieckiego producenta w swojej klasie. Liczne generacje, które pojawiły się w ciągu 60 lat historii tego modelu, dzielnie konkurowały z propozycjami oferowanymi przez bezpośrednich konkurentów Opla. Na uwagę zasługuje tutaj zacięta walka o potencjalnych klientów z marką z Wolfsburga – Volkswagenem. Głównym konkurentem dla Kadetta był Golf, jednak popularność tego pierwszego i tak była o wiele niższa.

Opel Kadett A 1965
Opel Kadett A - 1965
Łódź 63 000 KM
25 000 zł

Opel Kadett A i B – pierwsze modele po przerwie

Model Kadett wrócił na rynek po 22 latach nieobecności. Marka postanowiła wskrzesić Kadetta w 1962 roku. Wtedy to właśnie zaprezentowano Kadetta A. Samochód charakteryzował się niewielką konstrukcją, jednak w gamie producenta wciąż był klasyfikowany jako auto rodzinne. Kadett A dostępny był w wersji dwudrzwiowego sedana i trzydrzwiowego kombi, a zastosowany czterocylindrowy silnik o pojemności 993 cm³ napędzał tylne koła.

Trzy lata później – w 1965 roku – Opel zaprezentował kolejną generację tego modelu, który tym razem otrzymał oznaczenie Kadett B. Samochód był zdecydowanie większy od swojego poprzednika. Dzięki temu auto mogło pochwalić się znacznie wyższym komfortem użytkowania wewnątrz, a także większym wyborem wersji nadwoziowych. Produkcję tej generacji zakończono w lipcu 1973 roku.

Opel Kadett C – ostatnia generacja z układem napędowym z tyłu

Miesiąc po zakończeniu produkcji Kadetta B na rynku zadebiutował Opel Kadett C. Był to ostatni model z tej serii, który wyposażono w układ napędowy bazujący na jednostce zlokalizowanej z tyłu i napędem na tylną oś. Tak jak jego poprzednik, Kadett C występował w kilku wersjach nadwoziowych, a najbardziej elegancką była odmiana coupe. Pod maską można było znaleźć czterocylindrowe silniki o pojemnościach od 1.0 do 2.0 l.

Opel Kadett D – debiut z przednim napędem

Po zakończeniu produkcji modelu Kadett C w 1979 roku na rynku pojawiła się czwarta generacja o oznaczeniu D. Wraz z wprowadzeniem Kadetta D nastąpiła znacząca zmiana w tym modelu – zrezygnowano z klasycznego układu na rzecz przedniego napędu. Samochód był bezpośrednim konkurentem dla bestsellera z Wolfsburga – Volkswagena Golfa. Niestety nigdy nie dorównał mu pod względem popularności i liczby sprzedanych egzemplarzy. Pod maską tego pojazdu mogliśmy znaleźć szeroką gamę silników benzynowych 1.0, 1.2, 1.6, 1.8 i diesla 1.6.

Opel Kadett E – odwieczna walka z Golfem

Piątą generacją Opla Kadeta jest ta z dopiskiem E. Samochód zadebiutował w 1984 roku i wciąż rywalizował ze swoim największym konkurentem w klasie, czyli Golfem. Tym razem Opel postanowił nieco wygładzić kształty Kadetta – auto pozbawione zostało ostrych przetłoczeń i krawędzi, a całe nadwozie stało się bardziej aerodynamiczne. Samochód można było kupić z różnego rodzaju silnikami – o pojemnościach od 1.2 do 2.0 w wersji GSI.