Wystaw

Honda CB

Honda CB to seria klasycznych motocykli japońskiego producenta, która zyskała ogromną popularność i uznanie na całym świecie. Linia CB obejmuje wiele modeli o różnych pojemnościach silników, przeznaczonych zarówno dla początkujących, jak i bardziej wprawionych motocyklistów. Historia linii Honda CB sięga lat 50. i 60. XX wieku.

Znaleźliśmy 8 ogłoszeń
Honda CB 650 Night Hawk 1985
Honda CB 650 Night Hawk - 1985
Rzeszów 50 460 KM
10 300 zł
Honda CB 500 1976
Honda CB 500 - 1976
Glogow 1 000 KM
28 000 €
Honda CB 750 Four 1978
Honda CB 750 Four - 1978
Jastrzębie-Zdrój 47 593 KM
19 600 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Honda CB - legenda

W 1959 roku Honda wprowadziła na rynek model CB92 Benly, który był jednym z pierwszych klasycznych motocykli Honda z linii CB. CB92 był lekki, prosty w obsłudze i wykorzystywał silnik o pojemności 125 cm³, który rozwijał 15 KM. Ten model skierował międzynarodową uwagę na Hondę jako producenta motocykli.

Honda CB 900 F 1979
Honda CB 900 F - 1979
Elbląg 76 650 KM
35 900 zł
Honda CB 1100 1983
Honda CB 1100 - 1983
Ustrzyki Dolne 46 000 KM
19 999 zł
Honda CB 400 Four Cafe Racer 1978
Honda CB 400 Four Cafe Racer - 1978
Leszno 40 000 KM
24 500 zł
Honda CB 350 Four Cafe Racer 1974
Honda CB 350 Four Cafe Racer - 1974
Leszno 40 000 KM
24 500 zł
Honda CB 750 1980
Honda CB 750 - 1980
Wejherowo-Nanice 16 684 KM
27 900 zł

Klasyczna Honda CB – pierwszy superbike w historii jednośladów

Model, który przyniósł serii CB prawdziwy sukces i uznanie to Honda CB750 z 1969 roku. CB750 był pierwszym produkcyjnym motocyklem z czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 736 cm³, rozwijającym moc 67 KM. CB750 wprowadził wiele innowacji, takich jak hamulce tarczowe z przodu czy elektryczny rozrusznik. Model ten był tak udany, że przyczynił się do powstania nowego segmentu na rynku motocyklowym – tzw. Universal Japanese Motorcycle (UJM) i zyskał miano pierwszego superbike'a w historii.

W latach 70. i 80. XX wieku Honda kontynuowała rozwój serii CB, wprowadzając różne modele o zróżnicowanych pojemnościach silników – CB350, CB400, CB500, CB550 i CB900. Wszystkie te motocykle charakteryzowały się prostą konstrukcją, niezawodnością oraz wygodą użytkowania.

Jednym z ważniejszych modeli z tej epoki był CB400F (1975-1977), znany także jako Honda 400 Four Super Sport. Był to lekki, czterocylindrowy motocykl o pojemności 408 cm³, który zdobył popularność dzięki swoim osiągom, zwrotnej geometrii ramy i kultowej stylistyce z charakterystycznymi czterema tłumikami wydechowymi.

Motocykle Honda CB z dawnych lat to prawdziwe ikony japońskiej motoryzacji

W późniejszych latach seria klasycznych motocykli Honda CB ewoluowała, a niektóre modele zyskały dodatkowe cechy, takie jak chłodzenie wodą, wtrysk paliwa czy regulowane zawieszenie. Wprowadzono także nowe modele linii CB, takie jak CB1100, który nawiązywał do klasycznych linii stylistycznych serii, ale z nowoczesnymi technologiami i wygodą. Jednakże, dla wielu entuzjastów motocykli, to właśnie klasyczne modele z lat 60., 70. i 80. pozostają najbardziej pożądanymi i są chętnie wybierane przez kolekcjonerów i miłośników jednośladów z dawnych lat.

Klasyczne motocykle Honda CB zyskały sobie status ikon dzięki swojej niezawodności, wszechstronności i łatwości obsługi. Wywarły one ogromny wpływ na rynek motocyklowy, przyczyniając się do wzrostu popularności japońskich motocykli na całym świecie. Do dziś cieszą się sympatią miłośników motocykli, którzy doceniają ich prostotę, trwałość oraz niezaprzeczalny urok klasycznych linii stylistycznych.