Klasyczny Chevrolet Corvette pojawił się w 1953 roku. Stworzył go Harley Earl zainspirowany sportowymi samochodami z Europy, które widział po II Wojnie Światowej. Nazwa „Corvette” pochodzi od małych okrętów – korwet, które cechowały się bardzo dobrą zwrotnością. Wymyślił ją Myron Scott.
Pierwsza klasyczna Corvette była roadsterem. Nadwozie wyróżniało się długą maską, opadającym tyłem i zaokrąglonymi liniami karoserii. Model był kilkakrotnie modernizowany. Zmieniał się wygląd auta – na bokach pojawiły się przetłoczenia, zmieniono światła na podwójne, a także wprowadzono wersję hardtop. Dzięki dodaniu do oferty silników V8 zwiększyła się również moc oraz osiągi klasycznego Chevroleta Corvette.
W kolejnej generacji klasycznego Chevroleta Corvette zaszły znaczne zmiany. Pojawiła się wersja coupe, nadano jej przydomek Stingray. Nadwozie pierwszej Corvette Stingray otrzymało agresywne linie, które nadały mu nieco wyglądu rekina. Nowością były także unoszone reflektory. Auto otrzymało również większe i mocniejsze silniki, w tym 7-litrowe V8 z serii big-block.
W latach 70. moc Corvette została ograniczona z powodu kryzysu paliwowego. Oferowana wówczas trzecia generacja, która jeszcze u schyłku lat 60. dysponowała V8 o mocy 350 KM, otrzymała słabszy silnik o mocy zaledwie 180 KM. Trzecia odsłona Corvette ze swoim charakterystycznym designem nadała tor rozwoju wyglądu modelu. Zapoczątkowała takie elementy jak okrągłe reflektory tylne wsunięte nieco w karoserię, które znalazły się również w trzech kolejnych generacjach.
Na początku lat 80. pojawiła się czwarta generacja Chevroleta Corvette, a wraz z nią model odzyskał dawne możliwości. W pierwszym roku produkcji auto było oferowane z silnikami o mocy 200-250 KM, ale na przełomie lat 80/90 Corvette osiągała nawet 405 KM. Wygląd samochodu również zmienił się w porównaniu do pierwszych klasycznych modeli. Karoseria była zdecydowanie bardziej aerodynamiczna. Nowością wprowadzoną wraz z czwartą generacją była wersja Targa. W kolejnych wersjach Corvette stawała się coraz bardziej nowoczesna. Piąta generacja była ostatnią z unoszonymi światłami. W szóstej generacji po raz ostatni pojawiły się natomiast okrągłe światła z tyłu.
W latach 90. Chevrolet Corvette zaczął ukazywać się w wersjach specjalnych jak np. Z06. Auto stawało się coraz mocniejsze. Na początku XXI wieku pojawiła się wersja ZR1, która dzięki mocy 647 KM zapewniała osiągi supersamochodu. W efekcie klasyczny Chevrolet Corvette doczekał się godnych następców. Jednak pomimo tego Corvette z dawnych lat wciąż budzi podziw i rozpala zmysły miłośników klasycznej motoryzacji.