Wystaw

Mazda RX-7

Mazda RX-7 to samochód sportowy klasy coupe, produkowany w latach 1978–2002. Pojazd do popkultury wdarł się za sprawą swojej obecności w wielu kultowych filmach i grach komputerowych, takich jak serie „Szybcy i Wściekli” czy „Need For Speed”. Najbardziej popularne wśród fanów sportowej motoryzacji są generacje FC i FD.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
Mazda RX-7 RX7 SA 1979
Mazda RX-7 RX7 SA - 1979
Lublin 49 000 KM
55 000 zł
Mazda RX-7 Turbo Cabrio 1990
Mazda RX-7 Turbo Cabrio - 1990
Piotrowice 124 159 KM
32 999 zł
Mazda RX-7 Cabrio 1991
Mazda RX-7 Cabrio - 1991
Kielce 145 000 KM
44 444 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Mazda RX-7 - legenda

Mazda RX-7 zadebiutowała w marcu 1978 roku. Już w zamyśle konstruktorów miało to być zgrabne, sportowe auto o niskim współczynniku oporu powietrza i wysokiej mocy. Model ten przez wszystkie generacje wykorzystywał silniki Wankla, charakteryzujące się małymi rozmiarami, niską masą i prostotą konstrukcji. To właśnie marka Mazda jest odpowiedzialna za wzrost popularności tego typu jednostek – wyeliminowała wiele poważnych problemów konstrukcyjnych, takich jak nieszczelność tłoków czy pękające bloki silników.

Mazda RX-7 Spirit R 2002
Mazda RX-7 Spirit R - 2002
Poznań 98 000 KM
140 000 zł
Mazda RX-7 FC Cabrio Turbo 1989
Mazda RX-7 FC Cabrio Turbo - 1989
Warszawa 132 790 KM
49 990 zł
Mazda RX-7 1985
Mazda RX-7 - 1985
Warszawa 106 247 KM
49 990 zł

Mazda RX-7 – japońskie spojrzenie na sportowe auto coupe

Japońscy inżynierowie podczas projektowania modelu RX-7 postawili sobie za cel stworzenia lekkiego, sportowego coupe o ponadprzeciętnych osiągach. Opływowy projekt, zapewniający opór powietrza na poziomie 0,36 w połączeniu z mocnymi jednostkami (w wersji Turbo w trzeciej generacji było to aż 239 KM), zapewniały przyspieszenie na poziomie 5,3 s do 100 km/h. Najmocniejszy wariant tego pojazdu według danych producenta mógł rozpędzić się nawet do 250 km/h. To sprawia, że wiele osób wybiera teraz Mazdę RX-7 jako swój pierwszy sportowy japoński samochód. Cena niektórych egzemplarzy może jednak sięgać nawet 150 tys. złotych!

Mazda RX-7 FC – druga generacja legendarnego modelu

Druga generacja Mazdy RX-7 o nazwie kodowej FC zadebiutowała w 1986 roku. W początkowej fazie produkcji samochód był dostępny z silnikiem Wankla o oznaczeniu 13B-VDEI, który dysponował mocą wynoszącą 150 KM. W następnych latach do gamy silników dołączyła uturbiona wersja o mocy 185 KM, a pod koniec produkcji generacji FC także wersja 160- i 200-konna. W ciągu 6 lat istnienia tego modelu na rynku wyprodukowano około 272 tys. egzemplarzy.

Mazda RX-7 FD – pierwszy w historii cywilnej motoryzacji pojazd z dwiema turbosprężarkami

Wśród fanów klasycznej, sportowej motoryzacji, niezwykle popularna była druga generacja tego modelu, jednak to trzecia jest obecnie najbardziej poszukiwana. Produkowana była w latach 1992–2002. To właśnie w tym wariancie zastosowano jednostkę o mocy niespełna 240 KM, opisywaną powyżej. Mazda RX-7 o oznaczeniu FD była pierwszym w historii produkowanym seryjnie pojazdem z sekwencyjnym układem dwóch turbosprężarek – jednej zapewniającej doładowanie na poziomie 0,69 bar przy 1800 obr./min, a drugiej załączającej się przy 4000 obr./min.

Taka technologia pozwalała na utrzymanie doładowania nawet przy wysokim obciążeniu jednostki napędowej, a przy jeździe w dużą prędkością zapewniała gwałtowny wzrost mocy. Zastosowanie dwóch turbosprężarek wynosiło wrażenia z jazdy na nowy poziom, chociaż niedoświadczeni kierowcy mogli mieć problem z opanowaniem specyfiki jazdy.

Mazda RX-7 – głęboko zakorzeniona popularność w popkulturze

Za sprawą swojego niebanalnego wyglądu, Mazda RX-7 zarówno drugiej (FC), jak i trzeciej generacji (FD), była bardzo chętnie wykorzystywana przez twórców filmów oraz gier komputerowych. Najpopularniejszą serią, w której zobaczymy Mazdę RX-7, są filmy „Szybcy i Wściekli”, gdzie Dominic Toretto, grany przez aktora Vina Diesela, startował nią w wielu wyścigach. Model ten zobaczymy także w popularnej serii gier komputerowych „Need For Speed”.