Chevrolet Impala jest jednym z najbardziej kultowych samochodów wyprodukowanych na amerykańskim rynku. Pojazd ten do dziś jest obiektem westchnień wielu miłośników klasycznej motoryzacji, a szczególnie tej zza oceanu. Takie roczniki pojazdu jak model z 1959 czy 1967 roku uchodzą za klasykę gatunku, która miała swój udział w popkulturze.
Historia modelu Impala sięga połowy lat 50. XX wieku. Pojazd pierwszy raz ujrzał światło dzienne podczas wystawy na General Motors Motorama jako prototyp nowego samochodu ze stajni Chevroleta. Od początku założeniem konstruktorów było stworzenie możliwie najbardziej luksusowej limuzyny, która z powodzeniem walczyłaby z konkurencją w postaci modeli Forda czy Plymoutha. Model Impala od razu wskoczył na sam szczyt gamy Chevroleta, a jego produkcja trwała aż do 2020 roku!
Opisując Chevroleta Impala, nie sposób nie przytoczyć tutaj modelu z 1959 roku. Jest to jedna z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych generacji tego samochodu. Na jej popularność znaczący wpływ ma sam design tego auta, który charakteryzuje się typową stylistyką z amerykańskich dróg tamtych czasów. Ostre przetłoczenia na błotnikach, nisko osadzone lampy i zadziornie zaprojektowany tył mający nawiązywać do rakiety sprawiały, że model nie sposób pomylić z żadnym innym samochodem.
Początek lat 60. przyniósł sporo zmian w modelu. Chevrolet Impala stracił swoje zadziorne nadwozie, które teraz stało się nieco bardziej stonowane i łagodniejsze. Auto wciąż charakteryzowała przedłużona tylna część konstrukcji. Elementem, który wyróżniał tę generację na tle konkurencji, było trójkątne łączenie przetłoczeń, ciągnących się przez cały samochód. W ciągu czterech lat produkcji model Impala przeszedł jeszcze dwa faceliftingi, obejmujące głównie zmiany w przednim pasie pojazdu.
Rok 1964 przyniósł kolejne znaczące zmiany w projekcie Impala. Samochód stracił pozycję lidera w gamie pojazdów luksusowych Chevroleta. Ponadto zmianom uległo nadwozie, które straciło swoje charakterystyczne przetłoczenia i ostro zaprojektowaną linię nadwozia. Auto nabrało bardziej masywnego wyglądu upodabniającego go do muscle cara.
W 1967 roku Impala zyskała kolejną restylizację, która skutkowała przeprojektowaną tylną częścią nadwozia – podniesiona została tylna linia nadkoli i zmieniony został przedni pas pojazdu, który zyskał wysunięte kierunkowskazy w błotnikach. Model z 1967 roku stał się dzięki temu jednym z najlepszych muscle carów swoich czasów, który z powodzeniem mógł konkurować, chociażby z Fordem Mustangiem.
Chevrolet Impala na przestrzeni przeszło 60 lat produkcji przechodził wiele zmian. Od luksusowego samochodu, przez erę muscle carów, po współczesne auta klasy średniej. Jednakże niemal do samego końca produkcji tego modelu, cechą charakterystyczną tych samochodów były potężne silniki o dużych pojemnościach, które znajdowały się pod maską i dawały sporo frajdy kierowcy.