Wystaw

Ferrari 308

Klasyczne Ferrari 308 to samochód sportowy produkowany przez włoską markę Ferrari w latach 1975-1985. Model ten jest szczególnie znany dzięki swojemu wyjątkowemu designowi i udziale w znanym amerykańskim serialu telewizyjnym „Magnum, P.I.”, w którym główną rolę odgrywał Tom Selleck.

Znaleźliśmy 5 ogłoszeń
Ferrari 308 1981
Ferrari 308 - 1981
Warszawa 53 700 KM
269 000 zł
Ferrari 308GTS 1978
Ferrari 308GTS - 1978
Płock 75 000 KM
410 000 zł
Ferrari 308 Qatrovalvoe 1985
Ferrari 308 Qatrovalvoe - 1985
Warszawa 166 000 KM
385 000 zł
Reklama
Znajdź idealną oponę
Ferrari 308 - legenda

Ferrari 308 zostało zaprojektowane przez znane włoskie studio projektowe Pininfarina, które łączy wieloletnia współpraca z marką Ferrari. Samochód występował w dwóch wariantach nadwozia: jako targa GTS oraz coupé GTB. Wyjątkowy design klasycznego Ferrari 308 charakteryzował się nisko osadzonym i szerokim nadwoziem oraz charakterystycznymi owalnymi reflektorami wysuwanymi z maski.

Ferrari 308 GTB 1977
Ferrari 308 GTB - 1977
Langeskov 49 600 KM
335 000 zł
Ferrari 308 GTSi  1982
Ferrari 308 GTSi - 1982
Kraków 51 000 KM
229 000 zł

Ferrari 308 – imponujące osiągi modelu z dawnych lat

Ferrari 308 zadebiutowało na Paryskim Salonie Samochodowym w 1975 roku jako następca modelu Dino 246 GT. Pierwsza wersja 308 GTB miała nadwozie wykonane z włókna szklanego, co było rzadkością w przypadku Ferrari. Karoserie egzemplarzy wytwarzanych od 1977 roku były już produkowane z aluminium.

Pod maską Ferrari 308 znajdował się silnik V8 o pojemności 3 litrów, który w zależności od wersji modelu generował od około 205 KM do 255 KM. Silnik był sprzężony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Samochód był w stanie osiągać prędkość maksymalną na poziomie 250 km/h, co było w tamtych czasach niezwykle imponującym wynikiem.

 

Odmienne wersje klasycznego Ferrari 308

W 1980 roku wprowadzono zmiany w modelu 308 – w ofercie pojawiła się wersja 308 GTBi/GTSi. Nowa odmiana otrzymała mechaniczne wtryski paliwa Bosch K-Jetronic, co pozwoliło na spełnienie coraz bardziej rygorystycznych norm emisji spalin, ale obniżyło moc do około 214 KM. W 1982 roku samochód otrzymał kolejną odsłonę – 308 GTB/GTS Quattrovalvole (QV). Dzięki wprowadzeniu czterech zaworów na cylinder udało się zwiększyć moc do 240 KM.

Ferrari 308 cieszyło się dużym powodzeniem na rynku i zostało dobrze przyjęte zarówno przez krytyków, jak i klientów. W sumie fabrykę opuściło ponad 12 000 egzemplarzy modelu 308 we wszystkich jego wariantach. Model 308 jest dziś uznawany za ikonę klasycznej motoryzacji i jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów Ferrari.