Wystaw

BMW Seria 7 E32

BMW E32 to klasyczna limuzyna będąca drugą generacją serii 7. Produkcja modelu rozpoczęła się w 1986 roku, pierwszym rokiem modelowym BMW E32 był 1987. Auto było w swoim czasie jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie dostępnych modeli. Wraz z E32 do serii 7 trafiły takie elementy jak adaptacyjne zawieszenie EDC, kontrola trakcji, a także dostępność w dwóch wersjach rozstawu osi – i oraz iL. Z czasem samochód otrzymywał nowe opcje wyposażenia, a także coraz większe silniki, w tym jednostki V8 oraz V12.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
BMW Seria 7 E32 1991
BMW Seria 7 E32 - 1991
Szczecin 200 000 KM
50 000 zł
BMW Seria 7 E32 735  1989
BMW Seria 7 E32 735 - 1989
Olsztyn 244 000 KM
27 900 zł
BMW Seria 7 E32 750i  1991
BMW Seria 7 E32 750i - 1991
Racibórz 183 000 KM
39 900 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
BMW Seria 7 E32 - legenda

Stylizację BMW E32 przygotowali Ercole Spada oraz Hans Kerschbaum. Głównym projektantem był natomiast Claus Luthe. Prace projektowe nad E32 rozpoczęły się w 1979 roku. Pierwszą wersją, która trafiła do produkcji, było E32 735i. Łącznie powstało nieco ponad 300 tysięcy egzemplarzy BMW E32.

BMW Seria 7 E32 735i 1991
BMW Seria 7 E32 735i - 1991
Leszno 198 000 KM
35 999 zł
BMW Seria 7 E32 730i 1990
BMW Seria 7 E32 730i - 1990
Warszawa 323 977 KM
Oferta archiwalna
BMW Seria 7 E32 730i 1993
BMW Seria 7 E32 730i - 1993
Wrocław 131 000 KM
25 900 zł
BMW Seria 7 - inne generacje

Klasyczne BMW E32 – druga generacja limuzyny serii 7

Wśród opcji dostępnych w BMW E32 można było znaleźć takie elementy jak m.in. telefon, chłodziarkę do napojów, czy elektryczną regulację tylnej kanapy. Najbardziej ekskluzywne dodatki, jak m.in. sterowanie radiem z tylnej kanapy, zarezerwowano dla najwyższej wersji 750iL. W 1991 roku to właśnie ta wersja otrzymała pierwsze seryjnie wytwarzane reflektory ksenonowe. Komfort użytkowania wzrastał także dzięki m.in. systemowi, który dociskał wycieraczki do szyby, zwiększając skuteczność jej oczyszczania przy prędkościach autostradowych.

W E32 BMW po raz pierwszy zastosowało w swoim modelu kontrolę trakcji. Początkowo stosowana wersja ASC ograniczała moc silnika, co redukowało buksowanie kół. Dopiero późniejsze wersje ASC + T mogły aktywować hamulce tylnej osi. Samochód wprowadził do BMW również tylne światła w kształcie litery „L” zaprojektowane z myślą o poprawie bezpieczeństwa. Stylistyka E32 wykorzystywała również takie charakterystyczne elementy jak, zagięcie Hofmeistera w linii szyb tylnych drzwi. Odmiany sześciocylindrowe otrzymały wąskie osłony chłodnicy, nerki wersji V8 oraz V12 były wyraźnie szersze.

Luksusowy, jak tylko się dało

BMW E32 występowało w czterech odmianach – 730i, 735i, 740i oraz 750i. Wersję 730i oferowano początkowo wyłącznie z slilnikami sześciocylindrowymi M30. W 1992 roku pojawiło się także 730i z silnikiem V8 M60. W tym samym roku wycofano z oferty 735i, które korzystało z silników sześciocylindrowych, a także wprowadzono 740i z jednostką V8. Odmiana 750i z silnikiem V12 oznaczonym kodem M70 powstawała od 1987 roku do zakończenia produkcji E32 w 1994 roku.

Odmiana E32 750iL w najwyższej opcji Highline zapewniała elementy, które miały potwierdzać, że samochód jest przeznaczony dla osób najbardziej zamożnych. W efekcie ta odmiana była w Niemczech dwukrotnie droższa niż podstawowe E32 E730i. Na pokładzie E32 750iL Highline można było znaleźć takie dodatki jak lodówka zamontowana w konsoli środkowej z tyłu, składane stoliki z drewna orzechowego, dwa kryształowe kieliszki, podnóżki, czy osłony przeciwsłoneczne dla pasażerów z tyłu. Ilość dodatków wymagała zamontowania dodatkowego akumulatora oraz alternatora.