Marki Ferrari chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Samochody z Maranello od przeszło 85 lat rozpalają wyobraźnię miłośników motoryzacji z całego świata. Każdy kolejny model wypuszczany przez tego producenta cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Nie inaczej było w momencie premiery modelu Ferrari Testarossa.
Model Testarossa już na początku swojego istnienia odniósł spory sukces na rynku motoryzacyjnym. Samochód sprzedał się w liczbie aż 7 tys. egzemplarzy, co jak dla niskoseryjnego producenta z Włoch było sporym osiągnięciem. Przez lata samochód nabrał dodatkowej wartości ze względu na liczne występy w produkcjach filmowych i telewizyjnych. Na uwagę może zasługiwać tutaj rola Testarossy w takich produkcjach jak „Wilk z Wall street” czy w kultowym „Miami Vice”. Pojazd jest niezwykle pożądany przez fanów klasycznej, sportowej motoryzacji, dysponujących zasobnym portfelem.
W 1984 roku swoją premierę miało jedno z najbardziej kultowych i rozpoznawalnych samochodów marki Ferrari – model Testarossa. Samochód ten był bezpośrednim następcą pojazdu Berlinetta Boxer. Nowe auto „ze stajni” w Maranello wyróżniało się niecodziennym wyglądem, a także zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań technicznych. Auto otrzymało ulepszone względem poprzednika hamulce, sprzęgło, układ chłodniczy i skrzynię biegów. Masa samej konstrukcji również uległa redukcji względem poprzednika. Ferrari Testarossa ważyło 1506 kg. Wszystkie te aspekty w znacznym stopniu przyczyniły się na poprawę osiągów i wrażenia z prowadzenia pojazdu.
Inżynierowie Ferrari w modelu Testarossa postanowili zastosować nowatorskie rozwiązanie, które było niespotykane w latach 80. wśród konkurencji. Konstruktorzy zaimplementowali bardzo wytrzymałą konstrukcję bazującą na skorupie (monocoque), w której znajdowała się cała kabina pasażerska. Reszta elementów samochodu, w tym zespół napędowy, była umiejscowiona w przestrzennej ramie wykonanej z rur stalowych. Zastosowane zawieszenie również było nowatorskie – samochód otrzymał podwójne wahacze poprzeczne z tyłu z podwójnymi sprężynami i amortyzatorami firmy Koni.
Pod maską Ferrari Testarossa znajdował się dwunastocylindrowy silnik o pojemności 5 l. Moc generowana przez tę jednostkę wynosiła aż 390 KM, co pozwalało rozpędzić Testarossę do prawie 300 km/h! Dzięki zastosowaniu szerszego i usztywnionego podwozia model mógł się pochwalić znakomitym prowadzeniem i stabilnością przy większych prędkościach.
Ewolucją modelu Ferrari Testarossa była wersja 512 TR, którą produkowano od 1992 do 1994 roku. Samochód ten charakteryzował się przede wszystkim wzmocnioną jednostką napędową V12, dysponującą mocą na poziomie aż 420 KM! Poza tą zmianą auto niewiele różniło się od standardowej Testarossy – wciąż posiadało pięciobiegową skrzynię manualną i napęd na tył. Zwiększono natomiast luksus panujący we wnętrzu pojazdu – dodano m.in. podgrzewane fotele obite skórą i klimatyzację.