Wystaw

BMW Seria 5 E39

Model oznaczony kodem fabrycznym E39 to czwarta generacja BMW serii 5. Produkcję rozpoczęto w 1995 roku, pierwsze modele sprzedawano jako rocznik 1996. Samochód powstawał jako klasyczny 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi – E39 Touring. W tej generacji zastosowano dużo więcej elementów aluminiowych niż wcześniej. Po raz pierwszy pod maską znalazł się również czterocylindrowy diesel. Generacja E39 w odróżnieniu od poprzednika nie była dostępna z napędem na cztery koła.

Znaleźliśmy 9 ogłoszeń
BMW Seria 5 - inne generacje

BMW E39 – seria 5 wchodzi w XXI wiek

BMW E39 wykorzystywało nowoczesne rozwiązania, które znacząco wpływały na bezpieczeństwo, jak również komfort użytkowania. To drugi model – po serii 7 E38 – w którym wykorzystano kurtyny powietrzne. Standardowe wyposażenie obejmowało m.in. klimatyzację i kontrolę trakcji. W samochodzie dostępna była również nawigacja korzystająca z map na płycie CD. W opcjach specjalnych pojawiła się m.in. roleta bagażnika w wersji kombi oraz rolety przeciwsłoneczne na tylne i boczne szyby.

Od września 1999 roku w samochodzie dostępna była opcja Akumulatora Ciepła Utajonego. Ten system magazynował ciepło silnika z użyciem zjawiska przemiany fazowej. Ciepło mogło być utrzymywane przez kilka dni. Dzięki temu samochód szybciej nagrzewał się zimą i pozwalał skuteczniej odmrozić szyby. Silnik szybciej osiagał również roboczą temperaturę pracy, co ograniczało jego zużycie oraz spalanie. W aucie pojawiło się również ogrzewanie resztkowe, pozwalające wykorzystać ciepło niedawno zgaszonego silnika do ogrzewania kabiny.

W 2000 roku przeprowadzono lifting E39. Modele poliftingowe są oznaczone jako LCI. Wśród nowości pojawiły się m.in. soczewkowe światła mijania czy pozycyjne światła typu „Angel Eyes”. Oprócz tego zmieniono lampy tylne, listwy boczne oraz zmodyfikowano nieco kształt zderzaka. Przednie owalne halogeny zastąpiono okrągłymi. Kratki chłodnicy zastąpiono w każdej wersji takimi jak te stosowane w M5. Podczas liftingu pojawiła się w ofercie nowa generacja silników sześciocylindrowych oznaczona kodem M54.

Silniki umieszczane pod maską klasycznego E39

Benzynowe silniki stosowane w BMW E39 to wyłącznie jednostki R6 oraz V8. Wśród diesli znalazł się jeden motor czterocylindrowy – w wersji 520d. Pozostałe jednostki wysokoprężne były rzędowymi szóstkami. Najsłabsze odmiany benzynowe – 520i oraz 523i – oferowały 150-170 KM. Wersje 525i oraz 528i zapewniały moc na poziomie 192-193 KM. Najmocniejsza odmiana R6 – 530i, oferowała 231 KM.

W przypadku E39 z silnikami V8 dostępne były odmiany 535i oferujące 235, a po 1998 roku 245 KM, a także 540i rozwijające 286 KM. Również E39 w wersji M5 miało pod maską widlastą ósemkę. W jej przypadku moc maksymalna wynosiła 400 KM.

Czterocylindrowy diesel w BMW E39 520d to motor o kodzie M47, który zapewniał 136 KM. Wprowadzono go w 2000 roku. Pojawiła się wówczas również wersja 525d o mocy 163 KM. Od 1996 roku oferowano natomiast wysokoprężną odmianę 525tds rozwijającą 143 KM. Najmocniejszym dieslem dysponowała wprowadzona w 1998 roku odmiana 530d, która dysponowała wówczas mocą 184 KM. W 2000 roku jej moc wzrosła do 193 KM.