Renault Fuego był modelem produkowanym przez tę francuską markę od 1980 do 1992 roku. Samochód przyciągał uwagę swoją nowoczesną, aerodynamiczną stylistyką, sportową linią i innowacyjnymi cechami. Fuego było pierwszym czteromiejscowym coupé od Renault i następcą popularnego modelu Renault 15/17.
Stylizowany przez słynnego projektanta Roberta Opron, który wcześniej pracował nad takimi samochodami jak Citroën SM i Citroën CX, Fuego był jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów swoich czasów. Ten futurystyczny model oferował zaawansowane technologie, takie jak elektryczne szyby i pierwszy w przemyśle system zdalnego sterowania centralnym zamkiem.
Fuego dostępne było z szerokim zakresem silników, począwszy od ekonomicznego czterocylindrowego silnika 1,4-litra, aż do 2.2-litrowego silnika z wtryskiem paliwa. Najbardziej pożądaną wersją było Fuego Turbo, które wprowadziło turbo do aut Renault na szeroką skalę. Fuego był też jednym z pierwszych samochodów, który oferował wersję z turbodoładowaniem zarówno na rynku europejskim, jak i amerykańskim.
W Stanach Zjednoczonych Fuego sprzedawane było pod marką Renault, ale produkowane było przez American Motors Corporation, który był ówczesnym partnerem Renault w Ameryce Północnej.
Mimo iż Fuego spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem na początku swojej produkcji, późniejsze lata nie były tak łaskawe dla tego modelu. Z powodu problemów z niezawodnością i zmiany preferencji konsumentów, sprzedaż Fuego gwałtownie spadła, a produkcję zakończono w 1986 roku w Europie i w 1992 roku w Ameryce Południowej.
Dzisiaj, Renault Fuego jest często przypominane jako samochód o wyjątkowo nowatorskim designie i zaawansowanych na swoje czasy technologiach. Jego unikalna estetyka i sportowy charakter przyciągają wielu miłośników samochodów klasycznych, którzy cenią Fuego za jego miejsce w historii motoryzacji.