Wystaw

MG MGB

MG MGB to klasyczny brytyjski samochód sportowy produkowany w latach 1962-1980 przez MG (Morris Garages), należące do British Motor Corporation (BMC), a następnie do British Leyland. MGB zdobył szerokie uznanie dzięki swojemu stylowemu designowi, osiągom i przyjemności z jazdy, a także stał się jednym z najbardziej udanych modeli sportowych w historii brytyjskiej motoryzacji.

Znaleźliśmy 6 ogłoszeń
MG MGB GT 1970
MG MGB GT - 1970
Warszawa 99 999 KM
60 000 zł
MG MGB 1968
MG MGB - 1968
Słupsk 2 900 KM
55 000 zł
MG MGB GT 1974
MG MGB GT - 1974
Grodzisk Mazowiecki 100 000 KM
39 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
MG MGB - legenda

Historia modelu MGB rozpoczęła się na początku lat 60., kiedy to MG zaczęło poszukiwać następcy dla swojego popularnego modelu MGA. Nowy samochód miał być nie tylko nowocześniejszy stylistycznie, ale także bardziej komfortowy i wyposażony w nowocześniejsze jednostki napędowe. Projekt MGB, oznaczony jako GHN2, był nadzorowany przez Syda Enevera, szefa działu inżynieryjnego MG.

MG MGB GT 1972
MG MGB GT - 1972
Poznań 5 000 KM
82 800 zł
MG MGB GT 1970
MG MGB GT - 1970
Langeskov 16 158 KM
66 100 zł
MG MGB GT 1967
MG MGB GT - 1967
Warkaly 55 800 KM
57 000 zł

MG MGB – klasyczny roadster i samochód klasy GT

MGB zadebiutował na rynku w 1962 roku jako 2-drzwiowy roadster. Samochód wyróżniał się płynnymi, opływowymi liniami nadwozia, zaprojektowanymi przez Dona Haytera, które nadawały mu wyjątkowy i atrakcyjny wygląd. Mechanicznie, MGB opierał się na nowoczesnym, samonośnym nadwoziu, co było znaczącym krokiem naprzód w porównaniu do konstrukcji ramowej stosowanej w modelu MGA. Ten nowy sposób konstrukcji przyczynił się do obniżenia masy pojazdu, poprawy komfortu jazdy i zwiększenia sztywności nadwozia.

MGB był napędzany 1,8-litrowym silnikiem o mocy 95 KM, co pozwalało na osiągnięcie prędkości maksymalnej rzędu 175 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 11 sekund. W 1965 roku MG wprowadziło także MGB GT – 2-drzwiowe coupé z nadwoziem typu fastback, które dzięki zamkniętemu dachowi oferowało więcej przestrzeni bagażowej i komfortu jazdy niż wersja roadster. Wprowadzenie MGB GT przyczyniło się do wzrostu popularności modelu na rynkach, gdzie zamknięte nadwozie było bardziej pożądane ze względu na warunki klimatyczne.

W 1973 roku MGB przeszedł znaczącą zmianę, kiedy to przeprowadzono facelifting, wprowadzając m.in. nowe zderzaki i modernizację zawieszenia. Jednakże, wraz z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących bezpieczeństwa w Stanach Zjednoczonych, MGB musiał przejść jeszcze jedną modyfikację, polegającą na podniesieniu przedniej części nadwozia, co wpłynęło na estetykę i osiągi samochodu. W 1974 roku wprowadzono również wersję MGB GT V8, wyposażoną w silnik Rover V8 o pojemności 3,5 litra i mocy 137 KM, który zapewniał znacznie lepsze osiągi, ale nie zdobył dużego uznania na rynku.

Ceniony model zabytkowy MG MGB

W 1975 roku, w odpowiedzi na rosnące wymagania dotyczące ochrony środowiska, wprowadzono MGB z katalizatorem spalin i mocą silnika ograniczoną do 85 KM, co wpłynęło na osiągi samochodu. Te zmiany spowodowały spadek popularności MGB, zwłaszcza na amerykańskim rynku, który był głównym odbiorcą tego modelu.

Ostatecznie, produkcja MGB zakończyła się w 1980 roku, po wyprodukowaniu łącznie ponad 500 000 egzemplarzy. Dzisiaj, MGB jest cenionym samochodem zabytkowym, który przyciąga uwagę miłośników klasycznej motoryzacji na całym świecie. Jego stylistyka, przyjemność z jazdy oraz względnie prosta konstrukcja sprawiają, że jest to popularny wybór dla osób szukających klasycznego samochodu sportowego. MGB przetrwał próbę czasu i pozostaje jednym z najbardziej ikonicznych samochodów sportowych w historii motoryzacji.