Wystaw

Wartburg 353

Wartburg 353 to klasyczny samochód produkowany przez niemiecką (a po II wojnie światowej wschodnioniemiecką) firmę Automobilwerk Eisenach (AWE) między 1966 a 1988 rokiem. Jako następca modelu 311/312, Wartburg 353 przyczynił się do pozycji marki na rynkach Europy Wschodniej i był jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów NRD.

Znaleźliśmy 9 ogłoszeń
Wartburg 353 1979
Wartburg 353 - 1979
Warszawa 68 000 KM
2 500 zł
Wartburg 353 1983
Wartburg 353 - 1983
Ełk 93 000 KM
19 900 zł
Wartburg 353 De Luxe 1972
Wartburg 353 De Luxe - 1972
Bielsko Biała 1 700 KM
15 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Wartburg 353 - legenda

Wartburg 353 został zaprezentowany w 1965 roku jako praktyczny, przestronny i niedrogi środek transportu dla rodzin. Jego wygląd nawiązywał do ówczesnych trendów panujących w Europie. Wartburg 353 był dostępny jako sedan, kombi (Tourist), oraz furgon (Trans), a także jako kabriolet wyprodukowany w ograniczonym nakładzie.

Wartburg 353 deluxe 1971
Wartburg 353 deluxe - 1971
Kielce 56 960 KM
16 700 €
Wartburg 353 1979
Wartburg 353 - 1979
Zgierz 1 500 KM
39 900 zł
Wartburg 353 s 1987
Wartburg 353 s - 1987
Przasnysz 89 700 KM
24 500 zł
Wartburg 353 W 1984
Wartburg 353 W - 1984
Dąbrowa Górnicza 85 000 KM
21 900 zł
Wartburg 353 1986
Wartburg 353 - 1986
Wrocław 52 000 KM
30 000 zł
Wartburg 353 1982
Wartburg 353 - 1982
Kraków 44 000 KM
25 000 zł

Wartburg 353 – samochód z dawnych lat o sporym znaczeniu w motoryzacyjnej historii Europy

Klasyczny Wartburg 353 napędzany był dwusuwowym silnikiem o pojemności 1 litra, generującym około 50 KM. Silnik ten, choć nie był najbardziej wydajny ani ekologiczny, był prosty w budowie i dosyć niezawodny. Dzięki temu ten model z dawnych lat zdobył popularność w krajach, gdzie dostęp do części zamiennych i serwisów był ograniczony.

W 1972 roku wprowadzono nieznaczny lifting, który obejmował m.in. nowe zderzaki oraz zmienione przednie i tylne światła. Wariant ten otrzymał oznaczenie Wartburg 353W. W 1981 roku wprowadzono kolejne zmiany stylistyczne oraz nowy, nieco ulepszony silnik. Wariant ten nosił oznaczenie Wartburg 353S.

Wartburg 353 był eksportowany do wielu krajów, zarówno Europy Wschodniej, jak i Zachodniej. Ze względu na niewielką konkurencyjność w porównaniu z bardziej zaawansowanymi technologicznie modelami na zachodzie, cieszył się on tam znacznie mniejszym zainteresowaniem.

Produkcja Wartburga 353 zakończyła się w 1988 roku, kiedy to zastąpiono go modelem Wartburg 1.3, który wykorzystywał silnik czterosuwowy Volkswagena. W sumie wyprodukowano około 1,2 miliona egzemplarzy Wartburga 353.

Klasyczny Wartburg 353 – wspomnienie minionego okresu

Współcześnie Wartburg 353 bywa ceniony jako klasyczny samochód z epoki żelaznej kurtyny, przyciągając miłośników klasycznej motoryzacji zainteresowanych historią i kulturą Europy Wschodniej. Choć nigdy nie imponował luksusem czy osiągami, to Wartburg 353 przyciąga kolekcjonerów i entuzjastów dzięki swojej prostocie i unikalnej historii. W krajach, które były częścią bloku wschodniego, model ten często budzi wspomnienia z przeszłości i jest symbolem tamtej epoki. Historia klasycznego samochodu Wartburg 353 to opowieść o prostocie i unikalnej historii w kontekście podzielonej Europy.

Klasyczny Wartburg 353, jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów NRD, odgrywa także ważną rolę w kulturze popularnej. Pojawił się na wielu wystawach motoryzacyjnych oraz w filmach i serialach przedstawiających życie w czasach żelaznej kurtyny. Dzięki swojemu prostemu designowi i charakterystycznemu brzmieniu silnika dwusuwowego skutecznie przyciąga uwagę i wzbudza zainteresowanie miłośników samochodów z dawnych lat.