Wystaw

Chevrolet Corvette C3

Trzecia generacja Chevroleta Corvette, oznaczona symbolem C3, trafiła do produkcji w 1967 roku. Pierwsze egzemplarze sprzedano jako rocznik 1968. Na początku model wykorzystywał niektóre podzespoły poprzednika jak np. silniki czy elementy podwozia. Auto otrzymało jednak całkowicie nowe nadwozie, zmieniła się również forma zapisu jego przydomka – wcześniejszą nazwę Sting Ray przemianowano na Stingray.

Znaleźliśmy 50 ogłoszeń
Chevrolet Corvette C3 1980
Chevrolet Corvette C3 - 1980
Łaskarzew 56 000 KM
108 000 zł
Chevrolet Corvette C3 Stingray 1974
Chevrolet Corvette C3 Stingray - 1974
Trzebinia 160 000 KM
89 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1976
Chevrolet Corvette C3 - 1976
Biłgoraj 143 428 KM
68 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Chevrolet Corvette C3 - legenda

Początkowo wersja coupe nie miała żadnego dodatkowego oznaczenia, wyraz Stingray pojawił się w jej nazwie w 1969 roku. Stylistykę Corvette C3 oparto na prototypowym modelu Mako Shark II. Samochód otrzymał proporcje, które uznano za zbliżone do butelki Coca-Coli – tzw. coke bottle design. Trzecią generację Corvette wyróżniała długa szpiczasta maska z wyraźnie zaznaczonymi nadkolami. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, która wykorzystywała dużą panoramiczną szybę, w C3 zastosowano niewielką pionową szybę, którą zastąpiono dużym oknem w stylu fastback dopiero podczas liftingu w 1978 roku.

Chevrolet Corvette C3 Targa 1979
Chevrolet Corvette C3 Targa - 1979
wrocław 12 200 KM
59 800 zł
Chevrolet Corvette C3 1978
Chevrolet Corvette C3 - 1978
WROCŁAW 142 400 KM
69 900 zł
Chevrolet Corvette C3 1978
Chevrolet Corvette C3 - 1978
WROCŁAW 126 500 KM
69 900 zł
Chevrolet Corvette C3 1978
Chevrolet Corvette C3 - 1978
Ostrów Mazowiecka 168 576 KM
86 500 zł
Chevrolet Corvette C3 1977
Chevrolet Corvette C3 - 1977
Osielec 72 554 KM
87 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1979
Chevrolet Corvette C3 - 1979
Białka 71 295 KM
78 000 zł
Chevrolet Corvette C3 Targa 1982
Chevrolet Corvette C3 Targa - 1982
Dźwierzuty 60 000 KM
78 900 zł
Chevrolet Corvette C3 1980
Chevrolet Corvette C3 - 1980
Żakowice 109 000 KM
61 999 zł
Chevrolet Corvette C3 1978
Chevrolet Corvette C3 - 1978
Brzeziny 30 000 KM
88 000 zł
Chevrolet Corvette C3 T-Top 1977
Chevrolet Corvette C3 T-Top - 1977
Rawa Mazowiecka 70 680 KM
45 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1977
Chevrolet Corvette C3 - 1977
Białystok 60 000 KM
75 000 zł
Chevrolet Corvette C3 Stingray  1977
Chevrolet Corvette C3 Stingray - 1977
Rzezawa 78 000 KM
68 500 zł
Chevrolet Corvette C3 Stingray 1977
Chevrolet Corvette C3 Stingray - 1977
Szczecin 7 600 KM
130 000 zł
Chevrolet Corvette C3 Coupe 1976
Chevrolet Corvette C3 Coupe - 1976
Rogozino 61 337 KM
55 000 zł
Chevrolet Corvette C3 Stingray 1971
Chevrolet Corvette C3 Stingray - 1971
Langeskov 140 000 KM
180 000 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Chevrolet Corvette C3 1981
Chevrolet Corvette C3 - 1981
Grudziądz 5 000 KM
130 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1977
Chevrolet Corvette C3 - 1977
Włoszczowa 57 000 KM
64 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1982
Chevrolet Corvette C3 - 1982
Warszawa 82 000 KM
94 200 zł
Chevrolet Corvette C3 1978
Chevrolet Corvette C3 - 1978
Niepołomice 100 000 KM
92 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1982
Chevrolet Corvette C3 - 1982
Puławy 96 000 KM
99 000 zł
Chevrolet Corvette C3 1977
Chevrolet Corvette C3 - 1977
Warszawa 37 600 KM
100 000 zł
Chevrolet Corvette - inne generacje

Corvette C3 – muscle car, który stał się autem klasy GT

Corvette C3 otrzymało całkowicie nowe nadwozie oraz wnętrze. Podwozie przeniesiono z drugiej generacji, wprowadzono jednak niewielkie poprawki w zawieszeniu wielowahaczowym. Odmiana coupe wykorzystywała panel dachowy, który można było zdemontować, otrzymując nadwozie typu targa. W 1969 roku silnik small-block o pojemności 5,4 litra został powiększony do 5,7 litra, jednak moc jednostki pozostała taka sama jak wcześniej.

W 1970 roku przeprojektowano nieco wygląd zewnętrzny – zmieniły się m.in. wloty powietrza z przodu. Zmiany zaszły również we wnętrzu auta. Pojawiły się m.in. nowe siedzenia z wysokim oparciem oraz nowe opcje wykończenia wnętrza, które od tej pory mogło zaoferować skórzane obicia siedzeń, czy akcenty imitujące drewno.

W 1973 roku samochód przeszedł kolejne zmiany, które zmieniły nieco jego charakter musce cara. Od tej pory Corvette C3 zaczęła stawać się sportowym samochodem turystyczny.. Wprowadzono wówczas przeprojektowane mocowania nadwozia, a także zastosowano opony radialne zamiast diagonalnych. W efekcie hałas we wnętrzu spadł o około 40%. Zmiany zewnętrzne obejmowały m.in. przeprojektowany przedni zderzak. W 1973 roku pojawił się również nowy silnik big-block o pojemności 7,4 litra. Kolejny rok modelowy – 1974 otrzymał m.in. nowy tylny zderzak.

Kolejne zmiany wprowadzone w 1975 roku obejmowały takie elementy jak elektroniczny zapłon, czy elektronicznie napędzany prędkościomierz. W 1976 roku Corvette C3 otrzymało stalowe panele podłogowe, które osłaniały katalizator. Były one lżejsze od wcześniej stosowanych elementów z włókna szklanego, przyczyniły się również do obniżenia hałasu we wnętrzu samochodu.

Chevrolet Corvette C3: Jubileusz, innowacje i pożegnalny akcent legendy

W 1978 roku wypadło 25-lecie obecności Corvette na rynku. Wszystkie egzemplarze z tego rocznika otrzymały z tej okazji srebrne emblematy informujące o tak ważnym wydarzeniu. Dosyć znaczące zmiany pojawiły się w nadwoziu. Wśród nich znalazła się m.in. nowa szyba tylna, która poprawiła widoczność oraz aerodynamikę.

Chevrolet Corvette C3 był produkowany do 1982 roku. Na zakończenie marka wypuściła specjalną edycję kolekcjonerską w nakładzie 6759 sztuk. Samochód otrzymał specjalną kolorystykę, ekskluzywne alufelgi, a także nową szybę tylną, która stanowiła nawiązanie do kolejnej generacji tego legendarnego klasyka.