Wprowadzony na rynek w 1957 roku Citroen ID to model, który na zawsze zmienił oblicze motoryzacji. Jako tańsza i uproszczona wersja rewolucyjnego Citroena DS, model ten odzwierciedlał założenia awangardowego designu i innowacyjnych technologii, które uczyniły DS ikoną motoryzacji, a jednocześnie był bardziej przystępny.
Citroen ID wprowadził szereg nowatorskich rozwiązań, które w tamtym czasie były niezwykłe. Wśród nich znalazło się hydrauliczne zawieszenie, które pozwalało na regulację wysokości zawieszenia, dając unikalną, niemal płynącą jazdę, za którą DS i ID są pamiętane.
Deska rozdzielcza Citroena ID była minimalistyczna, z kierownicą jednospadową i satelitarnym układem sterowania, który umożliwiał sterowanie światłami, wycieraczkami i klaksonem bez konieczności usuwania rąk z kierownicy.
Karoseria ID, podobnie jak DS, była futurystyczną wizją stylu z końca lat 50., z płynnymi, aerodynamicznymi liniami i nisko położonym sylwetką. Przednie reflektory były umieszczone pod eleganckim szklanym kloszem, co dodatkowo podkreślało nowoczesny wygląd samochodu.
Citroen ID był dostępny w różnych wersjach nadwozia, w tym jako limuzyna, kabriolet, a nawet jako ambulans i wóz policyjny. Niezależnie od wersji, samochód ten cieszył się powodzeniem dzięki swojej unikalnej kombinacji stylu, komfortu i innowacyjności.
Model ID zakończył produkcję w 1969 roku, ale jego wpływ na motoryzację jest nadal odczuwalny. Dzisiaj jest ceniony zarówno za jego futurystyczny wygląd, jak i za technologiczną śmiałość. Ostatecznie, Citroen ID pozostaje symbolem kreatywności i odwagi, które kiedyś były cechą charakterystyczną dla Citroena.