Wystaw

Lada Niva

Lada Niva to mały samochód terenowy, produkowany od roku 1977 przez zakłady AwtoWAZ z siedzibą w Togliatti. Przez ponad 40 lat zadebiutowało wiele wersji i odmian tego pojazdu, różniących się między sobą zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, Lada Niva przeszła facelifting w 1993 i w 2019 roku.

Znaleźliśmy 2 ogłoszeń
Lada Niva 1995
Lada Niva - 1995
Skarżysko-Kamienna 151 000 KM
16 500 zł
Lada Niva 1994
Lada Niva - 1994
Wrocław 90 000 KM
29 900 zł
Reklama
Zamów części samochodowe z rabatem
Lada Niva - legenda

Lada Niva to pierwszy, niezależny od rozwiązań licencyjnych Fiata, pojazd marki AwtoWAZ. Chociaż sam projekt został opracowany przez inżynierów z Togliatti, model ten konstrukcyjnie nadal czerpał garściami z pojazdów licencyjnych. W historii Lady Nivy znaleźć możemy wiele różnych modeli, produkowanych we współpracy z Chevroletem. Zakłady zlokalizowane nad Wołgą niezmiennie od ponad 40 lat produkują pierwszą generację tego pojazdu. W 2006 roku klasyczna Lada Niva zmieniła nazwę na Lada 4×4.

Lada Niva – terenowa legenda ze wschodu

Niemal cała konstrukcja Lady Nivy została od podstaw stworzona przez inżynierów koncernu AwtoWAZ – m.in. karoseria i układ przeniesienia napędu na wszystkie koła. Wiele elementów technicznych zostało zaimplementowanych z poprzednich modeli Lady. W ciągu kilkudziesięciu lat produkcji samochód przechodził mniejsze lub większe zmiany, które w większości dotyczyły zastosowanych jednostek napędowych i wykończenia wnętrza.

Na początku produkcji tego modelu dostępny był niewielki silnik 1.6 i mocy wynoszącej 72 KM. Samochód można było kupić z 4- i 5-biegową manualną skrzynią biegów. Ponadto pojazd ten charakteryzował się stałym napędem na cztery koła z centralnym dyferencjałem wraz z blokadą przedniego i tylnego mostu. Maksymalna prędkość, jaką może osiągnąć Lada Niva na trasie, wynosi 130 km/h.

Lada Niva – facelifting średnio co dwie dekady

Przez okres ponad 40 lat produkcji wprowadzono kilka poprawek stylistycznych i technicznych. Największa z nich, z 1993 roku, objęła całkowite przeprojektowanie tylnego pasa, delikatne zmiany w pasie przednim, wprowadzenie do oferty nowego silnika benzynowego, bazującego na wtrysku paliwa współpracującym z komputerem marki Bosch i dodanie jednostki wysokoprężnej Peugeota. W 2019 roku, czyli 26 lat po pierwszym faceliftingu, postanowiono zmienić stylistykę zderzaków i dodać więcej elementów z tworzywa sztucznego w pasie przednim.

Obecnie pojazd oferowany jest w salonach pod nazwą Lada Niva Legend Classic. Jego wyposażenie obejmuje m.in. ABS, mechanizm różnicowy z blokadą mechaniczną, podgrzewaną tylną szybę, elektryczne szyby przednie czy obecność dodatkowego światła STOP.