Nissan 300ZX to sportowy model produkowany od 1983 roku. Auto ukazało się w dwóch generacjach oznaczonych jako Z31 oraz Z32. Przez pierwsze dwa lata samochód ukazywał się pod wcześniejszą nazwą marki – jako Datsun. Samochód oferowano jako klasyczne coupe, a także jako targa z możliwością demontażu panelu dachowego. Klasyczny Nissan 300ZX zastąpił w ofercie model 280ZX. Auto z powodzeniem zajęło miejsce swojego poprzednika, oferując zarówno wysokie osiągi, jak i znakomite prowadzenie.
Pod maskę Nissana 300ZX trafiały silniki benzynowe o pojemności trzech litrów. W ofercie pojawiły się zarówno odmiany wolnossące, jak i turbodoładowane. Pierwsza generacja modelu oferowała jednostki o mocy od 160 do 228 KM. W 1985 roku model przeszedł pierwszy facelifting, który przyniósł m.in. tylny spoiler z tworzywa sztucznego ze zintegrowanym trzecim światłem stop.
Pierwsza generacja Nissana 300ZX została ponownie zmodernizowana w 1987 roku. Na progach bocznych pojawiły się spoilery. Lampy przeciwmgielne umieszczono w zderzaku przednim. Zderzaki zostały przeprojektowane na bardziej aerodynamiczne. Trzecie światło stop przeniesiono na tylną klapę. Z czasem model 300ZX oferował coraz lepsze wyposażenie. W 1986 roku rozpoczęto stosowanie m.in. systemu ABS czy klimatyzacji. Efektem był wzrost komfortu użytkowania, który wiązał się jednak ze zwiększoną masą samochodu, która wzrosła o więcej niż 100 kg.
Od 1989 roku w ofercie obecna była druga generacja Nissana 300ZX. Auto zachowało linię nawiązującą do poprzednika, jednak jego karoseria była wyraźnie bardziej zaokrąglona. Podobnie jak we wcześniejszym modelu, 300ZX Z32 był regularnie modernizowany. Samochód cechował się bogatym wyposażeniem – wiele egzemplarzy wykorzystywało wysokiej jakości skórzaną tapicerkę czy automatyczną klimatyzację, a także elektryczną regulację szyb i lusterek.
Nissan 300ZX Z32 był rasowym autem sportowym. W wersji wolnossącej silnik osiągał 225 KM, natomiast doładowana odmiana Twin Turbo rozwijała 283 KM. Z uwagi na różnice w sposobie pomiaru mocy, wersja na rynek USA była oznaczana jako 300-konna. Silniki wykorzystywały system zmiennych faz rozrządu na wałkach wlotowych. Moc przekazywała dopasowana do możliwości auta przekładnia, która pozwalała na szybką zmianę biegów. Zmienny dyferencjał z wiskotycznym sprzęgłem pozwalał stopniowo przenosić moc na koło o wyższej przyczepności. W wersjach Twin Turbo wykorzystywano skrętną oś tylną, dzięki czemu auto oferowało wyjątkową zwrotność w ciasnych zakrętach.
W Europie Nissan 300ZX był oferowany do 1996 roku. Przednie reflektory z tego modelu wykorzystano w 1999 roku w odświeżonej wersji Lamborghini Diablo VT. Klasyczny Nissan 300ZX to model łączący unikatowy design oraz zaawansowane na tamte czasy rozwiązania. W efekcie pozostaje ponadczasowym samochodem, który w dalszym ciągu przyciąga uwagę i budzi zainteresowanie wszędzie tam, gdzie się pojawia.