Klasyczny Chevrolet Camaro pojawił się w 1966 roku, będąc pierwszym przedstawicielem tej marki wśród modeli określanych jako „Pony Car”. Rok wcześniej ujawniono, że producent pracuje nad konkurentem dla Mustanga. Przedstawiciel Chevroleta zapytany po premierze modelu przez dziennikarza: „Czym jest Camaro?”, miał odpowiedzieć: „To małe, złośliwe zwierzę, które zjada Mustangi”.
Design pierwszej generacji Camaro otrzymał proporcje zbliżone do konkurencyjnych modeli – długa maska oraz opadający krótki tył z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami. Samochód występował w wielu wersjach silnikowych – od sześciocylindrowych jednostek o pojemności 3.8 i 4.1 litra, przez mniejsze V8 o pojemności 4.6-5 litrów, jednostki 5.7 litra, aż po ogromne 6.5- i 7-litrowe motory. Poszczególne odmiany pojawiały się w kolejnych latach produkcji. Auto występowało także w kilku wersjach wyposażenia jak m.in. Z/28 czy legendarne Camaro SS.
Chevrolet Camaro w wersji SS otrzymał dodatki wizualne jak m.in. dodatkowe wloty powietrza oraz charakterystyczne pasy namalowane na nadwoziu. Oprócz tego na karoserii umieszczono specjalne znaczki SS w miejscach takich jak przedni grill, bagażnik, czy wlew paliwa. Pod maskę tej wersji trafiały zmodyfikowane silniki o pojemności 5.7 litra o mocy 350 KM bądź jednostki big-block 6.5 litra generujące 396 KM.
Pierwsza generacja Camaro była dwukrotnie poddawana liftingowi. Największe zmiany wprowadzono w 1968 roku, gdy podwójne reflektory na pasie przednim zastąpiły pojedyncze światła. Tylne lampy również zmieniono na dłuższe. Produkcję zakończono w 1969 roku, a rok później pojawiła się druga generacja modelu.
Drugi Chevrolet Camaro otrzymał całkowicie nowy design, który wyróżniał go na tle konkurencji. Samochód zyskał bardziej zwartą sylwetkę z krótszym i bardziej opadającym tyłem z zadartym spoilerem, szeroko rozstawionymi reflektorami, węższą atrapą chłodnicy. Model utrzymał się na rynku przez 11 lat, przechodząc przez ten czas liczne zmiany wizualne. Niedługo po premierze zmieniono pas przedni poprzez usunięcie chromowanego zderzaka zajmującego całą długość pasa, co odsłoniło wlot powietrza do chłodnicy.
Zmiany wyglądu Camaro wprowadzone w 1972 roku były znacznie bardziej zaawansowane. Przód samochodu stał się widocznie „ścięty” a atrapa chłodnicy niższa i szersza. Z tyłu podwójne okrągłe reflektory zastąpiono jednoczęściowymi. Wygląd ponownie zmieniono dwa lata później – pojawił się nowy zderzak oraz inna atrapa chłodnicy. Kolejne zmiany z 1976 roku przyniosły dodatkową parę kloszy w oświetleniu z przodu oraz ostatnią już modyfikację wlotu powietrza do chłodnicy.
Trzecia generacja modelu Camaro z 1981 roku ponownie otrzymała zmieniony design. Tym razem został on jednak utrzymany przez cały okres produkcji – samochód przez 11 lat obecności na rynku przeszedł jedynie kosmetyczne zmiany. Karoseria samochodu stała się bardziej ostra i kanciasta. Reflektory osadzono dosyć głęboko w pasie przednim. Klasyczne Camaro trzeciej generacji cechowało się klapą bagażnika unoszoną wraz z tylną szybą.
Chociaż Chevrolet Camaro wciąż jest dostępny w ofercie marki, stare generacje w dalszym ciągu mają wielu fanów, którzy doceniają ich niepowtarzalny styl z dawnych lat. Klasyczne wersje Camaro są jednymi z najbardziej uznanych modeli z USA, które na zawsze pozostaną symbolem amerykańskiej motoryzacji.