Subaru SVX, znany na niektórych rynkach również jako Alcyone SVX, to unikalny model w historii Subaru, będący pierwszym luksusowym coupé klasy GT tej marki. Po raz pierwszy zaprezentowany jako koncepcyjny pojazd podczas Tokyo Motor Show w 1989 roku zyskał uznanie dzięki swojemu futurystycznemu designowi, autorstwa słynnego projektanta Giorgetto Giugiaro.
Produkcję rozpoczęto w 1991 roku. SVX otrzymał sześciocylindrowy silnik typu boxer o pojemności 3,3 litra, który generował 231 koni mechanicznych i był sprzężony z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów Jatco. Model SVX był wyposażany w stały napęd na cztery koła lub napęd na przednią oś.
Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów SVX był jego nietypowy układ okien. Górne okna były mniejsze i otwierały się niezależnie od dolnych, które były częścią drzwi. Ta nietypowa konstrukcja, nazywana „oknem w oknie”, była nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale także praktyczna, ponieważ pozwalała na częściowe otwarcie okna nawet w deszcz.
W latach 1991-1996, Subaru sprzedało ponad 14 000 egzemplarzy SVX w Stanach Zjednoczonych, co czyniło go najpopularniejszym rynkiem dla tego modelu. W Europie sprzedaż była znacznie mniejsza, głównie z powodu wysokiej ceny, która wynikała z luksusowego charakteru samochodu i wysokiego poziomu wyposażenia. Łącznie na wszystkich rynkach sprzedano około 25 000 sztuk tego modelu.
Mimo że SVX nie odniósł ogromnego sukcesu komercyjnego, jest ceniony przez entuzjastów marki Subaru i miłośników nietypowych samochodów. Jego unikalny design, zaawansowane technologie i wyjątkowe właściwości jezdne przyczyniły się do tego, że zyskał status samochodu kultowego. Po zakończeniu produkcji SVX, Subaru nie wprowadziło już innego luksusowego coupé GT, co czyni SVX jedynym tego typu modelem w historii marki.
Subaru SVX to wyjątkowy samochód, który łączył luksusowy charakter i zaawansowane technologie z typowymi dla Subaru cechami, takimi jak silnik typu boxer i napęd na cztery koła. Mimo że nie był to wielki sukces komercyjny, zasługuje na miejsce w historii motoryzacji jako jeden z najbardziej unikalnych modeli Subaru.