Opel Rekord to kultowy samochód z segmentu E, który swój debiut miał w 1953 roku. Był on produkowany w różnych wersjach nadwoziowych, co przyciągało uwagę wielu klientów zainteresowanych tym wyjątkowym modelem, wyróżniającym się swoim designem na tle innych aut. Po ponad 30 latach produkcji Opel Rekord został zastąpiony przez model Omega A.
Opel Rekord to prawdziwa legenda motoryzacji, produkowana w latach 1953-1986. Model ten doczekał się wielu wersji nadwoziowych i generacji. Opel Rekord dostępny był na rynku zarówno w wersji sedan, kombi, jak i coupe. Od początku produkcji był ikoną stylu i klasy, którą można podziwiać do dziś, oglądając pięknie zachowane modele. Do najpopularniejszych odsłon Opla Rekord należą: P1, A i D. Każda z nich na tle konkurencji wyróżniała się czymś wyjątkowym.
Jedną z najsłynniejszych wersji tego samochodu był Rekord A. Powstawał w latach 1963-1965. Charakteryzował się wyjątkowo estetycznym wyglądem, tylną sztywną osią na resorach i niezwykle docenianymi w tamtych czasach jednostkami napędowymi. Do wyboru były silniki 1.5 o mocy 54 KM, 1.7 60 KM, jak również modele sześciocylindrowe 2.6 o mocy 100 KM. Poza tym w Oplu Rekordzie A znalazły się również hamulce tarczowe na przedniej osi czy drążek skrzyni biegów między fotelami.
Opel Rekord A zachwycał kierowców swoim wyrazistym designem, niskim zużyciem paliwa i sporą ilością przestrzeni wewnątrz kabiny. Model ten mógł pochwalić się wymiarami 4,512 × 1,696 × 1,465 m (długość, szerokość, wysokość), pozwalając tym samym zachować komfort jazdy oraz wyjątkową wygodę we wnętrzu pojazdu.
Opel Rekord to nie tylko pojazd cieszący się wyjątkową estetyką. Zasłynął również z niezwykle komfortowej jazdy. Na uwagę zasługuje podejście producenta do kwestii bezpieczeństwa – Opel w modelu Rekord już od 1972 roku stosował pasy bezpieczeństwa (od generacji D). Dodatkowo można było zakupić wersje z hamulcami tarczowymi na przedniej osi i zdecydować się na dwuobwodowy układ hamulcowy.
Ponadto w sprzedaży były dostępne wersje z systemem ogrzewania, który za sprawą optymalnego rozstawienia dysz nawiewu niezwykle wydajnie odparowywał przednią szybę. Po roku 1986 Opel Rekord został zastąpiony przez model Omega A, jednak Rekord nadal pozostaje ikoną wśród miłośników klasycznej motoryzacji.